Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Smilla103
Undrar vad ni tycker att jag ska göra? Vill börja sy lite...inte alltför avanserat, men bodys och tröjor och byxor till en början iallafall.
Tycker ni man ska köpa Hanne Medoms bok? eller finns det ngn annan bra eller kanske bättre bok? eller kanske annat bättre förslag på att få tag på möster?
Användarens profilbild
Av florin
Jag gillar inte den boken men jag vet att många tycker den är bra. Jag vill inte hålla på å klippa och rita om mönster, tycker det blir för bökigt...

Låna böcker på biblioteket först och se vad du gillar, så köper du den eller de böcker du tyckte bäst om :D
Användarens profilbild
Av Kaja
Börja med att köpa något mönster av Ottobre till exempel. Där brukar finnas en hyfsad basgarderob som är med i princip varje nummer.

Jag har Meedoms bok och älskar den. Men, precis som Florin säger så måste man hålla på och rita och modifiera varenda mönster. Eftersom jag hittills aldrig har lyckats jobba efter ett mönster eller recept så är det perfekt för att jag har ramar att hålla mig inom. Gillar man att följa instruktioner eller är lite osäker i att sy så är säkert en annan bok bättre.

//Kaja
Användarens profilbild
Av melon
Jag skulle också köpa en mönstertidning om jag var du, de brukar ha mycket bättre mönsterark än böcker. Eller så kommer du hem och rotar ibland alla mina tidningar och böcker :wink:
Användarens profilbild
Av Smilla103
Kaja skrev:Börja med att köpa något mönster av Ottobre till exempel. Där brukar finnas en hyfsad basgarderob som är med i princip varje nummer.

Jag har Meedoms bok och älskar den. Men, precis som Florin säger så måste man hålla på och rita och modifiera varenda mönster. Eftersom jag hittills aldrig har lyckats jobba efter ett mönster eller recept så är det perfekt för att jag har ramar att hålla mig inom. Gillar man att följa instruktioner eller är lite osäker i att sy så är säkert en annan bok bättre.

//Kaja
Var köper man Ottobre mönster då?...är det en tidning?
Användarens profilbild
Av Smilla103
melon skrev:Jag skulle också köpa en mönstertidning om jag var du, de brukar ha mycket bättre mönsterark än böcker. Eller så kommer du hem och rotar ibland alla mina tidningar och böcker :wink:
Det låter ju väldigt bra!
Användarens profilbild
Av Kaja
Smilla103 skrev:
Kaja skrev:Börja med att köpa något mönster av Ottobre till exempel. Där brukar finnas en hyfsad basgarderob som är med i princip varje nummer.

//Kaja
Ottobre Design är en tidning som man hittar i välsorterade affärer eller så kan man beställa från www.ottobredesign.com

//Kaja
Användarens profilbild
Av Smilla103
Kaja skrev:
Smilla103 skrev:

//Kaja
Ottobre Design är en tidning som man hittar i välsorterade affärer eller så kan man beställa från www.ottobredesign.com

//Kaja
Var inne och tittade på sidan för att beställa...om man är ny prenumerant får man en välkomstgåva...vilken tycker du jag ska ta?...tänkte att du vet någon med speciellt bra mönster i tillmin lilla tös?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Pån sidan kan du titta igenom alla tidigare nummer. Jag valde nr. 3/2004 tror jag. Den innehöll bl.a en vanlig body. Nr 6/2007 innehåller en omlottbody och det verkar ovanligt (om man lyssnar på andra).
Användarens profilbild
Av Smilla103
Tack snälla allihopa!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?