- sön jan 06, 2008 16:23
som i UnFinished Objects, ni vet. Eller ja, jag förstår ju att det inte är nåt som ni andra flitiga drabbas av, men här finns de 

Klänningen är sydd efter svärmors gamla mönster från 60-talet. Modet var ju väldigt kort då, men trots att jag la till i nederkanten blev den lite kort ändå, så det fick bli ett par fladdriga velourbyxor till, så får klänningen kallas tunika.
Den svarta tröjan är också i velour (och, ja både tröjan och de svarta byxorna är utklippta på fel ledd
som jag berättade i nåt svar till nån häromdagen...) Eftersom den då inte töjer sig på bredden gjorde jag en tryckknappsknäppning på ena axeln och då är infodringen där sydd av byxtyget. På skrådden, tom. Jag gjorde också små sprund i nederkanten och vändsydde dem med det rutiga byxtyget. På insidan är det alltså ca 5 cm av det rutiga tyget runt om. Så mitt stora misstag ledde till en del små detaljer som blev supersnygga. Hoppas det funkar som det var tänkt också, så inte missen märks så mycket...
De rutiga byxorna har en kant som håller ihop dem längst ner och bakpå den kanten är det mudd. Vet inte om det blev så snyggt som jag hade tänkt mig, men nu får det vara så här.
Märks det att Lilla Loppan drog till med en hejdundrande sovning idag...?

Klänningen är sydd efter svärmors gamla mönster från 60-talet. Modet var ju väldigt kort då, men trots att jag la till i nederkanten blev den lite kort ändå, så det fick bli ett par fladdriga velourbyxor till, så får klänningen kallas tunika.
Den svarta tröjan är också i velour (och, ja både tröjan och de svarta byxorna är utklippta på fel ledd

De rutiga byxorna har en kant som håller ihop dem längst ner och bakpå den kanten är det mudd. Vet inte om det blev så snyggt som jag hade tänkt mig, men nu får det vara så här.
Märks det att Lilla Loppan drog till med en hejdundrande sovning idag...?
Mamma till tre flickor, födda -98, -01 och sept -06.
Bär inte så mycket längre
men använder Ulli-storken när det går. Har också sytt en ergo-inspirerad sele.
Välkommen in på min blogg
Bär inte så mycket längre

Välkommen in på min blogg