Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sara
...eller nåt sånt kanske en ringsjal vore bättre?

Jag håller nämligen på att bli galen eftersom det verkar som om jag håller på att gå in i en ny period av sjukdom ( har ett fel på min sköldkörtel) och för att ha tankarn på annat håll vill jag skapa något och då faller ju ett nytt bärverktyg sig bra :wink: Speciellt som jag har en snäll mormor som erbjuder sig att åka och handla tyg och sedan hjälpa mig att sy.....

Men frågan är om det är någon ide, Marianne är ju rätt stor och tung, hon kanske inte alls går att bära i en hemsydd ringsjal eller sele? Vad tror ni, hon väger liksom 13kilo....

Är det ett kraftigt bomullstyg som avlastar bäst?

Sara med Marianne 040531
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har ett sele som jag sytt (jag har fler) som jag har burit min tös i. Vi var och såg Nanne Grönwall under Malmöfestivalen och under 1½-2 timmar satt tösen i selen på min rygg och det enda var att jag kände lite i fötterna dagen efter. Jag fick även lite ont i höfterna men det hade mer att göra med det faktum att tösen min satt och hoppade på ryggen glatt sjungande/skrikande i mitt öra. Ja, tösen vägde runt 22-23 kilo då så klart det är en ide att sy. I alla fall ett sele, ringsjal kanske är lite jobbigare att bära i.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Sara skrev:Men frågan är om det är någon ide, Marianne är ju rätt stor och tung, hon kanske inte alls går att bära i en hemsydd ringsjal eller sele? Vad tror ni, hon väger liksom 13kilo....

Är det ett kraftigt bomullstyg som avlastar bäst?

Sara med Marianne 040531
men då borde ju en sele vara perfekt att sy, den kan du ha länge! :D

och du kan nog använda lite vad som helst faktiskt, jag har provat med
t ex möbeltyg och kombinerat olika tyger... ta nåt snyggt :wink:

jag bär även min stora tjej i selarna, och hon är ett år äldre än din tjej!

kolla in tinaws superfina sida!
och du kan också få mina måttbeskrivningar om du vill
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag var ute på långpromenad häromveckan och när jag kom hem började jag leta efter sjaländarna... hade glömt att jag hade selen på mig... :lol: Visst är det idé att sy sele fortfarande!
Av Sara
Tack för era svar, ska kolla runt efter beskrivningar nu så får vi se om vi kan få ihop en sele, kul lär vi väl ha i alla fall......

Sara
Användarens profilbild
Av knutis
Jag har precis sytt en sele efter tinaw beskrivning på www.baranara.tk . Det var inte så svårt och för tillfället sover min pyttis i den, även fast jag sitter vid dator ( vilket inte brukar hända med sjalen). Så visst ska du prova!! :wink:

Lycka till!!
Av Sara
Jag lyckas inte få upp Tinas beskrivning mer än som en pyttebild i ett nytt fönster! Gahhhh, gillade ju verkligen iden med att kunna bre ut tyget över axlarna.....suck!

Är det någon som stött på samma problem?

Sara
Användarens profilbild
Av knutis
Sara skrev:Jag lyckas inte få upp Tinas beskrivning mer än som en pyttebild i ett nytt fönster! Gahhhh, gillade ju verkligen iden med att kunna bre ut tyget över axlarna
hmm.. hur ser det ut om du håller pekaren kvar på bilden ett tag. För mig kom det upp en kvadrat med pilar i vardera hörnet. Tryckte jag på den blev bilden större...
Kanske ska prova, eller fråga Tina som gjort sidan.. :wink:
Av Sara
Ok, tack Tina, pdf funkar mycket bra att se!

Jag hade dock tänkt att istället för spännen göra remmarna så långa att de går att knyta, någon som har en uppfattning hur långa dom behöver vara? Jag tänkte att jag gör dom bredare över axlarna och sedan en smalare del om ni fattar.

Sara
Användarens profilbild
Av tinaw
1.70 om du är normalbyggd, upp till 2.50 om du har större klädstorlekar.
Användarens profilbild
Av tinaw
:lol: :lol: Nu känner jag mig som värsta uppslagsboken... det råkar bara vara så att jag ställde mig samma fråga här i veckan!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?