Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av GoodLife
Hej ni sjalvana

Min dotter fyller snart 2 och vill bli ofta upp när vi är hemma. Hon börjar bli väldigt tung när man skall "greja" med ena handen och bära med andra.
Är det en ringsjal jag skall ha?

Använder Ergo flitigt när vi är ute, sjal har jag inte haft sedan hon var bebis.

GoodLife
Användarens profilbild
Av Nova
GoodLife skrev:Hej ni sjalvana

Min dotter fyller snart 2 och vill bli ofta upp när vi är hemma. Hon börjar bli väldigt tung när man skall "greja" med ena handen och bära med andra.
Är det en ringsjal jag skall ha?

Använder Ergo flitigt när vi är ute, sjal har jag inte haft sedan hon var bebis.

GoodLife
Jag skulle välja selen även inomhus (på ryggen) om hon vill bli buren längre stunder, annars en ringsjal (alternativt en bärpåse) om det är korta stunder.
Ringsjalen belastar bara ena axeln så därför lämpar den sig inte för att bära allt för länge i men för korta stunder är den suverän.
Användarens profilbild
Av camsch
Nu är min minsta tjej fortfarande bara liten, men det är precis så jag ofta använder just ringsjalen. När jag går och pysslar och hon växlar mellan att vilja vara uppe eller ligga själv.

Tycker det funkar jättebra för den typen av bärning!
Men som föregående talare sa, så är exempelvis Ergo betydligt bättre för längre bärning.
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag har också använt sele även för kort bärning innomhus när de börjar bli så stora.
Fast det beror lite på barnets vikt också. Ringsjal eller min favorit bärpåse är ju även det lämpligt för kortare tids bärning, nackdelen är ju att det bara belastar ena axeln.

Jag har också knutit höftkryss (se under knyta ) med en kort långsjal. Jag har en speciell som mäter ca 3 m. Fördelen med höftkryss är att man få bättre avlastning då den fördela tyngden mellan axeln och höften samt att man kan knyta på sig sjalen och stoppa i och ur barnet flera gånger utan att knyta om.
Användarens profilbild
Av GoodLife
Det är bara korta stunder hon blir buren, men det är mycket lyfta upp och sätta ner. Det är därför jqg funderar på en ringsjal. Tycker annars en Mai tai ser mysig ut.
Hon väger 12-13 kg, så det är tungt för armarna.
Användarens profilbild
Av emelie
GoodLife skrev:Det är bara korta stunder hon blir buren, men det är mycket lyfta upp och sätta ner. Det är därför jqg funderar på en ringsjal. Tycker annars en Mai tai ser mysig ut.
Hon väger 12-13 kg, så det är tungt för armarna.
Det låter som min yngste son.
Jag bär mkt i ringsjal, funkar jättebra.

Men jag rekommenderar inte ringsjal som enda barntransportmedel när man är på IKEA... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag gillar min ringsjal för kortare stunder, min tjej är visserligen bara 9 månader ännu så länge. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?