Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag undrar om någon vet vart man kan köpa dragkedjor av modellen YKK?
Finns det dragkedjor på tex jysk och coop?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Vårt Coop (stormarknadsvarianten) har lite dragkedjor bland garn och sybehör, och jag tror banne mig att det kan vara YKK. Jag kan gå ner och kolla, för jag har ett sånt i en fleece-tröja jag sytt till Karin.

*
*
*
*

Tillbaka.
Jepp, det var ett YKK-blixtlås.
Användarens profilbild
Av Maria22
Kaffemoster skrev:Vårt Coop (stormarknadsvarianten) har lite dragkedjor bland garn och sybehör, och jag tror banne mig att det kan vara YKK. Jag kan gå ner och kolla, för jag har ett sånt i en fleece-tröja jag sytt till Karin.

*
*
*
*

Tillbaka.
Jepp, det var ett YKK-blixtlås.

Härligt! :D Vad snällt av dig!
Då ska jag åka till coop imorn. Minns du hur mycket den kostade ungefär?
Användarens profilbild
Av Mammut
Jag brukar köpa på mig dragkedjor på secondhand och loppisar! Men då kan man ju inte vara säker på att hitta rätt mått på en gång...
Användarens profilbild
Av zingo
Ta nån av sybehörsbutikerna istället, calletex har visserligen flyttat till Almstedt Garden vid Marieberg.
Användarens profilbild
Av Maria22
Jag var runt till lite olika syaffärer, men ingen hade den dragkedjan jag behövde, men så hade jag sån tur att det i en gammal tröja jag har satt just en YKK dragkedja, så nu är proböemet löst och mitt lilla syprijekt kan börja! :wink:
Användarens profilbild
Av Hello
Maria22 skrev:Jag var runt till lite olika syaffärer, men ingen hade den dragkedjan jag behövde, men så hade jag sån tur att det i en gammal tröja jag har satt just en YKK dragkedja, så nu är proböemet löst och mitt lilla syprijekt kan börja! :wink:
Man blir ju onekligen lite nyfiken på varför det måste vara just YKK... ;)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Ja, vad är det för något det blir?
Användarens profilbild
Av Maria22
Hehe :D
Ja det är ett litet expriment jag håller på med. Det kommer bli en typ av bärskydd eller hur man ska säga. Jag räknar med att bli klar med det den här veckan så då lägger jag ut bilder så får ni se. Svårt att förklara...
Användarens profilbild
Av Fryle
Men YKK är ju bara ett varumärke. Jag har sytt en bärpanel till min vår-sommar-höst-jacka. Då köpte jag en passande YKK-dragkedja på Stoff och stil. Nu vill jag sy en panel till min snorkelparkas (original 70-tal som jag använder för tolfte säsongen), men hittar ingen dragkedja som är tillräckligt grov. Även denna är av märket YKK, men då alltså grövre än den tidigare. Jag har även letat i sybehörsaffärer, men då bara hittat tvåvägs i rätt grovlek.
Användarens profilbild
Av Hello
Maria22 skrev:Hehe :D
Ja det är ett litet expriment jag håller på med. Det kommer bli en typ av bärskydd eller hur man ska säga. Jag räknar med att bli klar med det den här veckan så då lägger jag ut bilder så får ni se. Svårt att förklara...
Aha!! Då får vi väl ge oss till tåls då´ra. Hoppas du hittade det du sökte!
Användarens profilbild
Av Maria22
nu har jag lagt in bilder i Gör det själv forumet :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?