Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ofta tycker jag att huvudet lutar lite för mycket bakåt så att jag får gå lätt frammåtböjd :oops: .
Ibland somnar pojken ju med huvudet mot min axel och då går det ju bra.

Jag bär i Didy och gör rygg knytningen där man sätter barnet på en sto, på Didyn och sen sätter sig framför och liksom hissar upp honom.

Några bra tips?
Användarens profilbild
Av Anso
En del brukar ta en vanlig halsduk/sjal och knyta den över barnets huvud. ungefär som när du har en axelremsväska på dig och har krängt den över huvudet. En del lyckas vid omslutet på ryggen att lossa lite på ett av kryssen och fippla det över barnets huvud och knyta om igen så att säga.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Så här gör jag :lol:
Bild
Av anna m
Jag bär bara i ryggsäck och då brukar man inte få de problemen. Och så går ju sjalen att dra upp ytterligare då.
Användarens profilbild
Av nicegirl
Aha, tack för era svar.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag brukar be storasyskonen om hjälp att dra upp tyget så att J har stöd för huvudet när hon har somnat på ryggen. När hon vaknat ålar hon sig snabbt ur det :)
Användarens profilbild
Av korell
Jag har exakt det problemet just nu. Kör på lättframåtlutadvarianten :roll:

knyta extra sjal eller hjälp av ngn är mina favoriter. Fast ibland när jag försöker knyta en extra sjal som stöd vaknar hon, så jag drar mig för det :?
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag drar krysset över huvudet på barnet. man får luta sig extra långt fram, ta tag i sjalen och fipla den över huvudet på barnet. Men man får nog ha ganska långa och/eller viga armar för att klara det. :lol:
Användarens profilbild
Av korell
zandrama skrev:Jag drar krysset över huvudet på barnet. man får luta sig extra långt fram, ta tag i sjalen och fipla den över huvudet på barnet. Men man får nog ha ganska långa och/eller viga armar för att klara det. :lol:
Ja :lol: , mina försök brukar sluta med att jag sträcker mig i nån muskel jag inte visste fanns :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?