Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Koalan
Jag har en trikåsjal men är sugen på en Beco eftersom sambon tjatar om en Babybjörn hela tiden och en sån kommer inte över tröskeln här.
Har aldrig provat en Beco men tycker att de är såå snygga!
Undrar bara vad skillnaden är mellan dem och om vi båda kan använda Becon oavsett sort? Och är den nya Butterflyn bättre?
Och finns det nåt ställe i Sthlm där man kan prova Beco?
Användarens profilbild
Av Wickz
Får jag fråga varför du bestämmer att en bb inte kommer över eran tröskel? Är det inte ert gemensamma beslut?
Att jag undrar är just för att jag upplevt den attityden här på SB rätt ofta och blir rätt förvånad över den
Användarens profilbild
Av Anso
Wickz skrev:Får jag fråga varför du bestämmer att en bb inte kommer över eran tröskel? Är det inte ert gemensamma beslut?
Att jag undrar är just för att jag upplevt den attityden här på SB rätt ofta och blir rätt förvånad över den
Jag har för mig att vi hade en tråd om BB-selen och liknande selar förut, alltså om man hade haft en sån själv och väldigt många av medlemmarna här på Sjalbarn har faktiskt haft eller lånat en sån sele. När man sedan hittar alternativ till den så blir det för de flesta en AHA-upplevelse att det faktiskt går att bära på ett enklare sätt och att man faktiskt orkar bära barn som väger mer än 6 kg utan att själv få ont i kroppen.

Sedan är själva sittställningen helt annorlunda för ett litet barn i en BB-sele jämfört med en sjal eller så kallad ergonomisk sele. I en BB-sele hänger barnet på en smal del av selen (en kompromiss för att barnet ska kunna sitta framåtvänt i selen) vilket gör att barnets höfter rätas ut liksom barnets ryggrad. Ett nyfött barn har ingen svank, den utvecklas när barnet reser sig upp och börjar att gå. Om man sätter barnet i en sele där ryggen rätas ut så innebär det troligen att ryggens stötdämpande förmåga minskar eftersom ryggen är uträtad, dvs närmare ett ytterläge. Om barnet sitter i en sele med betydligt bredare sittyta så fördelas tyngden äver större del av barnets lår och barnet kan sitta med lätt rundad rygg.

Sedan är det väl så att man inte behöver "se ner på" dem som använder BB-selar, synd om tongångarna blir så i diskussionerna här på forumet, det finns ingen som vinner på, vi får hjälpas åt med det.

Jag har tyvärr inget svar på själva grundfrågan, vilken BECO som är bäst men det finns säkert någon annan som kan svara på det. :wink:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Koalan skrev:Jag har en trikåsjal men är sugen på en Beco eftersom sambon tjatar om en Babybjörn hela tiden och en sån kommer inte över tröskeln här.
Har aldrig provat en Beco men tycker att de är såå snygga!
Undrar bara vad skillnaden är mellan dem och om vi båda kan använda Becon oavsett sort? Och är den nya Butterflyn bättre?
Och finns det nåt ställe i Sthlm där man kan prova Beco?
Den nya butterflyen har nog ingen testat ännu, tror de börjar säljas i februari...
Jag har både "vanlig" beco och BWD.
Jag tycker BWD:n är stadigare och lättare att bära med på ryggen, "vanliga" tycker jag är snyggare och nästan lika bekväm...
BWD:n tillverkas inte längre, så vill du ha en sån får du jaga begagnade eller kanske kolla med den Danska sidan www.sneglehuset.com tror de har några kvar på lager..
Om du hakar på någon sjalträff i STHLM så kan du alltid kolla om någon kan ta med ett ex av varja så att du får prova.
Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av Koalan
Jag ser inte ner på dem som använder BB men jag gillar den inte själv och eftersom vi är 2 som ska ha en sele så går den bort. Dessutom har sambon noll koll på selar överlag och blir nöjd bara han har en sele så då får jag bestämma.
Personligen så är det flera som har BB som sagt att de får ont i ryggen efter bara ett kort tag eller att bebisen blir gnällig. har även läst mycket på nätet om sittställningen osv. + att jag själv inte gillar den heller så därför går den bort. Men om den funkar för andra så är det kanon, jag vill bara inte ha den. ;)
Användarens profilbild
Av Koalan
Jag tycker också att den vanliga är snyggare men undrar om sambon kan ha den? Han är runt 1.70. Har fått för mig att BWD oftare funkar för killar.

När är det sjalträffar i Sthlm? :)
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Koalan skrev:Jag tycker också att den vanliga är snyggare men undrar om sambon kan ha den? Han är runt 1.70. Har fått för mig att BWD oftare funkar för killar.

När är det sjalträffar i Sthlm? :)
Min make är typ 177 och jag är 1.67 och vi är "jämnfeta" båda två.. ;)
Men av någon anledning gillar maken BWD:n bättre.
Jag tror att skillnaden är axelbredden. Maken har breda axlar och jag mer "normala".
Vadderingen är längre i axelbanden på BWD:n är längre än på den "vanliga". Det kan också spela in på bekvämligheten.

Det är sjalträffar lite då & då i STHLM, kolla under fliken sjalträffar en bit upp så hittar du säkert någon. (eller några)
Om du inte hittar något datum som passar dig så kan du alltid efterlysa en träff själv, med önskemålet stt få titta på Becosar.
Annars kan du alltid PM:a mig så kan vi ses någon dag... :D
Användarens profilbild
Av Koalan
Har du båda?
Användarens profilbild
Av Bina
Haft BWD men bytte tillbaka till de vanlliga då jag tyckte det var svårt att spänna BWD ordentligt, gillade dock axelbandsvadderingen att den var längre på.
Användarens profilbild
Av Koalan
Nu ser det iofs ut som om jag fått tag på en Beco Carnival så jag får väl börja med den då ;) Jag blir alldeles nippprig. Kommer sitta där om ett halvår med 3 selar och 15 sjalar och undra vad tusan som hände.
Användarens profilbild
Av Koalan
Bina: Shit vad många du har! *avis*
Användarens profilbild
Av Bina
Koalan skrev:Nu ser det iofs ut som om jag fått tag på en Beco Carnival så jag får väl börja med den då ;) Jag blir alldeles nippprig. Kommer sitta där om ett halvår med 3 selar och 15 sjalar och undra vad tusan som hände.
:rock: bra början :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Koalan
Kan bebisen sitta framåtvänd i Becon?
Av FiaLisa
Koalan skrev:Nu ser det iofs ut som om jag fått tag på en Beco Carnival så jag får väl börja med den då ;) Jag blir alldeles nippprig. Kommer sitta där om ett halvår med 3 selar och 15 sjalar och undra vad tusan som hände.
Ha ha. Jag kan tala om vad som hände. Du blev tagen av sjal-:twisted:.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?