Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
hur kan det vara så att det avlastar olika om man knyter fram eller bak?
jag är inte så insatt ännu :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Emmiez skrev:hur kan det vara så att det avlastar olika om man knyter fram eller bak?
man får ett extra varv runt höfterna och då kommer mer av tyngden ner dit. sen är det skönt att slippa knuten i ryggen också tycker jag :wink:
Av Emmiez
diddeldi skrev:
Emmiez skrev:hur kan det vara så att det avlastar olika om man knyter fram eller bak?
man får ett extra varv runt höfterna och då kommer mer av tyngden ner dit. sen är det skönt att slippa knuten i ryggen också tycker jag :wink:
ja att det är skönt att inte ha en knut i ryggen håller jag med om, men jag förstod inte varför det skulle vara mer avlastning fram, men det låter ju sant som du säger att man får mer tyngden på höfterna om man knyter ett varv till, hade inte tänkt på det :-)
Användarens profilbild
Av zandrama
För mig räcker 4,6 m Stork och Hoppe att knyta fram med, men inte Didy. Det blir iofs inte så långt kvar att Storken eller Hoppen, men det går. Skillnaden är hur tillverkaren mäter och hur "generösa" de är när de tillverkar sjalarna (dvs om måttet är exakt mått eller minimimått).

Jag föredrar dock ännu längre sjalar om jag bär på magen, min Hoppe Trikå på drygt 5,4 meter och Gåsen på 5,45 m är favoriterna, och då är jag ändå inte fasligt stor 1,61 m och 65 kg, strl M på överkroppen.
Användarens profilbild
Av zandrama
Emmiez skrev:
diddeldi skrev:
ja att det är skönt att inte ha en knut i ryggen håller jag med om, men jag förstod inte varför det skulle vara mer avlastning fram, men det låter ju sant som du säger att man får mer tyngden på höfterna om man knyter ett varv till, hade inte tänkt på det :-)
Det är dessutom betydligt svårare att få knuten bra när man knyter bak, och då drar man inte åt midjebandet så hårt som det skulle behövas, och ett slappare midjeband ger sämre avlastning.
Användarens profilbild
Av Panakeia
oki - nu jag nog lite konstig...

jag får bäst avlastning också när jag knyter fram - men itne om jag har rejält att knyta med...hoppen som jagv erkligne kunde draåt å göra ordentlig knyt så även andra varvet verkligen avlastade gjorde att jag fick superonti höfterna när jag bar.

knyter jag bak med en kortare sjal innebär det att knyten e obekväm plus att det är svårt att dra åt alls som nån så tidigare - så det ideala är en sjal som jag når att få fram preciiiiiis - och det kan jag med min 4.7 indio :heart: - jag som e 170 plus och strl 48-50....(har inte irl mätt indion - tor det borde vara lite längre än angivet - men jag har aldrig hört om en didy som e längre än angivet?!) vågar dock inte tvätta min underbaring efter denna upptäckt då jag inte vet hur lång tid det tar innan den "drar ut sig" igen.-...

KRam
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?