Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Japp, så dök den då upp i veckan. Min efterlängtade Hoppediz Panama! Testade den i skogen i fredags och blev nästan lite kär. Jag menar, hoppsan vad lätt det var att bära helt plötsligt. Gick i 1,5 timmar och kände ingenting i axlar och rygg. Ändå är jag ju knappast någon knytexpert... men dottern sov som en stock och hunden sprang som en tokig.

Så det var bra. Nu till det som inte är lika bra... Jag behöver fler sjalar :oops: Iallafall en... Panaman är ju lång. Det är bra. Ibland. När vi går långt knyter jag omslutet-X = bra med lång sjal. När vi inte går långt i skogen föredrar jag dubbelt-X = långa sjalen är otroligt lång och jag får vira flera varv runt magen för att inte snubbla. Inte helt smidigt.

Sååå... Vilken sjallängd behöver jag nu köpa för att det ska fungera till dubbelt-X? Det är även bra om den kortare varianten kan fungera till någon form av ryggknytning, sedan när dottern blir lite större (fast risken är väl stor att det blir en sele då istället :roll: så att vi har alla varianter :D ).
Användarens profilbild
Av Kristina
Det beror ju lite på hur stor du är. Jag är strl 40 typ, 163 lång och min stork på 4,1 m är perfekt till dubbelX och ryggknytning.
Användarens profilbild
Av jessicatja
ja, just det... jag svammlar på om hur glad hunden är när vi går i skogen, men glömmer skriv hur lång jag själv är (vilket kanske är lite viktigare om jag ska kunna få några svar på vilken sjallängd jag behöver :oops: ).

Jag är iallafall 170 cm och har ca storlek 38.

Är nog lite inne på att kortisen ska vara en Stork eller Didy. En Hoppediz har jag ju nu, så ska jag ha en till så kan jag ju prova någon annan sort.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag har Storkar 4.6m till omslutna knytningar. Kan precis dra fram och knyta i ändarna. I veckan kommer min Leo Rouge 4.1m som jag tänkte ha till ryggknytningar (tibetan framförallt). Säkert lagom till dubbel-X också.

Har en Easy 3.7m som jag använder till känguru, bas-X, höft-X. Perfekt länge för dessa, men precis för kort för tibetan. Jag är 164 (med lång överkropp), drar 40 i storlek.

Storkarna har ju snedskurna ändar, så 4.6m blir totalt 5m, och 4.1m 4.5m....
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har samma problem... Men mitt problem är att jag älskar Panamas färger och helst inte vill ha några andra :? eller i alla fall ha en kortare i samma stil. Så nu, jessicatja, snor jag din tråd :oops: för att fråga vad det finns för färger på andra märken som passar bra i skogen. Hoppas du förlåter mig. Du kanske också kan ha nytta av den informationen, tänker jag...
Användarens profilbild
Av Elin G
Bissa skrev: I skogen ska man väl synas :wink: Ta en klatchig.. annars får det väl bli london, costa rica eller kapstad (hoppizar) Eller en dov stork, typ johannes. Färgerna som panama har är svåra att hitta bland övriga sjalar tyvärr (*vill ha* :cry: )
Nja, jag är ju mer inne på militärgrönt. Man vill ju kunna smyga fram :wink: . Är det nån som sett en Didy Martin i verkligheten? Den verkar ju snygg, men jag oroar mig för att den kanske inte är tillräckligt brun och dov för mig... Annars är det väl Johannes eller kanske Iris (didy) som står till buds... Sjutton också att hoppediz bara gör så långa sjalar, en 4,2 vore ju perfekt annars.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag har ju ett antal Hoppediz i både 4,1 m och 3,6 m hemma sedan i slutet av september, specialbeställningar som jag har gjort. Har bara inte hunnit lägga ut dem än pga all min sjukskrivning under hösten. Men snart kommer de ut på hemsidan!

/Ingrid
Användarens profilbild
Av Elin G
Ingrid skrev:Jag har ju ett antal Hoppediz i både 4,1 m och 3,6 m hemma sedan i slutet av september, specialbeställningar som jag har gjort. Har bara inte hunnit lägga ut dem än pga all min sjukskrivning under hösten. Men snart kommer de ut på hemsidan!

/Ingrid
Då ska jag inte köpa något innan jag ser vad du har! :D
Användarens profilbild
Av marlene
Ingrid skrev:Jag har ju ett antal Hoppediz i både 4,1 m och 3,6 m hemma sedan i slutet av september, specialbeställningar som jag har gjort. Har bara inte hunnit lägga ut dem än pga all min sjukskrivning under hösten. Men snart kommer de ut på hemsidan!

/Ingrid
Vad kostar dom och vilka färger finns?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Elin G skrev:
Bissa skrev: I skogen ska man väl synas :wink: Ta en klatchig.. annars får det väl bli london, costa rica eller kapstad (hoppizar) Eller en dov stork, typ johannes. Färgerna som panama har är svåra att hitta bland övriga sjalar tyvärr (*vill ha* :cry: )
Nja, jag är ju mer inne på militärgrönt. Man vill ju kunna smyga fram :wink: . Är det nån som sett en Didy Martin i verkligheten? Den verkar ju snygg, men jag oroar mig för att den kanske inte är tillräckligt brun och dov för mig... Annars är det väl Johannes eller kanske Iris (didy) som står till buds... Sjutton också att hoppediz bara gör så långa sjalar, en 4,2 vore ju perfekt annars.
didy lars har jag sett (har den inne) och den har ju beige/grön ton. de jag har är väldigt ljust färgade nu (snarare beige) men de mörknar (blir mer gröna) i de första tvättarna. borde nog smälta in bra i skogen :wink: . didy martin har jag tyvärr inte sett. iris är snygg men den är inte så dovt grön eftersom den har turkosa ränder i sig också.
Användarens profilbild
Av jessicatja
Ooo, då ska jag också vänta och se vad för korta Hoppisar som Ingrid lägger ut på hemsidan. Jag tror att jag vill ha en kortare sjal med annan färg än Panaman, rött eller blått kanske (kan även vara bra för skogen om man vill synas :D ).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?