Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av reggaewoman
Hej!
jag har beställt en Ergo bärsele (har ett sjalbarn i magen som skulle kommit igår :) ) Jag har även insatsen för nyfödd.
Har dock läst på något ställe här att man inte kan använda ergon till nyfödd...vad gäller egentligen? kan någon hjälpa mig så jag är beredd med ett bra bärdon på BB.
Användarens profilbild
Av Gullan
Har aldrig testat, men med infant insert borde man ju kunna bära en nyföding... Själv hade jag en sjal med på BB och det var helbra!
Av reggaewoman
Jag tänkte ta med en sjal oxå som back-up. Men visst borde det gå med en infant insats...tänkte mer om någon hade provat. :)
Användarens profilbild
Av Helen
Ergo har tagit fram inserten just för att du ska kunna använda den till en nyfödd.
Om du tittar på bilderna så används inserten för att fylla ut så att du i första hand kan lägga barnet lite på sidan i selen.
Du kan också göra så att barnet sitter upp som en groda med inserten som utfyllnad, men jag är själv lite tveksam till det eftersom barnet, enligt mig, riskerar att få tryck mot fötterna. ( det är samma i MT mfl) Jag har inget bevis för detta, utan det är mest mina egna tankar.
Själv tycker jag att trikåsjal är det som är allra mysigast till en nyfödding. Ergo blir trots allt lite stor... Prova och låt oss andra veta vad du tycker.

Ergo är enligt mig kanon efter att barnen kan sitta med ett ben på var sida i selen.. när de är så där 3-4 månader gamla.
Skulle jag själv haft barn i dag så hade jag valt trikåsjal första tiden sedan vävdsjal/ ergo.
Av belinda
Jag har burit min Ture sedan han var en vecka gammal ca i ergo utan imfant insert. I början hade han föttterna inne i selen nu utanför. Tyckte att det var så smidigt att amma i ergo och eftersom jag har en kille på 22 mån också så är det ju behövligt att kunna vara mobil även medan man ammar :wink:

Jag fattar inte varför inte fler provar med nyfödingar i ergo, det funkar ju hur bra som helst! Särskilt ergo eftersom den skålade sittdelen gör att fötterna får gott om plats innanför den också. För att avhjälpa risken att de ramlar utåt sidorna drog jag bara åt remmarna så han hölls kvar utan "fallrisk" Nu avänder jag MT också, men den upplevde jag som mycket svårare att få till bra när han var så där yttepytteliten.

Lycka till med bebisen! :heart:
Av reggaewoman
Tack för alla svar!

Jag tänker oxå använda mig av trikåsjal i stor utsträckning (tror jag iaf).Väntar på en lång trikåsjal som är på beställning. Ergon verkar vara ett bra alt. oxå i synnerhet för min kille som tyvärr aldrig skulle linda in sig i en sjal.

Jag återkommer med utvärdering när jag provat mig fram lite. Är på BF+3 nu så det ska väl inte dröja för länge! :-)

Kul att höra att ergon selen fungerat bra för nyfödd!
Användarens profilbild
Av Koalan
Karlslokar. ;)
Min sambo har också lite sjalaversion men det går bättre och bättre. Nu tycker han att det är rätt mysigt. Lite OT, sorry.
Läser om Ergo vs Beco och funderar på om jag ska ha en sele också eftersom bebis är 7 månader nu.
Har en SINO annars.
Användarens profilbild
Av Itis
Nu är jag kraftig och har en välutrustad hylla och jag klarade att ha Emmis i Ergon (grodställning) väldigt tidigt utan att det var något konstigt. Hon satt jättebra fastklämd där mellan tuttarna, ho ho

Hade tyvärr bara bild på Emmisen runt en månad gammal i Patapumen som jag lånade av syrran, men det är ju samma princip

Bild

Var själv orolig först, men syrran (skogskajsa) försäkrade att det såg bra ut för Emmisen att sitta så
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?