Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
Beckah82 skrev:Så här galet orange finns iaf på Skroten här i Skene :-)

Bild
Bild
MÅSTE till skroten!! :lol:
det e ju nära o bra, o det e rätt orange juh :-D

minns du va det kostade??
Av Emmiez
Kaja skrev:
Emmiez skrev:
Anso skrev:
Emmiez skrev:finns det möjligtvis en internetbutik?!

jag vill ha orange!!! *galen* :twisted: :lol:
Nä, de har de inte. Den är GALET orange, tro mig. :lol: Häftig värre. :hellu:
synd :-( helt galet orange låter helt perfekt :hellu: ja vet inte, har blivit helt orange galen, sådär lysande orange ska det vara :lol:

undra om det finns nån sån butik här nära :roll:
Myrins i Sävedalen utanför Göteborg har TOKORANGE.Grabben ville ha arbetarorangebyxor (eget påhittat ord) och då blev det såhär. De är inte så billiga, men 99 eller om det var 129, kommer inte ihåg.

Bild

//Kaja
Åh, ja får väl kolla på det då :-) får se hur det e på skroten i skene först, det e ju närmare hit :lol:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Anso skrev:Jag kan inte ladd över bilder ifrån min mobil till datorn, har ingen sån kablel kommer jag på efter att ha haft mobilen i 1½ år..... :)

Om någon har lust så mig ett pm så kommer det 2 bilder som sedan denna vänlig själ kan ladda in i sin dator och sedan visa här på forumet. :wink:
Pm på väg.
Användarens profilbild
Av Beckah82
Minns inte om det var 99 eller 119 eller 129 /m men absolut inte mer än så iallafall :-)

TROR det var 99 faktiskt :-)
Av Emmiez
Beckah82 skrev:Minns inte om det var 99 eller 119 eller 129 /m men absolut inte mer än så iallafall :-)

jag får åka dit o kolla, hoppas det finns kvar då :-D
Användarens profilbild
Av Kaja
Emmiez skrev:
Beckah82 skrev:Minns inte om det var 99 eller 119 eller 129 /m men absolut inte mer än så iallafall :-)

Jag har för mig att Fritsla textil skulle ha massa velour eller är det något jag har drömt??

//Kaja
Användarens profilbild
Av Hello
Åh, vad jag blir avis! Vi måste ha typ Sveriges sämsta Ohlssons här och det är dessutom den enda tygaffären som finns förutom en gardinaffär :( Jag var in i förra veckan och då hade de precis fått in en massa velour, sa de. Vad fanns då - jo, svart, vit, julorangeröd, svagt turkos och mörkgrå/jeansgråblå. Det var ju oerhörda mängder det *ironisk* :( Vill också ha brun och orange och andra fina färger. Här finns förresten också en lapptäcksbutik som också har lite velour, men de har Kalikås velour för 229:- metern för den billigaste...
Användarens profilbild
Av Anso
Jennelii skrev:Hur mycket tyg behöver man till ett par byxor? :roll:
Till Hanna som har strl 92/98 så brukar det räcka med mindre än 50 cm, mätte lite hastigt på ett par byxor och då var de cirka 45 cm men då tillkommer ju mudd i midjan och nere vid benen.

Mät hela längden på ett par passande byxor och lägg till lite i krympmån och tvätta innan du syr. 60 grader ska bomullsvelour tåla har jag hört ifrån Krabat.
Av Emmiez
Kaja skrev:
Emmiez skrev:

Jag har för mig att Fritsla textil skulle ha massa velour eller är det något jag har drömt??

//Kaja
Aha, det e min favorit affär det :lol: får ta och åka dit :-)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Ansos bilder på tygerna kommer upp på sidan så fort jag hittat min lilla blåa bluetoothmojäng så jag kan plugga in den i datorn.
Den verkar ha fått fötter.
Såvida inte nån synsk kan se vart den gömt sig?
Användarens profilbild
Av zmurfan
Min bluetoothmojäng gömde sig i datorväskan. Vad den nu hade där att göra.
Nåväl.
Jag skulle visa er Ansos bilder på Ohlssons velourtyger.
Tänk på att de är tagna med mobiltelefonkamera. Det är därför de inte går att få större än så här.

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Anso
Tack tack Zmurfan!!! :vågen:
Användarens profilbild
Av Fina
Tygerna på Olssons tyger är jättefina! Har inte köpt något än för jag tycker att det är så trist att sy i velour på vanlig symaskin. Vill ha en overlock till det! :hopmad:
När jag har tänkt klart ska jag dock handla lite. :D
Fast jag funderar lite som så att är det inte billigare att köpa från MG-tyger om man köper mer än en meter? Deras velour är väl billigare?
Användarens profilbild
Av Anso
Josefina skrev:Tygerna på Olssons tyger är jättefina! Har inte köpt något än för jag tycker att det är så trist att sy i velour på vanlig symaskin. Vill ha en overlock till det! :hopmad:
Fast jag funderar lite som så att är det inte billigare att köpa från MG-tyger om man köper mer än en meter? Deras velour är väl billigare?
MG-tyger har ju lite ränder på en hel del tyger också.
Velour väger rätt mycket och 1 meter kostar 44-55:- att skicka som brev har jag för mig så när man köper ifrån MG så kan man ju ta lite mer tyg om man kan och även be dem att hålla lite koll på portogränserna så att du utnyttjar de maximalt.
Användarens profilbild
Av Fina
Anso skrev:
Josefina skrev:Tygerna på Olssons tyger är jättefina! Har inte köpt något än för jag tycker att det är så trist att sy i velour på vanlig symaskin. Vill ha en overlock till det! :hopmad:
MG-tyger har ju lite ränder på en hel del tyger också.
Velour väger rätt mycket och 1 meter kostar 44-55:- att skicka som brev har jag för mig så när man köper ifrån MG så kan man ju ta lite mer tyg om man kan och även be dem att hålla lite koll på portogränserna så att du utnyttjar de maximalt.
Ok. Jag har aldrig beställt från dem, men min kompis gjorde det och sa att det inte blev någon frakt. (jag gissar att den på något sätt ingick i priset, eller så måste hon ha fått det helt om bakfoten, för det är ju klart att man måste betala frakt! :hmm:) fast å andra sidan beställde hon nog rätt mycket den gången, säkert 10 meter.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?