Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av camsch
Jag har upptäckt hur praktiskt det är med ringsjal!

Nu är inte dottern precis blivit så stadig att det funkar, men jösses vad enkelt det är att ha sjalen på sig och sen stoppa i henne i den när vi förflyttar oss mellan rum... Eller när vi ska in på dagis för att hämta storasyster och hon är vaken, går bra med ytterkläder och allt... Eller när vi ska in på närbutiken och handla lite mjölk... Eller när vi är på stan och hon växlar mellan att vilja ligga i vagn och att bli buren...
Osv, osv... Listan blir lång, för det är ju vid många tillfällen i vardagen man bär på armen kortare stunder där man då kan ta henne i ringsjalen i stället för på armen.
:D

Nu till min fråga: Jag tycker hittills att det funkar absolut bäst att bära "japanskt" enligt
http://www.faktisktpraktiskt.se/barinst ... index.html
Mest är det för att det känns som att dottern håller på att ramla ut när hon inte har något mellan benen och för att jag tycker ringarna alltid hamnar i vägen... :?
Avlastar "vanligt" med ringsjal bättre än japanskt, eller är det likvärdigt? Eller vad är det som gör att man nästan aldrig ser någon bära japanskt i ringsjal?
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Det där ska jag testa! Jag har ett barn som tror att han sitter i en babybjörn ;) Han försöker alltså räta på benen, vilket inte känns så säkert när man bär honom på vanligt sätt i ringsjal.
Av eamane
Vi bar mkt i japansk stil förut men det har trillat bort lite ur användning av nån okänd anledning. Den bärningen kommer nog tillbax i användning framigenom :D
Oh kom på anledningen: Blev för mkt tyg över axeln när jag skulle ha vinterjacka på mej över! Sen såg det lite konstigt ut med svansen jag fick neranför jackan... Så när jag kan gå utan jacka igen så får nog den knytningen en revival :D
Tycker inte det avlastar så mkt bättre dock, det är nog ganska likvärdigt... Bara det att det ibland känns säkrare när barnet har nått mellan benen :P
Användarens profilbild
Av zero.sara
Bar japanskt i början (med vattenringis) kändes säkrare eftersom J gjorde "spiken" emellanåt, men det har inte blivit av i madriden för den har så lång svans och jag är för slö för att knyta upp den
Användarens profilbild
Av viola
Åh, kan man göra så!? Det har jag inte tänkt på. Måste upp och prova! :lol: Nu kanske ringsjalen kommer lite mer till användning för jag tycker alltid det känns som att sonen ska trilla ur neråt.....
Användarens profilbild
Av viola
Nu har jag testat. Det kändes mycket bättre med tanke på hans säkerhet men det var inte så skönt med ringarna på ryggen. Ska prova flytta runt dom lite senare för att kanske kunna hitta en bättre position.
Användarens profilbild
Av camsch
viola skrev:Nu har jag testat. Det kändes mycket bättre med tanke på hans säkerhet men det var inte så skönt med ringarna på ryggen. Ska prova flytta runt dom lite senare för att kanske kunna hitta en bättre position.
Där kan jag säga att jag helst vill ha ringarna på sidan, rakt över höften. Då tycker jag det blir bäst. Annars skaver ringarna, om inte annat när jag sitter och lutar ryggen.
Användarens profilbild
Av O
Ja, jag har också provat, men får inte till det riktigt bekvämt, varken med ringarna på ryggen eller med avlastningen. Har provat att flytta ringarna fram och tillbaka, samt att dra åt olika hårt, men tycker ändå K sitter snett och det känns inte skönt. Vad är trixet? Känns onekligen väldigt smidigt annars, särskilt med tyg mellan benen eftersom K också gärna gör spiken emellanåt.
Användarens profilbild
Av Lydia
man kan ha ringarna framme som vanligt, om man ser till att de inte hamnar gör långt ned.
jag bar hanna mkt i ringsjal när hon var runt 1 år.
Då hon hade (halkig) overall blev det oftast japanskt.
Användarens profilbild
Av Sarai
O skrev:Ja, jag har också provat, men får inte till det riktigt bekvämt, varken med ringarna på ryggen eller med avlastningen. Har provat att flytta ringarna fram och tillbaka, samt att dra åt olika hårt, men tycker ändå K sitter snett och det känns inte skönt. Vad är trixet? Känns onekligen väldigt smidigt annars, särskilt med tyg mellan benen eftersom K också gärna gör spiken emellanåt.
Trixet för att förhindra att barnet sitter snett är att vika upp nedre fållen lite så att tyget ligger dubbelt över axeln. Då blir det jämnare vid barnets ben och mindre tyg över axeln.
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Testade men lillkillen ville liksom falla ut åt den sidan som tyget inte fanns. Gjorde jag fel eller är han för liten? (Stadig fyramånaders.) Jag tyckte att jag fick till det bra och rakt och vek upp över axeln.
Användarens profilbild
Av Shasista
Jag älskar också min ringis, men nu på vintern med alla tjocka vinterkläder korsar jag mina två ringisar så att hon sitter i korset, det är perfekt! (Men då tar jag på ringisarna på japanskt sätt.)
Inget släp i trottoaren heller med för långa svansar, för det som blir över knyter jag under bebisen framtill. Två ringisar tar absolut inte heller för mycket plats i lilla handväskan. :wink:

Är jag inomhus bär jag alltid "som vanligt", men jag har övat mycket för att få till det ordentligt.
Användarens profilbild
Av O
Sarai skrev:
O skrev:Ja, jag har också provat, men får inte till det riktigt bekvämt, varken med ringarna på ryggen eller med avlastningen. Har provat att flytta ringarna fram och tillbaka, samt att dra åt olika hårt, men tycker ändå K sitter snett och det känns inte skönt. Vad är trixet? Känns onekligen väldigt smidigt annars, särskilt med tyg mellan benen eftersom K också gärna gör spiken emellanåt.
Trixet för att förhindra att barnet sitter snett är att vika upp nedre fållen lite så att tyget ligger dubbelt över axeln. Då blir det jämnare vid barnets ben och mindre tyg över axeln.
Ja, det blev mycket bättre sen jag kollade instruktionerna lite noggrannare, :lol: att vika tyget över axeln och att se till att ha mycket tyg mellan min kropp och Kiras gör att det blir mycket skönare!
Användarens profilbild
Av camsch
JPL skrev:Testade men lillkillen ville liksom falla ut åt den sidan som tyget inte fanns. Gjorde jag fel eller är han för liten? (Stadig fyramånaders.) Jag tyckte att jag fick till det bra och rakt och vek upp över axeln.
Nej, så är det med min 2,5 månader tjej också. Jag måste se till att hon inte "tippar" åt den sidan där tyget inte finns. Men det är i alla fall lättare att bära henne i ringsjalen än utan bärhjälpmedel, och jag får i alla fall typ 1½ hand ledig.
När hon sover och jag kan peta in huvudet under tyget sitter hon betydligt bättre, men det vägrar hon att ha när hon är vaken.
Användarens profilbild
Av Shasista
camsch skrev:
JPL skrev:Testade men lillkillen ville liksom falla ut åt den sidan som tyget inte fanns. Gjorde jag fel eller är han för liten? (Stadig fyramånaders.) Jag tyckte att jag fick till det bra och rakt och vek upp över axeln.
Nej, så är det med min 2,5 månader tjej också. Jag måste se till att hon inte "tippar" åt den sidan där tyget inte finns. Men det är i alla fall lättare att bära henne i ringsjalen än utan bärhjälpmedel, och jag får i alla fall typ 1½ hand ledig.
När hon sover och jag kan peta in huvudet under tyget sitter hon betydligt bättre, men det vägrar hon att ha när hon är vaken.

Jag har ibland knutit en halsduk runt barnet som en extra säkerhet om ni förstår hur jag menar. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?