Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Oj!

Jag beställde ju idag en ny fin Didymos - och så läser jag för att knyta Wiggleproof (som verkar smart för ryggbärning, har inte prövat) behövs då en LÅÅÅÅÅÅNG sjal för att knyta.

Jag frågar nu: Hur lång är lång :?: Räcker 4,7? :?

Jag knyter omslutet på magen med 4,7 med knuten i sidan. Jag är rätt smal o rätt lång men vill ha tillräckligt med sjal över? Ska prata med Didymos imorgon igen, kanske hinner de ändra beställningen om det skulle behövas.

Strl 6 eller 7? Hjälp hjulp? :shock:

Ursäkta den super-hysteriska tonen! :o :shock: :lol: 8)
Användarens profilbild
Av April
Åh, jag har ingen erfarenhet av den knytningen... Men jag tycker nog att 4,7 borde räcka... eller?

Kram
Användarens profilbild
Av Anna
tveksammt.... Måste testa med Hugo.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag kan inte knyta wiggleproof med min 4.6m stork. Är 160cm lång och drar satl 38/40
Av ma-jo
Anna skrev:Jag kan inte knyta wiggleproof med min 4.6m stork. Är 160cm lång och drar satl 38/40
Tack Anna för att du ville vara så underbart snäll och prova! :)

Jag tror jag ser om jag kan byta till större ifall de inte redan skickat den. Bättre att kapa en långsjal... än... långnäsa för kortsjal!!! (Hrmmm ursäkta det bara kom ut en trams-ramsa!)

Tack!

:)
Användarens profilbild
Av Imse
Man måste nog ha en 5.2m sjal til wiggleproof.. Tyvärr..
Användarens profilbild
Av mojsan
..är du säker på att du behöver den knytningen, stl 6 tycker jag annars är rätt optimal i övrigt. Märker du att du behöver en låååång sjal senare, kanske du kan köpa till en hoppis, som ju inte är riktigt lika dyr.... :twisted:
Användarens profilbild
Av melon
ma-jo skrev:- bär mest just nu i en Didymos Indio natur strl 6, Ringo fjällnejlika, Ringo havssäv och en nyfunnen kärlek: Kozycarrier... -
Lite OT men jag blev nyfiken. Vad är Kozycarrier???
Användarens profilbild
Av Aurian
melon skrev:Lite OT men jag blev nyfiken. Vad är Kozycarrier???
Kozycarrier är en typ av abc(asian baby carrier)/fyrkantssjal/Mei Tai
Av ma-jo
mojsan skrev:..är du säker på att du behöver den knytningen, stl 6 tycker jag annars är rätt optimal i övrigt. Märker du att du behöver en låååång sjal senare, kanske du kan köpa till en hoppis, som ju inte är riktigt lika dyr.... :twisted:
Japp, jag är nöjd med min beställning av strl 6 nu! :) ....för jag vet att det är en bra storlek för mej o som du säger - jag kan ju komplettera med en sjal till - OM jag tycker att jag behöver knyta den knytningen.

Hoppis har jag aldrig prövat faktiskt. Storkar o Didysar har jag prövat, men Didyn är en given favvo!

Av ma-jo
Froggie skrev:
melon skrev:Lite OT men jag blev nyfiken. Vad är Kozycarrier???
Kozycarrier är en typ av abc(asian baby carrier)/fyrkantssjal/Mei Tai
Hej den är väldans populär i USA. Väldigt enkel men smart. Alla stirrar på en när man knyter på sig den på stan för ingen har sett nåt sånt!

Länk att läsa finns här:

http://www.kozycarrier.homestead.com/
Användarens profilbild
Av mojsan
ma-jo skrev:...Japp, jag är nöjd med min beställning av strl 6 nu! :) ......- jag kan ju komplettera med en sjal till - ....
Hoppis har jag aldrig prövat faktiskt. Storkar o Didysar har jag prövat, men Didyn är en given favvo!
Hoppisen är..inte lika bra, utan bara nästan. Det var mer priset jag tänkte på :)
Användarens profilbild
Av Sarai
Ville bara berätta att jag får till Wiggleproof i Hoppediz 4.6 men inte Didymos stl. 6.. Och det räcker precis till att knyta under hans rumpa i Hoppen. Bara så att du vet! :)
För övrigt är det favoritknuten på ryggen. Ska bara bli lite bättre på att få till omslutet..
Användarens profilbild
Av Tinalqua
Vad är Wiggleproof för en knytning?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?