Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Plinga
Okej, nu när jag är på G med att sy, så tänkte jag fråga er här inne. Louise som blir 8 i år, vill oxå ha sådana muddbyxor som jag sydde till Ellen. Hur gör man så de bli lite mer för större barn?? Eller är det helt okej byxa för även så stora barn? Hon själv vill ha sådana, men jag blir lite fundersam om någon i skolan kommer säga något??
Till snart 6 åringen känns det helt okej, hon går på dagis än.

Kanske bara jag som är fånig???
Användarens profilbild
Av Kristina
Det är ju inne att ha muddbyxor ju! Meandi säljer såna i vuxenstorlekar och kolla bara på juicy couture! Klart hon ska få muddbyxor om hon vill ha det!
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har sytt 2 par till en 7-8-åring och de är hennes favvobyxor tydligen.... :D
Användarens profilbild
Av bellisbella
:lol: Vill också sy muddbyxor till min Louise, som blir 7 år idag!!! Har sytt ett par i jeanstyg som blev bra... har tom. lust att sy ett par till mig, nu har de fått in så himla fin velour/plysch på Ohlssons också...
O roligt med en till liten Louise! har missat det förrut.... inte så vanligt namn i den åldern, men fiiiint :loving:
Användarens profilbild
Av Plinga
Okej, ja då är det bara att sy då!! Fat hennes önskemål om svart velour.... Vart hittar jag det?!
Användarens profilbild
Av Plinga
bellisbella skrev::lol: Vill också sy muddbyxor till min Louise, som blir 7 år idag!!! Har sytt ett par i jeanstyg som blev bra... har tom. lust att sy ett par till mig, nu har de fått in så himla fin velour/plysch på Ohlssons också...
O roligt med en till liten Louise! har missat det förrut.... inte så vanligt namn i den åldern, men fiiiint :loving:
Nej, Louise är inte så vanligt i denna åldern!! Kul med en till! Min Louise fyller som sagt 8 iår, och det namnet hade vi absolut inte på listan innan hon föddes, men redan på BB såg vi att det var en Louise!!
Användarens profilbild
Av Anso
Katja77 skrev:Okej, ja då är det bara att sy då!! Fat hennes önskemål om svart velour.... Vart hittar jag det?!
http://www.mg-tyger.se/ eller på Ohlsons tyger :D
Användarens profilbild
Av Elina
Min tjej som blir 7 om 1 månad använder nästan bara mammas muddbrallor.

För att passa henne bättre så gör jag dom smalare upptill, så det är rätt tajta, ser bättre ut och känns bättre tycker hon.

Jag har gjort både i jeans, velour och joggingtyg.
Användarens profilbild
Av Plinga
Elina skrev:Min tjej som blir 7 om 1 månad använder nästan bara mammas muddbrallor.

För att passa henne bättre så gör jag dom smalare upptill, så det är rätt tajta, ser bättre ut och känns bättre tycker hon.

Jag har gjort både i jeans, velour och joggingtyg.
Min dotter är ju rätt rund, så att sy egna byxor tror jag blir bra, många byxor är för smala för henne nu.
Jeanstyg var ju en bra idè! Det ska jag nog försöka mig på.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Apelsin har ju muddbyxor i jeans och de är jättefina tycker jag.
Användarens profilbild
Av Hello
Min tjej som är 9 har muddbyxor i velour. Ohlssons har svart velour. Skulle sy ett par byxor till systerdottern och en tröja till brorsonen av den igår och när jag hade klippt ut allt utom sista ärmen till tröjan, insåg jag att jag klippt ut allt på fel ledd... :duh: :hopmad:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Stoff och stil tror jag har svart velour också.
Användarens profilbild
Av Elina
Katja77 skrev: Jeanstyg var ju en bra idè! Det ska jag nog försöka mig på.
För att göra jeansmuddbrallor perfekta så tar man ett par av mammas urväxtra/lite trasiga mellan benen jeans, då blir de ju sååå mjuka och sköna direkt :loving:
Användarens profilbild
Av He.ma
Min äldsta dotter blev 8 i aug -07 och senast igår sa hon "Mamma du MÅSTE sy fler mudd byxor till mig i velour och i "vanligt" tyg" ("vanligt" tyg=bomullstyg) och då vill hon ha mudd uppe och nere. Hon använder dom i skolan har bl.a sytt ett par i svart m vita döskallar på (tyget finns på åhléns) och det är andra barn i hennes klass som frågat min dotter om jag kunde sy såna till dom oxå :roll: . Ikväll hade vi besök av hennes klasskamrat och hennes föräldrar och då skickade jag med 2 par som blivit för korta till vår tjej och klass kamraten var sååå nöjd :D .
Så sy på du bara men jag vill se bild sen :wink:
Användarens profilbild
Av Plinga
He.ma skrev:Min äldsta dotter blev 8 i aug -07 och senast igår sa hon "Mamma du MÅSTE sy fler mudd byxor till mig i velour och i "vanligt" tyg" ("vanligt" tyg=bomullstyg) och då vill hon ha mudd uppe och nere. Hon använder dom i skolan har bl.a sytt ett par i svart m vita döskallar på (tyget finns på åhléns) och det är andra barn i hennes klass som frågat min dotter om jag kunde sy såna till dom oxå :roll: . Ikväll hade vi besök av hennes klasskamrat och hennes föräldrar och då skickade jag med 2 par som blivit för korta till vår tjej och klass kamraten var sååå nöjd :D .
Så sy på du bara men jag vill se bild sen :wink:
Låter toppen!!

Döskallar har min dotter oxå snöat in på, jag gillar det inte, men vad gör man inte för de små liven!!

Bilder kommer absolut, om de inte blir för fula... :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?