Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Ja, Lydia's Beco sådde ett litet frö i min hjärna idag.. :loving:

Men för mig med ett otränat öga så ser ju alla selar nästintill identiska ut (förutom färg å så såklart).. :oops:

Vad är egentligen den stora skillnaden mellan alla? (om det nu finns någon)

Och vilken skulle just du rekomendera? Varför? :blahblah: :notes:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
8)

Jag gillar Beco klart bäst, men mycket beror nog på passformen och det är alltså individuellt vad som sitter bäst på olika personer.

Största skillnaden mellan Ergo och Beco är väl att Ergon är lite "stadigare" i tyget, men också har tjockare (och otypligare) axelband. Dessutom är den lägre i ryggen, vilket jag tycker är lite dumt.. Becon går också att dra åt mer så att barnet kommer tightare mot den som bär, i alla fall om man inte är så stor själv.

Patapum påminner mer om Becon tycker jag, men midjebandet är väl lite styvare har jag för mig?!?
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Okej, tack för ditt svar! :D

Fler röster? :mitvit:
Av Aelia
Beco får oxå min röst. Och den fick Lydia att köpa sin :wink:
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Aelia skrev:Beco får oxå min röst. Och den fick Lydia att köpa sin :wink:

:tumup:
Användarens profilbild
Av annemi
Har provat Beco o Ergo. Av dem är Beco klart skönast :D i alla fall för mig som tillhör den smalare typen...

Ergon kändes rätt otymplig medan Becon är väldigt smidig och tar inte mkt plats ihopvikt heller.
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
annemi skrev:Har provat Beco o Ergo. Av dem är Beco klart skönast :D i alla fall för mig som tillhör den smalare typen...

Ergon kändes rätt otymplig medan Becon är väldigt smidig och tar inte mkt plats ihopvikt heller.
Okej! Om man tillhör den lite rundare typen då? :rodna:
Användarens profilbild
Av Nova
Tilde_Nova skrev:
annemi skrev:Har provat Beco o Ergo. Av dem är Beco klart skönast :D i alla fall för mig som tillhör den smalare typen...

Beco BWD eller Ergo.
En annan skillnad mellan selarna är att Ergon har skålad sits vilket gör den mer rymlig för barnet.
Det är en klar fördel om man bär barnet klädd i tjocka overaller tex.

Ergon är också rymligare för bäraren tycker jag.
Eftersom jag är ganska så smal så tycker jag Ergon är lite för stor för mig då jag inte kan dra åt den riktigt så mycket som jag vill för att den ska sitta riktigt tight.
Användarens profilbild
Av Lydia
ergo om du ska bära mkt på vintern med tjocka ytterkläde (om du inte har bärjacka eller liknande), annars beco tror jag. fast ibland tycker jag det är bra med att ergon är lite rejälare.
du får prova mina som sagt ;)
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Nova skrev:
Tilde_Nova skrev:

Beco BWD eller Ergo.
En annan skillnad mellan selarna är att Ergon har skålad sits vilket gör den mer rymlig för barnet.
Det är en klar fördel om man bär barnet klädd i tjocka overaller tex.

Ergon är också rymligare för bäraren tycker jag.
Eftersom jag är ganska så smal så tycker jag Ergon är lite för stor för mig då jag inte kan dra åt den riktigt så mycket som jag vill för att den ska sitta riktigt tight.

Okej, tack så jättemycket för infon! :D
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Lydia skrev:ergo om du ska bära mkt på vintern med tjocka ytterkläde (om du inte har bärjacka eller liknande), annars beco tror jag. fast ibland tycker jag det är bra med att ergon är lite rejälare.
du får prova mina som sagt ;)

Ja det e bäst jag gör det så jag får känna vilken som passar mig bäst.. :peace: :tumup:
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
Lin skrev:Jag tycker nog också bäst om Becon faktiskt. Den är väldigt smidig och trevlig och jag tycker "den vanliga" modellen fungerar utmärkt även om man är lite rundare. :wink: Det negativa med Becon enligt mig är att bröstspännet är alldeles för långt, för mig i alla fall. Annars tycker jag den är jättebra.

:tumsup:
Av herilane
Jag vill höja en röst för den mindre kända men dock jättebra Connectan! Den är min favorit.
http://www.connectababycarrier.com/

Den är liksom lättviktigare än de andra och ligger närmare mei tai i karaktär. Midjebandet är helt ovadderat, axelbanden lätt vadderade. Man tar på den "apron style" som en mei tai. Axelbanden fästs med ett spänne (samma som Becon tror jag?) så man kan korsa dem - helt oslagbart för när man ska bära på magen. Och snygga är de också!
Användarens profilbild
Av Tilde_Nova
herilane skrev:Jag vill höja en röst för den mindre kända men dock jättebra Connectan! Den är min favorit.
http://www.connectababycarrier.com/

Den är liksom lättviktigare än de andra och ligger närmare mei tai i karaktär. Midjebandet är helt ovadderat, axelbanden lätt vadderade. Man tar på den "apron style" som en mei tai. Axelbanden fästs med ett spänne (samma som Becon tror jag?) så man kan korsa dem - helt oslagbart för när man ska bära på magen. Och snygga är de också!

Okej! Kan vara värt att kollas upp! :wink:
Användarens profilbild
Av sus
Nova skrev:Beco BWD eller Ergo.
Nej, det är inte den enda skillnaden. Den VIKTIGASTE skillnaden enligt mig är att med becon kan du välja om du vill korsa axelremmarna eller ha dom som på en vanlig ryggsäck. När man bär på magen är det överlägset skönast att ha axelbanden korsade. Dessutom gör det att man kan bära på höften med becon. (det går även med ergon men är inte lika lätt och smidigt att få till)

En liten detalj som jag gillar med becon också är att spännet på axelremmarna sitter mer lättåtkomligt. När man ska sätta upp ett barn på ryggen tycker jag det underlättar massor. På Ergon måste man trä in armarna i axelbanden som ofta tvinnar sig och hamnar fel. På becon kan man knäppa upp axelbanden och dra upp dom över axlarna och knäppa dom när de ligger rätt. Svårt att förklara utan att visa...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?