Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zero.sara
Auroratiger skrev:Och att det här är ett av de trevligaste och mest toleranta forum jag har hängt på! :D
:iagree:

Jätteintressant att läsa vad det tyckes olika om saker och ting.
Senast redigerad av zero.sara den mån jan 07, 2008 18:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag har känt mig otroligt hemma på sjalbarn fast jag kan noll om olika sjal märken och färger. Vi kör vår babyhawk mei tai i cammo och tycker den är en gåva från herren (typ). vi är ett ungt par på lite över 20 år. Skateboard-snowboardfolk som fick en liten son och med hund insåg vi att vi behövde bära för att ta oss fram, skaffade mei taien och blev förälskad. Vem hade kunnat ana att det var så mysigt att bära barn. vi tog det för det var och anser inte att vi måste adoptera en ny livsstil bara för vi bär.

Jag har inte kunnat helamma sonen sen han var 3 veckor och inte ammat alls sen han var 3 månader och blev mest lättad när sonen ratade bröstet, äntligen kunde både vi njuta av matstunden.

Vi kör med tygblöjor för sambon hade det när han var liten å det visade sig vara så smidigt.

Handlar mycket ekologiskt för de känns bra och vill gärna hålla nere på gifterna för sonen.

kör ekologisk burkmat ibland och lagar eget för de mesta.

samsovit sen sonen föddes för 8 månader sen bara för det är smidigt och mysigt.

Älskar att shoppa barnkläder och sonen har en hel del tuffa kläder, både döskallar och lite cammo.

Vi bär å bär för det är underbart mysigt och har fått för oss att det vart toppen för sonens motorik för han är motorisk för sin ålder.

Skulle aldrig köra nån skrikmetod för vi tycker han somnar bäst lugn och glad.

Har rutiner, att somna i mei tai på kvällen är ju oxå en rutin.

Gör gärna reklam för vår mei tai och tycker att vi är vandrade exempel på att sjal behöver inte vara "hippie". Jag tror att vi tar bort mycket av bohem stämpeln för att folk tänker aldrig bohem, hippie flum flum när min sambo bär sonen, dom har både sina skateboard kläder på sig och cammo mei taien skriker ju inte heller precis bohem. Tycker det är jätte kul att vi lyckas öppna upp ögonen för ergonomiskt bärande hos folk som aldrig hört om det förr.
Användarens profilbild
Av zingo
zero.sara skrev:[
Å alltid lär man sig nåt nytt eller får nya ideer! :) detta blev ju
jättekonstigt men jag har alltså citerat zerosara
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Tväråna skrev:Schysst tråd.

Att det finns en massa olika slags typer här visste jag redan, men det är kul att se dem lite sammanfattade.

Själv skiljer jag mig från mängden mest genom att inte ha köpt så många sjalar/bärdon alls, trots att vi aldrig använder vagn :wink:
:lol: :lol:
Jaa, DET måste vara den mest utstickande faktorn! 8)
Användarens profilbild
Av lanjeline
jag känner mig oxå otroligt hemma här. har alltid fått bra information och hjälp med mina funderingar, men visst känner jag mig lite bortkommen ibland, har inte koll på några metoder och liknande.

känner mig däremot inte hemma i någon av mallarna som har lagts upp här. är hårdrockare med knasig frisyr och massa ringar i ansiktet, går gärna i annorlunda kläder och försöker klä sonen så hårdrock som det bara går :D
så folk stirrar oavsett om vi går med sjalen eller inte. men däremot är det många som kommer och berömmer oss för att et ser så mysigt ut och jag är en bra mamma som har mitt barn nära, hade nog inte hänt om jag gått emd vagnen.

har oxå fått up ögonen för samsovning och att amma länge, är ingenting jag hade tänkt på innan, men det verkar passa oss.
ekologiskt kör vi så mycket det går och tygblöjor är jag nyfiken på.

kort sagt. jag trivs och lär mig hela tiden nya saker :D
och ja, berättar gärna för folk om alla fördelar med att bära i sjal :)
Användarens profilbild
Av mejamy
Alina75 skrev:Det här inlägget måste jag svara på...

Jag känner mig inte alltid så hemma på det här forumet, trots att jag använt sjalar och en Ergo varje dag sen jag fick första barnet för ca två år sen. Det finns, som någon skrev, stundom en jargong här som jag inte kan förlika mig med. En vi-och-dom-mentalitet, där - nu spetsar jag till det - VI bär våra harmoniska samsovande barn som får "tanka trygghet" genom att amma länge medan DE som inte fattat kör 5 min-metod på sina flaskmatade barn som sitter i framåtvända sulkys eller i bästa fall "hänger i stringtrosa" (BabyBjörn)...

Jag använder sjalarna massor men är ofta rädd att folk ska uppfatta mig som en just besserwissrig AP-förälder som i hemlighet tycker synd om deras barn i vagnen. Kanske helt i onödan. :roll:

Jag är säkert ensam på det här forumet om att känna så här. Någon kanske tycker "men vad gör du här då?". Svaret på det är att jag trots allt tycker det verkar finnas massor av trevliga, varma människor här, som delar med sig av sina erfarenheter. :)
Jag förstår vad du menar. Och jag är inte heller ngn AP-förälder, men har anammat mkt av det tänkandet genom att hänga här :D. (Tack alla kloka sb:are som lärt mig så mkt! :heart: )Men visst kan man känna sig lite som en outsider när man försiktigt påpekar att samsovning inte passar alla och att SHN-kuren faktiskt kan vara bra. Det är lite synd tycker jag. Men bara man då undviker att uttrycka sina åsikter i sömnforumet så går det bra :lol: :wink: :wink:
Användarens profilbild
Av mejamy
fantasiflicka skrev:

Att det finns en massa olika slags typer här visste jag redan, men det är kul att se dem lite sammanfattade.

Själv skiljer jag mig från mängden mest genom att inte ha köpt så många sjalar/bärdon alls, trots att vi aldrig använder vagn :wink:

:lol: Det är ytterligare en av de saker som gör att jag känner mig lite ute ibland :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av Clärchen
mejamy skrev:
fantasiflicka skrev:

:lol: Det är ytterligare en av de saker som gör att jag känner mig lite ute ibland :lol: :wink:
:shock: ;) Du menar att du lyckats bli sjalgalning utan att sjal :twisted: tagit dig?! Hur gör man? :lol:

Fast ärligt så tycker jag inte att jag är så tagen heller. Trots att jag har 5 långsjalar hemma. Men bara 2 äkta diagonalvävda.. ;)
Användarens profilbild
Av Marina
Ja, den största myten är väl just den om att man är allt som förknippas med AP om man bär i sjal (samsovning, ekologiskt tänkande, hemmaförälder etc).

Själv älskar jag att köpa exklusiva märkeskläder till min son - är ruskigt stolt över att ha fyndat coolaste jeansen från quicksilver på rean nu och ser fram emot när han växer i byxorna från finger in the nose :lol: Jag använder engånsblöjor och tycker att var och en sover bäst i sin egen säng (även om han FÅR sova i vår om han vill *ler*). Handlar iofs ekologiskt när jag kan men är inte direkt nån "skogsmulle" :wink:

Jag tyckte bara att det där med att bära sitt barn verkade ju himla praktiskt när man skulle på shoppingrundor och sånt :lol: och sedan visade sig mitt barn ha ett otroligt stort närhetsbehov och på den vägen är det :floet2:
Användarens profilbild
Av Tuve
tinaw skrev: Jag tror att sjalandet kommer att bli mer mainstream och förlora hippiestämpeln när fler och fler upptäcker sjalandets fördelar.
Jag tycker faktiskt inte jag träffar på mycket hippie-fördomar om sjalning. Möjligen "Åh, om jag vetat om detta när mina barn var små!" Om nån tycker det är lite exotiskt blir jag nog bara glad.
Jag tycker nog att det är lite mainstream redan, faktiskt (och om jag ska vara elak och lite politisk beror det nog på att det bidrar till konsumtion, så det finns ekonomiskt vinstintresse för nån. Då finns det nån som ser till att det går hem även i bredare lager, förr eller senare.) Ta inte illa upp, bara, det kan ju vara en jättebra grej för det! Och det är inte likhetstecken mellan sjalare och överdriven konsumtion.
Då är nog EC betydligt mer sekteristiskt och skumt!
Användarens profilbild
Av Tuve
Nu först ser jag att detta egentligen är en urgammal tråd som fått nytt liv. Ja, då är det ju inte så konstigt att sjalar hunnit bli mer mainstream sen tråden började. :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Tuve skrev:Nu först ser jag att detta egentligen är en urgammal tråd som fått nytt liv. Ja, då är det ju inte så konstigt att sjalar hunnit bli mer mainstream sen tråden började. :D
:iagree: Jo, så är det!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?