Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Namn
När dottern var yngre (upp till 1,5 år) bar vi henne mycket i sjal. Men nu känns det lite krångligare. Har sedan dess använt Patapum flitigt men nu börjar hon bli för stor för vår modell och vi är inne på att köpa en Patapum Toddler.
Vad finns det annars för förslag?
Vår dotter går mycket och cyklar mycket så det är framförallt när hon är trött som vi bär, och när vi är ute på resor då det inte är så bra att ha en 3 åring som springer omkring. När vi vill ha koll. När vi går för långa sträckor, ja ni fattar.
Det är viktigt att det går snabbt att komma i och ur, att det är ett bra bärsystem. Vad har ni för tips?

Tack på förhand
/Birgitta
Av Tyche
För mig känns det rätt självklart med sjal nu när Isaac är 2,5 år. Det tar inte särskilt mycket längre tid att plocka ner honom från sjalen mot ergon - inte så mycket att jag gör avkall på avlastningen. Den tycker jag blir bäst i omslutet på ryggen. Ryggsäck är riktigt snabbt, men avlastar för dåligt för min smak men är det korta sträckor så funkar det jätte bra.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har en ergo denim som jag bär Linus i dagligen, han är 3 år. Det går lätt och fort att ta på. Nu är han ingen som ska upp och ner så mycket, inget alls faktiskt men det skulle vara enkelt isf.
Användarens profilbild
Av Hellen
Säger också ergo :heart: Inte för att jag bär min snart fyra åriga son överdrivet mycket, men det händer att han hojtar att han vill "åka ergo" och då är det bara att mecka fram den -om man har det med vill säga :?

Senast åkte han i den på nyårsafton när vi var ute och kollade på fyverkerierna :vågen: Så det är inga längre sträckor utan inne när han vill mysa mest tror jag :P
Användarens profilbild
Av soffan
Vi har haft både beco, patapum toddler och mt och till treåringen väljer jag alltid mt:n. Den är smidigast att ha med sig och man behöver inte hålle på och ställa om den beroende på vad hon har på sig(overall eller jacka). Toddlern tycker jag är litte krånglig att få upp på ryggen eftersom den har ett extra par remmar som jag tycker att hon fastnar i när hon ska i den själv. Becon är lite tajt dessutom är den aldrig rätt inställd. Mt kliver hon i själv när jag knytit den runt midjan och sen är det bara att knyta axelbanden, med eller utan jacka spelar ingen roll.
Av Namn
Tack för alla bra svar. Vilken tur att jag frågade lite här innan jag beställde en toddler. Nu kan Tindra kliva upp själv i vår (lilla) patapum och det vill jag att hon ska kunna med en ny sele med. Det verkar besvärligt med de extra snörena på Toddlern.
Mai Tai har jag aldrig tittat på. Det verkar finnas många olika. Vad ska man välja där?
Användarens profilbild
Av soffan
jag har en babyhawk som jag tycker funkar bra och det är den jag använder mest, men har ävem en mimmi mt med utbredbara band som egentligen avlastar bättre men är lite krångligare att ta på.
Jag hade nog köpt en babyhawk om jag bara skulle ha en, men sen finns det ju massor av egensydda mt:s att köpa begagnade här på sb. Det är ju en smakfråga vad du tycker är snyggt också.
Användarens profilbild
Av lillvilda
min sambo bar sin dotter som är 4 i vår babyhawk mei tai när vi var ute på långpromenad och hon blev trött. Det funkade bra hon satt till och med en stund på magen och hade mysigt för så brukar ju lillebror sitta. Tycker det är smidigt med mei taien för man kan ena stunden bära en 3 månaders och i nästa stund knyta upp en 3 åring, ena stunden kan mamma bära å i nästa pappa utan att man behöver justera några spännen. Jag tycker faktiskt att vår babyhawk avlastar rätt bra fast den har smala band.
Användarens profilbild
Av Lydia
Hanna har vi Mei Tai ("Knytter och K"), med breda axelband, gjord av en Storksjal. Eller sele, funkar med ergo, patapum toddler och beco för oss.
Av anna m
Jag förespråkar alltid sjalen! Ingen sele i världen är skönare :) Bär i ryggsäck och det går hur snabbt som helst att slänga upp ett barn på ryggen och knyta.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?