Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vår dator har lagt ner verksamheten, så jag har inte haft tillgång till internet här hemma på många veckor.
Sist jag hängde här så hade jag nyligen köpt en ergo, en ringo och hade smittats av antigua febern... Jag i princip drömde om fina sommriga sjalar som jag skulle ha på sommaren.

Men ju längre tid det gick från att jag kunnat vara här inne och på alla sjalsidor så började sjalfebern avta och jag kom på att min vagn, ergon och ringon räcker jätte bra och att jag förmodligen inte kommer använda en sjal så mkt...

Det räckte med 5 minuter här i dag och så är jag infekterad igen!!!
Vad är det frågan om?????
Användarens profilbild
Av Anso
Vi borde kanske varna smittskyddsinstiutet?
Gå ut med en allmän varning på BVC/MVC.?
Kanske kan få en blänkare när de testar det där brölet första vardagen varje månad som väl bl.a betyder att man ska lyssna på viktigt meddelande på radion....
Ja, det är verkligen farligt att vara här inne.
Jag har försökt att räkna lite på det här med den ekonomiska biten men ekonmi är inte min starak sida men jag har gjort ett försök:

Jag brukar inte vara ute och fika så mkt men inser att det snabbt kan dra iväg över en 50:-/fika utan problem.
Om man istället sitter vid sjalbarn och "snackar" och det ibland leder till ett och annat sjalköp för en sisådär 300-800:- - är det ekonmiskt försvarsbart att välja sjalbarn istället för att gå ut och fika?

En fika i veckan för 50:- x10 så har du nästan en sjal.
Fikar man normal x2/vecka så har man ju en sjal på mindre än 2 månader om man drar in på fikat.

Några andra argument man kan komma med???

/Anso
8)
Av Alexandra
...och när man sen tröttnat på sjalen kan man ju sälja den och få tillbaka en del av pengarna, medans fikapengarna är uppfikade och utan rimlig chans att få igen... :wink:
Användarens profilbild
Av sarah
Men jag ääälskar ju att fika :cry:

Man får höra så mkt bra råd här inne:
typ som fka rådet eller det det där med att barnvagnar är sååå mkt dyrare att vi sjalare sparar sååå mkt pengar och att vi kan unna oss flera sjalar för det blir ändå billigare än en vagn.... *blaaaah*
jag är både sjal och vagn tokiga (har redan tre vagnar, dotter = 11 mån)och fika freak dessutom. Kan ingen komma med något bra råd/tips/uppmuntran/ursäkt!!!!!!!!! :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Det beror ju lite på hur ekonomin ser ut. För vår del är det inte så bra att jag köper sjalar. Men har man bättre ekonomi, så varför inte?
Fast hurra vi fick någon slags hyresrabatt den här månaden, så nu har jag förhandsbeställt en Hoppediz. :D
Användarens profilbild
Av April
Ni är härliga ni tjejer :-D :-D :-D Skrattar högt!!! Vi är nog fast - för alltid!

Kram
Användarens profilbild
Av Anso
OK!
Om vi säger så här då:
Se sjalarna som en "hobby" och slå ut kostnaden för sjalar/selar över alla årets månader. Jämför sedan med mannens, grannens, vännernas hobbies och se hur du ligger till.

Vill med detta inte säga att det är en hobby att bära sitt barn utan en livsnödvändighet!

/Anso 8)
Senast redigerad av Anso den fre feb 25, 2005 20:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
Anso skrev:OK!
Om vi säger så här då:
Se sjalarna som en "hobby" och slå ut kostnaden för sjalar/selar över alla årets månader. Jämför sedan med mannens, grannens, vännernas hobbies och se hur du ligger till.

Vil med detta inte säga att det är en hobby att bära sitt barn utan en livsnödvändighet!

/Anso 8)
Precis, sjalar är faktiskt min hobby, jag vill också kunna prova så många som möjligt, så att jag kan rekommendera eller inte rekommendera dem för andra.
Användarens profilbild
Av Alven
Anso skrev:OK!
Om vi säger så här då:

Vill med detta inte säga att det är en hobby att bära sitt barn utan en livsnödvändighet!

/Anso 8)
Tyvärr så funkar inte det här... är det BARA jag som har man totalt utan kostsamma hobbies? :(
Användarens profilbild
Av Anso
Kom just på en sak till - vi dricker ju inge alkohol heller :!:
Och mkt lite bio :!:
Pengar att tjäna......
/Anso
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Jag brukar säga - Det kunde ha varit modelltåg eller porslinsänglar. Det här går ju iallafall att använda. - Ja huaa fy brukar han säga då. :lol:
Användarens profilbild
Av FantasyMoon
Jag tänker så här..

Kan kostnaden bli förstor när det handlar om min sons trygghet och tillit till världen? Kan jag spendera för mycket pengar på sjalar för att ha bra sjalar till honom. Så han sitter bra, blir inte för varm och såvidare? När han mår så bra av sjalarna..

Näe.. den kostnaden kan aldrig bli för hög då det är hans trygghet vi bekostar.. :lol: Han är ovärderlig likaså hans trygghet.

Han ger knappt ifrån sig ett pip längre när vi klär på honom.. han ler när han ser att jag tar på mig en sjal.. Klart det är värt alla pengar i världen än:
Han skriker sig hysterisk när han ser overallen.. Han skriker sig röd när han läggs i vagnen, för att till sist somna. Vaknar han när det är mörkt ute blir han livrädd.. Vaknar han när det är mörkt ute och är i sjalen, då ler han..
Japp.. en dyr hobby.. *flin*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?