- mån dec 12, 2005 16:29
Måste bara berätta att jag inspirerad av er här köpte tyget Olga från Jysk. 5m räckte till 2 ringsjalar och en långsjal. Det är myycket sjal för pengarna
Färgen och mönstret är ju inte världens roligaste
men oj vad jag är nöjd med kvaliteten på tyget. Tunt, följsamt och otroligt mjukt. Jag kan ingenting om olika vävsätt men det känns att den är vävd annorlunda än min Bebina så jag gissar på vanlig tuskaft men den har härligt diagonalstretch ändå. Långsjalen är jag speciellt nöjd med. Lika underbar som min Bebina är den inte men helt klart godkänd. Tyget är tunnare och glesare vävt så det känns som mindre tyg vilket är positivt då både jag och dottern är rätt varmblodiga.
Att färgen är rätt tråkig är ju lätt avhjälpt och jag tror att den ska bli röd så här inför jul. Är det någon som vet hur pass giftfria textilfärger är? Lillsnuttan gillar att suga sjal nämligen och då kanske det inte är så nyttigt att färga den?
I alla fall så är jag helnöjd med mitt fynd. Tack för tipset!

Färgen och mönstret är ju inte världens roligaste

Att färgen är rätt tråkig är ju lätt avhjälpt och jag tror att den ska bli röd så här inför jul. Är det någon som vet hur pass giftfria textilfärger är? Lillsnuttan gillar att suga sjal nämligen och då kanske det inte är så nyttigt att färga den?
I alla fall så är jag helnöjd med mitt fynd. Tack för tipset!