- tor dec 20, 2007 19:06
Josefina skrev:Hmm, jag har också fått rätt låga fraktkostnader när jag har beställt mååånga meter tyg ifrån MG-tyg, de är mån om sina kunder tror jag.Anso skrev:Ok. Jag har aldrig beställt från dem, men min kompis gjorde det och sa att det inte blev någon frakt. (jag gissar att den på något sätt ingick i priset, eller så måste hon ha fått det helt om bakfoten, för det är ju klart att man måste betala frakt!Josefina skrev:Tygerna på Olssons tyger är jättefina! Har inte köpt något än för jag tycker att det är så trist att sy i velour på vanlig symaskin. Vill ha en overlock till det!MG-tyger har ju lite ränder på en hel del tyger också.![]()
När jag har tänkt klart ska jag dock handla lite.
Fast jag funderar lite som så att är det inte billigare att köpa från MG-tyger om man köper mer än en meter? Deras velour är väl billigare?
Velour väger rätt mycket och 1 meter kostar 44-55:- att skicka som brev har jag för mig så när man köper ifrån MG så kan man ju ta lite mer tyg om man kan och även be dem att hålla lite koll på portogränserna så att du utnyttjar de maximalt.) fast å andra sidan beställde hon nog rätt mycket den gången, säkert 10 meter.

Anso med Hanna född 040831 och David 070209
Innehavare av för många bärredskap!
Innehavare av för många bärredskap!