Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lydia
anna m skrev:
Helena skrev:Nä, usch för magbärning, även för ett-åringar, bar Saga till affären idag, hon är nog bara 71-72 centimeter lång och väger strax över 8,5 kilo, men jag tycker inte om att bära på magen. Känner mig otymplig, ser inte var jag går, fastän hon är kort. Det är mer känslan tycker jag att jag känner mig ofri.

När jag sitter ner, är det dock rätt bekvämt att ha henne på magen i sjal.
Problemet med magbärning i affären är att man inte kommer åt frysdisken :(
:iagree: speciellt jag som är kort :lol:
Användarens profilbild
Av emelie
Oliver är snart två, väger ca 14kg o är omkring 90cm.
Jag bär mest i ringsjal på höft eller mage eller på rygg i ergo.

På mage i långsjal bär jag när han har feber, annars vägrar han bäras på det sättet. Det kan jag göra länge, han brukar somna. :heart:
Ringsjal kan jag inte bära med länge, max 20min sen får jag snebelastningsont i nacke, rygg o axel. :(
Användarens profilbild
Av zandrama
Vidar är 2 år och 12 kg och runt 85 cm (han ville inte bli mätt sist) och blir gärna buren. I sjal bär jag honom på ryggen, men han åker gärna på ryggen även utan sjal (när jag böjer mig ner kommer han och klappar på ryggen och säger "åka" :heart:). Annars bär jag mycket på höften också utan sjal, och på axlarna.

Ska vi ut på stan eller så, så får han åka vagn, mest för att lillebror åker sjal då, men också för att jag inte orkar knyta upp och ner hela tiden. De stunder jag bär blir det nog max 30-45 minuter, längre har han inte lust med, det finns ju så mycket annat att upptäcka. :lol:
Användarens profilbild
Av korell
Mitt barn med samma mått/vikt bärs ngn/ngra gånger i veckan på rygg i sele eller sjal.

Idag, sjuk stackarn, var första ggn på väldigt länge som jag bar på magen. OmslutetX med hennes ansikte nästan i höjd emd mitt eget :lol: . Mkt mysigt!

Rent viktmässigt fungerar det jättebra, både på mage och rygg. Bar idag i ca 1h utan problem. Bär lätt en halvtimme till timmes promenad på ryggen. Men jag skulle nog inte klara att göra det varje dag.
Av Sofie
Alltså, min tiomånaders är 80 cm och 12 kg............ :lol:
Men jag bär honom helst på ryggen, pappan tycker det är läskigt att få upp honom och bär på magen, men han har problem med axlarna och jobbar på dagarna så det är inte lika mycket som jag. Men jag tycker det är mycket tyngre på magen, har jag burit honom en par timmar på magen är jag ordentligt trött.
Användarens profilbild
Av Elsa
Jag bär inte så mycket nu, mest för att dottern är mest intresserad av att kuta runt på egen hand... :roll: Nu är hon inte så stor som din tvååring ännu, men jag orkar ändå inte bära henne så långa stunder (gravid), så det passar ju rätt bra egentligen. Fast det känns sorgligt!
Användarens profilbild
Av Sami
Jo det gör vi men de långa passen blir ju på ryggen då.. jag är ju inte så lång så lilltjejens 93 cm är en lång bit av min kroppslängd...

Det är ju så rent naturligt att barn som bärs mycket vill bäras allt mindre med tiden... så stunderna man får bära är ju lite speciella...

När hon e sjuk så vill hon åka fram... vet inte varför det bara är så...

det händer att 4 åringen som är en bra bit över metern lång vill åka sjal... även det går på magen om han vill... men inte några längre stunder.. och för den delen så har han ju inte tid med att hålla på att åka sjal heller säger han!! Han e stor nu!! ;0)

Pappa bar senast vår 6 åring i våras när han hade båda benen i gips och det gick ju bra det med men det var tungt!!! 124 cm pojke + gips!!! men det var på ryggen han bars då när han blev trött i benen av att gå själv...
Användarens profilbild
Av Plinga
Ellen blir ytterst sällan buren nu för tiden. Vet inte varför egentligen. Hon gillar det när jag väl bär, då på ryggen i patapum. På megn bär jag bara när vi reser till norrland, och har ryggsäck på ryggen, funkar bra, men jag gillar inte att hon "är i vägen", kommer ju inte åt nåt. Annars är det ju mysigt att bära på magen. Ringsjalen var länge sedan, har nästan glömt bort den. Den skulle ju passa perfekt nu när hon är så extremt mammig igen. Måste leta...
Användarens profilbild
Av Clärchen
diddeldi skrev:min tvååring vill inte bli buren i sele eller sjal, men när jag gör det så bär jag på ryggen. däremot vill han gärna bli buren i famnen utan bärredskap :roll:
Min också (ca 97 cm, 17 kg). Det värsta när man bär i famnen (eller utan hjälpmedel på ryggen) är att han är så usel på att hjälpa till med att gripa tag med benen eller armarna. Jag måste uppmana honom och efter bara några meter så släpper han och så måste jag upprepa.
Har på begäran burit honom i tibetansk ryggsäck (kallas det så när man bara drar tyget under armarna) och det funkar riktigt bra när vi lyckas få upp hans ben ordentligt. Han är så lååååååång...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?