Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ina
Jag har försökt några gånger att amma i ringsjalen men jag får inte ihop det, skall man kanske vänta tills barnet blir lite större? han är ju bara 12dagar.

Eller har ni några universal knep??? jag behöver i allfall lite tips och en spark i baken. För det vore så väldigt smidigt om det skulle funka å amma i sjalen får då skulle jag kunna vara med Clara samtidigt eller i allfall inte bli sittande i soffan.
Användarens profilbild
Av diddeldi
har du kikat på instruktionerna på förstasidan under knyta? jag tycker det funkar rätt bra att göra så även med pyttisar.
Användarens profilbild
Av ladylie
I trikåsjal lägger du barnet i vagga

Provade ringsjal då benjamin var 2 mån, och då låg han bakifrån och fram, ungefär som när man ammar tvillingar samtidigt.

Annars kan man ju lägga i vagga i ringsjal oxå, så det borde inte vara problem.
Av Emmiez
jag funderade just hur man ammar i sjal, låter så svårt :roll:
Användarens profilbild
Av Ina
Jo Diddeli jag har sett hur fint du fiått det att funka och jag vill ha det lika rakt men hos oss blir det banan varning kanske beror det på att mina bröst är av den mer "hängande" modellen så han behöver komma längre ner. Samma bekymmer med vagga i långsjalen stackarn försvinner underbröstet typ.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Ina skrev:Jo Diddeli jag har sett hur fint du fiått det att funka och jag vill ha det lika rakt men hos oss blir det banan varning kanske beror det på att mina bröst är av den mer "hängande" modellen så han behöver komma längre ner. Samma bekymmer med vagga i långsjalen stackarn försvinner underbröstet typ.
har du möjlighet att ta bild? jag har lite svårt att visualisera hur du menar.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Ina skrev:Jo Diddeli jag har sett hur fint du fiått det att funka och jag vill ha det lika rakt men hos oss blir det banan varning kanske beror det på att mina bröst är av den mer "hängande" modellen så han behöver komma längre ner. Samma bekymmer med vagga i långsjalen stackarn försvinner underbröstet typ.
DET problemet har jag med - därav ammar jag UTAN sjal.... :wink:

njanje... det hände väl vid krisläge att hon åkte ner i vagga när hon var mindre i just ringsjal enda som fanns en chans att få å funka till ammning - losssa lossa lossa ringarna och stötta huvudet med ena handen lite lätt - alt lägg i vagga med huvudet utanför sjalen och stötta med handen.-...

det funkar ...fel ord ...funkar är att överdriva det men det går med lite god vilja, våld (mot sjalen då förståss).vaselinet har vi sluppit ta till! :wink:

hoppas du får till det!
Användarens profilbild
Av Ina
Jag skall försöka ta en bild så ni får er ett gott skratt innan jul det kan jag bjuda på!!

Men igår fick vi faktiskt till det rätt ok i ring sjalen på nått konstigt vänster det värsta är att jag vet faktiskt inte hur jag gjorde riktigt utan han satt först som en boll sedan halv låg han sedan låg han.. nja en bild blir nog bättre ..
Användarens profilbild
Av Ina
Jag får inte till någon bild eller rättare sagt får jag inte in den i datorn men jag får försöka mer i morgon.
Användarens profilbild
Av Elinea
Panakeia skrev:
DET problemet har jag med - därav ammar jag UTAN sjal.... :wink:

njanje... det hände väl vid krisläge att hon åkte ner i vagga när hon var mindre i just ringsjal enda som fanns en chans att få å funka till ammning - losssa lossa lossa ringarna och stötta huvudet med ena handen lite lätt - alt lägg i vagga med huvudet utanför sjalen och stötta med handen.-...

det funkar ...fel ord ...funkar är att överdriva det men det går med lite god vilja, våld (mot sjalen då förståss).vaselinet har vi sluppit ta till! :wink:

hoppas du får till det!
:lol: känner igen mig i det där, funkar kan man inte säga att det gör men är det kris så måste man ju. Amma i sjal har aldrig varit min grej heller, fast så hängiga bröst tycker jag inte att jag har men det funkar ändå inte så bra. Nu gör det ju inte så mycket eftersom hon äter snabbt numera, men i början när hon kunde ligga vid bröstet i flera timmar hade det ju varit bra att kunna.
Användarens profilbild
Av Miamamman
I ringsjal med så ny baby tycker jag det är lite knepigt. Men om man har huvudet åt det håll ringarna inte är så kan man ta ut huvet och stödja det med armvecket när man ammar, så har man i alla fall en arm och en hand fri. Bild här på något :oops: äldre bäbis:

Bild

Annars är det lättare i elastisk långsjal tycker jag:

Bild

/Mia
Användarens profilbild
Av Lydia
Det tog nog en månad minst innan jag fick till det bra med ringsjal. Amma i mei tai eller vävd sjal var lättare (men får stötta handen.. hängbröst), och därefter trikå (rätt lätt att amma i men svårare att tighta till knytningen efteråt igen).
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har en beskrivning på min sida annars. Och ibland hjälper det att ha barnets huvud åt "andra hållet".
Användarens profilbild
Av Ina
Nu funkar det!!!

Men inte digitalkameran, skall försöka ta kort med webb kamerna i morgon så ni får se för detta är kanon!!!!

Med en sånn där vit ikea tvättlapp rullad under bröstet så går det fin fint och han får inga andnings besvär men han hamnar inte så rakt som man kanske skulle önskat men så länge han ammar och inte skriker är jag en väldigt nöjd mamma :D :D

Övning ger färdighet så även här !!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?