Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tabby
Det är många inkl mig som undrar om vilket märke som är bra när det gäller overlock. Så jag tänkte att vi kunde ha en tråd. På så sätt slipper alla ni som har overlock just dessa frågor :wink: .

Jag skulle gärna vilja veta;

Vilken overlock har du?
För och nackdelar med just din overlock?
Bra att tänka på vid köp av overlock?
Var har du köpt in din overlock?

Hoppas många svarar:).
Användarens profilbild
Av Kusmi
Vilken overlock har du?
Singer 14SH654

Stadig och rejäl

Haft trådproblem men tror att det är löst.

Gillar du den användarmässigt är det säkert en bra maskin för dig.

Hus och hem mässan i Gbg
Användarens profilbild
Av Fryle
Vilken overlock har du?
Pfaff hobbylock (-95)

Enkel och rejäl, kan det basala (har inte haft den så länge, den havererade en gång, jag sydde för tjockt med en oservad maskin. De ska tydligen inte stå stilla för länge utan användas)

Vid begagnatköp enligt florin:
florin skrev: -Ta reda på maskinens bakgrund. Tex inköpsår och hur mycket den är använd.
-Är den servad nångång?
-Finns instrutionsbok?
-Be säljaren ta bort alla trådar och trä om den så att du får en uppfattning om hur pass svår-trädd den är och så att du får se hur man gör.
-Ta med de tygkvalitér du brukar sy i eller vill kunna sy i. Provsy i alla bitar och se till att få veta hur maskinen ska ställas in för de olika tygerna.
-Granska sömmarna. De ska vara jämna och fina. Om instruktionsbok finns så titta i den om det finsn bild på hur sömmen ska se ut.
-Pruta!!!!!
Begagnad på blocket

Jag har förstått att det är bäst att hålla sig till märkesmaskiner, vilket märke är väl mest en pris- och smakfråga. Man bör väl innan köp fundera över vad man vill kunna sy, så att den klarar det (detta är väl lite svårt, såsmåningom ändrar sig kanske önskemålen).
Användarens profilbild
Av Kaja
Vilken overlock har du?
Pfaff HobbyLock 4842

Snyggaste sömmarna i den prisklassen. INGA fransar utan spikraka sömmar!!
Enkel att ha att göra med, men jag tycker att den låter VÄL mycket. Enligt säljaren så skulle Berninan vara tystare, men hur den är jämfört med andra märken vågar jag inte svara. Jag testade Janome 744, Husqvarna 901,905, Bernina 700, 800 och Pfaffen. Efter att ha testat Pfaffen så var det ingen som nådde upp till den kvaliteten på sömmen.

Kolla var reglagen sitter. Husqvarnan hade sin lyft för pressafoten på sidan och det tyckte jag kändes väldigt avigt, men det är säkert en vanesak.
Själv tyckte jag att det var viktigt att köpa lokalt för att ha möjligheten att byta, eftersom man inte riktigt vet vad som är viktigt och vad man använder INNAN man har testat. Själv börjar jag bli väldigt sugen på en coverlock, något som jag inte hade saknat tidigare...
Kolla att den är stadig och att delarna känns rejäla. Man vill inte hålla på och lämna in den på service stup i ett. Jag gillade att Pfaffen kändes väldigt rejäl, nackdelen är att den som sagt låter litegrann. För-och-nackdelar...

Symaskinsagenturen i Göteborg. Det var ett demoex med 1 års bytesrätt... Kändes som om jag skulle sy på den ett halvår ungefär och sedan bestämma mig hur jag skulle göra med den. Verkar ha varit ett smart drag för min del. Nu planerar jag ett nytt besök för att se vad det är som jag EGENTLIGEN skulle haft. Kanske är det denna maskin, kanske är det någon annan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?