- sön jan 06, 2008 11:45
...har jag nu gjort mig ett eget mönster och satt saxen i en gammal gardin...

...och in action:

Den blev lite kort i förhållande till vidden och storleken, tycker jag. När det passar lagom över axlarna, kommer naveln att synas
Får se om jag lyckas förlänga den på nåt sätt. Jag har utgått från överdel Form 2 i Meedoms bok och tagit "t-tröjslängd" men jag tycker allt att den är bra kort
Iofs hade jag inte mer tyg heller, men jag kanske kommer på nåt bra sätt att förlänga den med nåt annat tyg, vad det lider...
Dessvärre hade hon inga brallor som passade till så jag var ju tvungen att sy ett par turkosa tights också
Det är också från Meedoms bok och där tycker jag passformen var betydligt bättre. Jag sydde i strl 92 (hon har 86 annars) och klippte av mönstrets nedersta del, klippte sedan ut den dubbelt så lång, sydde ihop till en tub och sydde på den som man gör med en mudd, fast utan att töja, så nu kan vi göra ett snyggt uppvik utan att sömsmånen syns.

...och in action:

Den blev lite kort i förhållande till vidden och storleken, tycker jag. När det passar lagom över axlarna, kommer naveln att synas

Dessvärre hade hon inga brallor som passade till så jag var ju tvungen att sy ett par turkosa tights också

Mamma till tre flickor, födda -98, -01 och sept -06.
Bär inte så mycket längre
men använder Ulli-storken när det går. Har också sytt en ergo-inspirerad sele.
Välkommen in på min blogg
Bär inte så mycket längre

Välkommen in på min blogg