Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Jag fick upp intresset för att sy nu igen efter Tildes Mei Tai, och funtar lite på om man skulle köpa sig en egen symaskin.. :hmm:

Men jag har ju typ noll koll när det gäller symaskiner så jag skulle behöva lite hjälp av er kunniga.. :rodna:

Vart hittar man en symaskin? Blocket?
Såg att det fanns på Elgiganten också, men är de bra? (varför skulle de inte vara det iofs :roll: )

Jag har inga speciella krav på maskinen förutom att den helst ska kunna sy de vanligaste stygnen och så, behöver ingen super ultra mega edition, utan bara en helt vanlig symaskin..Men finns det märken som är "bättre" än andra och är nya maskiner lättare att lära sig än gamla osv?

Någon som har tips? :siishah:
Användarens profilbild
Av Annika80
Har inget bra svar på sin fråga.
ag har nån enkel modell av Singer som funkar bra (kunde väl funkat bättre men jag har ju inte servat den på ett antal år :roll: )
Men reservdelar osv tror jag är lättast att hitta till en Huskvarna eller Singer
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Okej..! :tumsup:
Av corona
Ikea säljer billiga maskinerm likaså Coop, men hurdana de är, det vet jag inte...

ellos.se säljer maskiner av märket Brothers, både klassiska maskiner av olika modeller samt en overlock. Tyvärr vet jag inte mkt om brothers heller :wink:
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
corona skrev:Ikea säljer billiga maskinerm likaså Coop, men hurdana de är, det vet jag inte...

ellos.se säljer maskiner av märket Brothers, både klassiska maskiner av olika modeller samt en overlock. Tyvärr vet jag inte mkt om brothers heller :wink:

Tack för tipsen! :)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag skulle inte köpa en Singer om jag var du, min gick sönder sådär en tusen gånger innan jag ledsnade och köpte en Bernina istället - mycket bättre :tumsup:
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
kajsa kavat skrev:Jag skulle inte köpa en Singer om jag var du, min gick sönder sådär en tusen gånger innan jag ledsnade och köpte en Bernina istället - mycket bättre :tumsup:

Bernina..*lägger på minnet* :notes:
Användarens profilbild
Av binaem
Försök köpa en som inte är allt för lätt - de måste orka några lager tyg för den mesta sömnaden och skall helst inte stå och hoppa på bordet när den syr.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Janome gör bra maskiner!

Och de finns i flera olika prisklasser. :D
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
ZaZi skrev:Janome gör bra maskiner!

Och de finns i flera olika prisklasser. :D

Tack för tipset! Värt att kollas upp! :tumsup:
Användarens profilbild
Av mia75
Jag har Janome och den har det bara varit problem med från början, jag är inte nöjd.
Min mammas väninna har också tipsat mig om Bernina, hon har jobbat med att sy kläder mm. så jag har fullt förtroende för henne, så nu letar jag efter två begagnade såna.. :D
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Birka27 skrev:Försök köpa en som inte är allt för lätt - de måste orka några lager tyg för den mesta sömnaden och skall helst inte stå och hoppa på bordet när den syr.

Det är sant, hade jag nte alls tänkt på! :oops:
Tack för tipset! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?