Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Hur länge har du burit i sjal?

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet?

Hur många sjalar har du nu och hur många har du haft som mest?

Vilken var din första sjal?

:hello:
Senast redigerad av Tilde_Nova den mån dec 31, 2007 14:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Här kommer mina egna svar:

Sedan i augusti tror jag det är? *osäker* :hmm:

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet?
Det var sSARAa här på SB som jag även känner sedan tidigare, som kom och visade mig en reboozo när jag hade "klagat" lite på att det var lite jobbigt och tungt att bära när Nova bara ville vara i famnen hela tiden.. :rodna:

Just nu har jag 2 stycken och det är de jag haft som mest också.

En Reboozo Taktik :D
Senast redigerad av Tilde_Nova den mån dec 31, 2007 14:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Eld77

Sen Sara föddes för snart tre år sedan, men det tog nästan ett halvår innan vi fick det att funka riktigt bra.

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Finns personen här på forumet?

Det var nog inte en person, utan snarare det att jag tyckte det verkade praktiskt att kunna bära sitt barn och att jag inte var så sugen på en Babybjörn.

Om man räknar in alla bärdon (sjalar, selar, MT; mina och makens) så blir det 16 här hemma och två utlånade. Fler än så har jag nog aldrig haft samtidigt. 8)

En Amazonas Brazil och en hemsydd ringsjal.
Användarens profilbild
Av Helene
-Tja, vad blir det? Köpte första sjalen när Olivia var fyra månader och nu är hon fyra år och 2 mån. så... 3 år och 10 mån. (fast jag har ju burit mer eller mindre periodvis)

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Finns personen här på forumet?
-Jag hittade sjalar (storchenwiege) på minimundus hemsida(?) redan när jag var gravid med Olivia men vågade inte beställa! De var ju inte helt billiga och jag hade ingen aning om hur man gjorde och hade aldrig sett nån med sjal. men sugen var jag och jag visste att jag ville bära!
Fick min svärmor att sponsra till en babybjörn som jag snabbt insåg att jag hatade!
Sen träffade jag Kristina genom marcy och då bar hon Alma i babybundler och tipsade om miamamman så nån dag senare for jag till boden och köpte en babybundler hon henne!

Nu har jag väl typ 7 st och har väl haft ett tiotal som mest.

En silvergrå babybundler. (och den har jag kvar!)
Av Ponyo
Jag har burit i sjal i ett halvår.

Muuminmamma här på sjalbarn, men även min sambo fick mig att bära i sjal.

Jag har två sjalar, och en sele. Jag sydde en Mei Tai, som jag fick ont i ryggen av som jag lånat ut (läs gett bort) till Muuminmamma.

Det var ett lakarn som jag rev isär och knöt som en bärpåse i somras för att kunna gå och amma i. Stoppade dock in lillungen åt fel håll. Men han var nöjd ändå. :lol:
En månad senare köpte jag en trikåsjal och slängde min hemmagjorda.
Användarens profilbild
Av Helma
b]Hur länge har du burit i sjal?[/b]
Sedan i mars-07.

Tittade efter något praktiskt bärredskap när jag väntade Lisa, då storasyster ville bli buren heeela tiden och Baby Björn-selen och jag inte var överens :roll: :wink:

En Moby Wrap, en rebozo och en Stork Anna:heart: , en hemmasydd Mei Tai och en Ergo-sele. Så det blir väl 3 sjalar. Jag har haft fyra, men jag sålde min Sino

Moby Wrap :love:
Användarens profilbild
Av sSARAa

Sen Loke var 2mån, dock bär jag inte så mkt längre fast de blir mer nästa år då lillebror kommer.

Jag ville bära Loke sen dag ett men då fanns de inga sjalar i mina tankar utan BB, men liten blev JÄTTE stor/tung snabbt så jag letade på nätet efter andra alternativ och hittade sjalarnas underbara värld :-D
Sen hade jag en granne som bar lite i sjal så jag fick testa hennes vävda, dock gillade jag den inte riktigt. köpte en trikå som jag älskade, fast jag kunde bara bära i den i ca 1,5mån sen var Loke för tung för den oxå. då blev de en vävd och strax efter en ringsjal..

Just nu har jag två sjalar, en ringsjal, 2 ergon och 3 eller 4 MT :-D

En mörkblå moby :-)
Användarens profilbild
Av exiteme
Sammanlagt tre år

Internet

Nu har jag en sjal och 4 selar. Har nog haft 10 sjalar/selar samtidigt som mest. Men har nog haft 40-50 st som vandrat förbi :roll:

En Maya wrap sling
Användarens profilbild
Av Nira
Sen lilleman föddes
Alla här på Sjalbarn, jag hittade hit och lät mig inspireras innan lilleman kom ut men kände ingen sjalare då. Tack för det alla som skriver här!
Jag har min toppnotering nu med en trikå, tre vävda, en meitai, en ringsjal och en Ergo.
Mobyn som jag inte kan göra mig av med, vi gosar i den fortfarande ibland :heart:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Hur länge har du burit i sjal? se'n februari 2003 tills förra året nånn gång

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet? Nätet jag hängde på Active baby care o där kom ideen

nu har jag 2 didy 1 hoppe 2 amazoner, ringsjal o en hemma sydd mai tai har haft 3 didy o 3 hoppar

Vilken var din första sjal? en blå hoppe
Användarens profilbild
Av sanna73

Sedan sonen föddes i aug 2006

Vänner som hade med bärtraditionen från Tyskland. De finns inte här på forumet.

Har 14 sjalar och en sele just nu (13 sjalar så snart jag gett bort den trikåsjal, jag lovat bort till en kompis).
Man får nog säga att jag toppar min samtida mängd just nu :lol:

En blå Baby Bundler :heart:
Användarens profilbild
Av Asia
--------------------------------------------------------------------------------

i en månad och fyra dagar!

Hittade hit tll sjalbarn via familjeliv innan Lovis var född å tyckte att dehär verrkar som en grej för mej!

En hemsydd MT, en köpt MT, en Marimekko trikåsjal, 2 selar, en ergo å en Beco.

Vilken var din första sjal? Hade köpt alla ovanstående förutom becon innan Lovis föddes. Mins inte vilken jag köpte först
Användarens profilbild
Av Elin G
Sen sonen föddes i oktober 2005

Jag hade läst om sjalar långt innan sonen ens var påtänkt.

Nu kanske 12 st, som mest närmare 20, tror jag :oops: (selar och hemsytt inräknade)

Den första jag bar med var en indigoblå moby wrap
Användarens profilbild
Av norkmedoo
sedan maj -05

letade alternativ efter 12 månader med en bb-sele till äldsta dottern, och hittade lite sjalinfo på nätet, tror det var på stellaris, och köpte en moby wrap där som låg och väntade på lillebror i flera månader. men när jag hittade hit växte intresset för flera alternativ snabbt...

tror det är fler än 25 sjalar... och jag har lyckats sälja några.

en moby wrap, men jag gillade inte den alls och räknar vår olivgröna MayaWrap sling till den första :loving:
Användarens profilbild
Av thanisa
Sedan februari 03

Jag hade länge läst om sjalar på attachment pareting snacket på föräldranätet. Det tog nog ett halvår innan jag vågade beställa då jag trodde maken skulle tycka att det var dyrt.

10 sjalar, en mt, en angelpack sele, 1 docksjal och en dock mt. Har nog aldrig haft mer än jag har idag. Mt tror jag dock ligger i källaren då den inte används.

didymos katja
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?