Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Wickz
Går det itne att beställa typ Ergo eller liknade från typ england/tyskland eller liknande för att få ner priset?
Vad kan en MT ligga på beg?

Ullegulle78: Ja den blå var faktiskt snygg :D

thanisa: problemet är väl att tösen inte gillar sjalen om hon inte 1. sitter utåt och om 2. smokingbältet används. därmed så blir den väldigt oergonomisk.

Dom var ju snygga ju! Får kika efter om man kan beställa dom rån annat ställe (där jag förstår vad som står ;) )

Lydia: Har bara varit på en sjalträff och trivdes inte helt faktiskt. 1000 barn som springer omkring. Förvisso var tösen liten då, men jag är fortfarande lite för orolig för min tös barn massor med större barn. Några få går bra, men när det blir många, nej det känns lite för jobbigt och ljudnivån blir ju högre än här hemma... trodde jag inte gick ;)
En sjalträff till sommaren låter däremot trevligt ute i gräset, men just nu skull ejag nog föredra små fika saker eller liknade.
Användarens profilbild
Av Wickz
men denna Patapum då?
http://www.satsumo.se/index.php?menu=1& ... -7&menul=2

Maken tror att de är obekväm för bäraren då den på alla bilder här på SB har banden väldigt dåligt åtspända. Någon med erfarenhet av denna?
Användarens profilbild
Av Wickz
och nu skriver jag en till post här...
OBIn påhttp://www.becobabycarrier.com/
verkar ju gå att ha utåt. Vad är det för fle på den? :)

*frågar de vise på SB*

rkade btw hälla iskall trocadera på min dovande dotter... hon sövs nu av maken.. :oops:
Användarens profilbild
Av thanisa
Kanske lättare att läsa här på den engelska delen av sidan. De har dock inte medlika många färgvarianter där. Om man ska beställa så är det en fördel med eu då det ju blir tullfritt då.

http://www.medley.cz/angalp.htm

Det är en sak som man kan höra efter och det är hur kort axelbanden kan bli. Jag har en angelpack och den är för mig på gränsen till för lång i axelbanden. Beco är lika långa så där är det ingen skillnad medan ergon har längre och jag har svårt att få den så nära kroppen som jag vill för att det ska kännas riktigt bra. Nu är jag kort 155 cm men även maken spänner banden max och han är längre men smalare (176cm, 53 kg)
Användarens profilbild
Av Wickz
thanisa: tack, den går nog bättre att läsa på :)
Jo jag vet redan att jag måste kolla det, men hur mäter man?
Jag är 160 cm och väger typ 55 kg, men går ner till 52 ibland och har redan nu problem med att skogsnäsen har för långa band.

kan du ge någon åsikt om Patapumen?
Användarens profilbild
Av Lydia
Wickz skrev:Går det itne att beställa typ Ergo eller liknade från typ england/tyskland eller liknande för att få ner priset?
Vad kan en MT ligga på beg?

Ullegulle78: Ja den blå var faktiskt snygg :D

thanisa: problemet är väl att tösen inte gillar sjalen om hon inte 1. sitter utåt och om 2. smokingbältet används. därmed så blir den väldigt oergonomisk.

Dom var ju snygga ju! Får kika efter om man kan beställa dom rån annat ställe (där jag förstår vad som står ;) )

Lydia: Har bara varit på en sjalträff och trivdes inte helt faktiskt. 1000 barn som springer omkring. Förvisso var tösen liten då, men jag är fortfarande lite för orolig för min tös barn massor med större barn. Några få går bra, men när det blir många, nej det känns lite för jobbigt och ljudnivån blir ju högre än här hemma... trodde jag inte gick ;)
En sjalträff till sommaren låter däremot trevligt ute i gräset, men just nu skull ejag nog föredra små fika saker eller liknade.
kom på Ringenträff om du bor i närheten av stockholm, då brukar det vara mer stillsamma "bebisträffar" (med ett och annat större barn).
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
När vi skulle välja sele blev det en Patapum (hade möjlighet att få prova både Ergo & Patapum), då den passade bäst på maken och mig funkade båda. Det enda problemmet jag har med att bära i sele är att det skaver på mina höft ben (är mycket smal), skav av både ergo och patapum.
Har inte provat att ha dottern framåt på magen i den, vilket jag inte tror kommer att gå. Det kan absolut inte vara praktiskt för henne, så införskaffa den inte i tron om att du skall kunna ha henne framåt. Däremot går det fin fint att bära henne på mage och rygg.
Användarens profilbild
Av Anso
Istället för att bära barnet framåt så kan man helt sonika vrida sele och barn till sin ena höft och VIPS så ser barnet lite mer av omvärlden om det behövs. Det enda man behöver göra då är att korta av ena axelremmen och förlänga den andra.
Användarens profilbild
Av Wickz
så en pantapum kan man ha på höften? rent prismässigt verkar den ju rätt billig (typ 600 ny). Måste man "förstöra" den för att kunna ha den på höften eller är det bara att ställa om banden?

Jag kan nog inte få med maken på någon sjalträff utan isåfall handlar det nog oma tt övertala honom att stanna hemma om någon vill komma hit. Vore ju smart att testa en Patapum om de tär möjligt.

Nej jag tror inte att tösen kan sitta utåt i den dessvärre utan jag är medveten om att hon behöver sitta inåt. Får använda min sjal när hon vägrar att sitta annat än utåt. Förhoppningsvis gillar hon Patapumen ändå :)
Användarens profilbild
Av Wickz
men weggon kan man ju ha barnet ut åt i!
Användarens profilbild
Av Anso
Wickz skrev:så en pantapum kan man ha på höften? rent prismässigt verkar den ju rätt billig (typ 600 ny). Måste man "förstöra" den för att kunna ha den på höften eller är det bara att ställa om banden?

Jag kan nog inte få med maken på någon sjalträff utan isåfall handlar det nog oma tt övertala honom att stanna hemma om någon vill komma hit. Vore ju smart att testa en Patapum om de tär möjligt.

Nej jag tror inte att tösen kan sitta utåt i den dessvärre utan jag är medveten om att hon behöver sitta inåt. Får använda min sjal när hon vägrar att sitta annat än utåt. Förhoppningsvis gillar hon Patapumen ändå :)
Du behöver som sagt bara vrida sele och barn mot din höft, justera axelremmarns längd lite och så är det klart, inga ingrepp. :wink:
Användarens profilbild
Av Wickz
jo, dock uppskattar dottern int höftbärandet utan vill vara utåt
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?