Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aspen
ZaZi skrev: Jag glömmer jämt att jag ska köpa tvillingnål. :lol:
och jag har en men jag fattar inte om man ska ha 2 övertrådar i samma "spår" då, :hm:
Av belinda
ZaZi skrev:
belinda skrev:
Eva N skrev:NYA FRÅGAN:
Nu undrar jag hur man får till en overlocksöm på en fållad kant? Jag försökte fota min tröja som jag har på mig men batterierna tog slut.... men det jag menar är en kant som har två "raksömmar" på rätsidan och overlock söm på avigsidan, förstår ni hur jag menar. Jag hittar ingen beskrivning av det i manualen, kan det vara så att jag har en för enkel maskin?
det är täcksöm du menar, och tyvärr behövs en coverlockmaskin till det :roll: men vad jag förstår går det utmärkt att fålla med tvillingnålen på vanlig maskin för samma utseende på rätsidan i alla fall :D

Och jag gör samma sak utan tvillingnål. :roll:

Jag overlockar kanten och viker in. Sen syr jag två sömmar, precis som det ser ut nederst på tröjor. Man får ha tungan rätt i mun för att få det snyggt, men det går. :wink: Jag glömmer jämt att jag ska köpa tvillingnål. :lol:
smart! :D
Användarens profilbild
Av Eva N
tack, då behöver jag inte klura på det något mer :) .
har i alla fall sytt de första byxorna på overlocken idag och det går ju så sjukt fort :shock: .
Hur ska jag klara mig utan den när det ska tillbaka till svärmor i jul?!

(har du en ledig tältsäng zazi.... 8) )
Användarens profilbild
Av ZaZi
Eva N skrev: (har du en ledig tältsäng zazi.... 8) )
Alltid ledig för dig! :heart:

(och visst är det helt galet hur snabbt och fint det blir med overlock :) )
Användarens profilbild
Av Fryle
annelie skrev:
ZaZi skrev: Jag glömmer jämt att jag ska köpa tvillingnål. :lol:
och jag har en men jag fattar inte om man ska ha 2 övertrådar i samma "spår" då, :hm:
Tja, jag satte bara på de två trådrullarna uppepå och trädde de båda trådarna tillsammans ända tills nålsögonen. Det gick bra (men behöver ju för den skull inte betyda att det är så man ska göra).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?