Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Alltså, nu startar jag min egen pås-tråd... :oops: :roll:

Nu har jag sytt, men den blev för lång så jag kortade, men den känns fortfarande för lång eller kanske lite svajig... Men det kanske blir så med fleece? Den är inte mer än ca 43 cm bred, jag klippte lite fel :oops: Fast det känns som det är en okej bredd ändå. Gabriel må vara ung, men stadig i ryggen är han 8) :wink:

Vad tror ni, blir det bättre om man förstärker ovankanten? Funderar på att sy på en dubbelvikt fleecebit i annan färg, som en olikfärgad kant liksom. Den blir då dubbel och mindre elastisk. Kan det funka tro?
Användarens profilbild
Av tinaw
Nej, inte om den känns för lång. Det kan ju vara fint, och kännas stadigare i kanten ändå :D Det är det djupaste stället som avgör "längden" på bärpåsen. Har du provat att flippa ut axeln? Vissa fleecesorter blir svajigare än andra också.
Användarens profilbild
Av frida
Jag lånar tråden lite hoppas det är ok :roll: Jag tycker att det behövs en uppsida och en nersida på påsen för att det ska funka, eller så beror det på min killes underbara tjocka lår :P, för han sitter bra i en påse som är trängre uppe än nere, annars svajar han. Men funderar om det är var "sömmen" hamnar det handlar om? (på tinaw´s bild på draksjalen var sömmen nästan mitt fram) Tror sömmen ofta hamnar mer på sidan för mig... hm måste prova, typiskt att grabben sover när man som bäst behöver honom :wink: Men tror bärpåse är beroendeframkallande, oootroligt snabbt hemma att bara plumsa ner lillen!
Användarens profilbild
Av tinaw
Man brukar vika ut tyget över axeln igen för att få barnet närmare. Sen sitter många spädisar lite snett o dant, det blir bättre vartefter de växer (och man själv blir bättre på att hantera bärpåsen). Att barnet sitter på sömmen spelar stor roll. :D

Bild på "shoulder flip"' från http://www.mamakangaroo.com

Bild
Senast redigerad av tinaw den tis dec 06, 2005 20:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag upplever som du att jag skulle vilja runda mer i den kanten som går mot nacken. Var sömmen hamnar beror på var jag vill ha Linus, jag sätter ju honom så han har sömmen på ryggen.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Japp, sömmen hamnar mitt på ryggen på Gabriel. Nu har jag stärkt sömmen lite, vänt o sytt den 3 ggr så den står nästan själv :lol: Nu blev hela påsen stabilare, men ovankanten känns fortfaraned lite svajig...
Ska göra nåt åt det också *har amningspaus* :wink:
Användarens profilbild
Av melon
Jag har också försökt mig på en bärpåse i flecce idag. Upplevde också att det blev lite svajigt och att den kunde vara djupare rundad nere...Men ska ändra lite på den en annan dag när jag har mer tid (och gladare bebis) :D

Men det bästa är väl egentligen att använda ett stummare tyg, det är nog svårt att få det sådär stadigt med fleece.... Men fleece är ju så mysigt ju... Man får väl sy en till! :wink: En mysig och en stadig.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tycker det är olika på olika fleecer, en del är stadiga, en del gungiga.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
melon skrev: Man får väl sy en till! :wink: En mysig och en stadig.
Jajamensan fattas bara :D
Användarens profilbild
Av frida
Jag sydde en prototyp i fuskmocka (som inte funkade till blöjor så hoppsan hade ett par meter mocka i mysko färg hemma :? ) men den blev väldigt tunn, smidig och lagom "stretchig". Men inget att gå på fest i precis...
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Min fleece var kanske lite tunn, men ganska stadig ändå... om man jämför med mycket annat. Jaja, jag kortade påsen/arna en gång till och hokuspokus försvann svajet i stort sett.

Men jag ska ändå sy på en kant av bomullstyg tror jag :roll:
Användarens profilbild
Av melon
tinaw skrev:Man brukar vika ut tyget över axeln igen för att få barnet närmare.
Bild
Jaha, det är så man ska göra... :lol:

Jag har ett par kompisar som ska föda snart och det är ju perfekt present såhär i vintermörkret. Måste få kläm på storleken, svajet och vikningen så ska jag snart börja massproducera. :wink:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
melon skrev:
Jag har ett par kompisar som ska föda snart och det är ju perfekt present såhär i vintermörkret. Måste få kläm på storleken, svajet och vikningen så ska jag snart börja massproducera. :wink:

Jamen visst måste det vara perfekt att bära nyföding i? Mjuk fleece, inga hårda kanter eller sömmar, inget trassligt tyg, bara stoppa i den lätta lilla bebben :D En sån skulle man ha haft! Hur många barn måste man skaffa för att hinna testa allt när de är pyttesmå :lol: :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Ååååh va störande, jag har fleece liggandes men ingen symaskin!! :evil:
Har så mycket jag vill sy sen jag började hänga här ju, dumma tinaw bl.a! :P :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?