Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maerion
Min tjej är 1½ men 88 cm och strax under 14 kg. Jag bär inte så ofta, det blir liksom inte av.. Vi cyklar till dagis och på stan blir det oftast vagnen. Eller, på höften och på axlarna bär jag!
Hon hade en period då hon INTE ville bli buren i sjal, men nu är det så sällan, så då tycker hon det är mysigt. Isf blir det oftast på rygg i MT, någon gång på mage om vi är någonstans där hon ska sova i sjalen så jag kan sitta ner. Eller om det är mys inne. Men över lag blir det kanske 1-2 ggr i veckan nu :(

Jag tycker att det går ganska bra, men jag blir också trött ganska snabbt.
Av Gummi
De få gånger jag bär stora sonen så åker han på höften eller ryggen. Magen har vi inte ens provat, han vill inte och jag tror inte att jag orkar, sen var jag ju gravid nyss också så det gick inte. :lol:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag bär Linus dagligen, han är 3 och väger över 15 kg och är nog närmare metern. I Portugal bar jag hela dagarna och här hemma bär jag på stan och ibland inne. Bär sällan på magen, gjorde det i Sthlm sist upp från tvättstugan för det var enklast för stunden. Men på magen skulle jag nog inte orka bära så länge, inte för tyngden men mest för att han är lite i vägen =) I somras bar jag på magen förresten en hel kväll då vi var på konsert och han sov...
Användarens profilbild
Av Veronikak
Jag bär, både på mage med bärhjälpmedel, på höft utan, på rygg utan och på axlarna. Jag föredrar på axlarna. Inte minst som min bekväma tös tycker det är en smula obekvämt och ibland föredrar att gå själv.
Användarens profilbild
Av diddeldi
min tvååring vill inte bli buren i sele eller sjal, men när jag gör det så bär jag på ryggen. däremot vill han gärna bli buren i famnen utan bärredskap :roll:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Vi har en snart 3½åring med de måtten. Han bärs aldrig på mage. Däremot bär pappa honom på ryggen i Ergo då och då även hyfsat länge (typ långpromenad). Det gillar han och i somras när han fick välja mellan cykla trehjuling och åka rygg så valde han det sistnämnda.
Av Tyche
diddeldi skrev:min tvååring vill inte bli buren i sele eller sjal, men när jag gör det så bär jag på ryggen. däremot vill han gärna bli buren i famnen utan bärredskap :roll:
Samma här. Fast på kvälls promenaderna åker Isaac gärna mei tai på pappas rygg :heart: Isaac är 90+lång och 15 kg.
Elin väger 11,5 kg och åker på magen mest. Hon är ju liten fortfarande, bara 9 månader och då vill jag gärna ha barnen på magen. Men det känns ju, särskilt med höftledsartros och skadade ryggkotor :roll:
På kvällspromenaden åker Elin på ryggen, men då är det lungt, inte så mycket folk och så somnar hon snabbt.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Karin åker sjal till dagis ibland. Då åker hon ryggsäck (dvs jag bär inte på magen ;-) )Ifall jag ska iväg direkt efter dagislämning och vill ha Björn i vagn åker hon sjal, annars vill hon oftast åka sulkyn. Hon är nog snart 90 och väger ca 13,5. Det tar lite drygt en kvart att gå till dagis.
Av anna m
Jag har mest burit i ryggsäck senaste året, men nu är Sonja inne i en bebisperiod och somnar i sjalen på magen om kvällarna. En kort stund går det bra men man är ju helt låst med klunsen på magen. Mest längden är i vägen.
Användarens profilbild
Av Groover
Olle väger runt 14 kilo och är drygt 85 cm lång. Honom bär jag bara på magen om han behöver sövas i sjalen, eller om han är sjuk. Sist vi hade en sjuknatt fick jag faktiskt ont i sidan efter ett tag. Storasyster väger lika mkt och är ca 95 cm lång. Hon åker aldrig på magen. Däremot bär jag båda på ryggen ofta. Innan vi köpte syskonvagn för några veckor sen bar jag alltid den ena på ryggen, flera timmar per dag. Det fungerade bra. Nu är min arm/axel/rygg paj, så just nu bär jag dock ingenting :-(
Av dora
leo 2,5 åker rätt ofta på ryggen. mage bär jag på om vi ska mysa/leo är sjuk osv. har stark rygg så jag känner inte av det, mer än att han är rätt så mycket i vägen om jag ska göra något annat när han sitter på magen. :lol:
Användarens profilbild
Av Helen
Nu har jag i och för sig problem med ryggen så jag började bära på ryggen så snabbt jag bara lärde mig...
Vi bär dottern 95-96 lång och 14-15 kg tung på ryggen i första hand.
Det går fint.
Hon vill gärna bli mysburen ibland och då på magen. Hon bärs inte så mycket men när det händer är det rysligt mysigt :lol:
Användarens profilbild
Av Lydia
När Hanna var ca 2 år så ville hon inte bli buren så mkt, men ibland nattades hon i sele. Sjal vägrade hon.
Nu ber hon själv om sjal/sele ibland. Senaste tiden har jag fått bära i långsjal en del, senast idag (men då har hon oftast krav på vilken sjal det ska vara :lol: ). Det är väl för att jag bär Nova-Li en hel del i långsjal som hon vill bli buren i sjal.
Jag bär inga längre stunder, till affären som ligger någon minut härifrån (+tiden det tar att handla).
Användarens profilbild
Av Helena
Nä, usch för magbärning, även för ett-åringar, bar Saga till affären idag, hon är nog bara 71-72 centimeter lång och väger strax över 8,5 kilo, men jag tycker inte om att bära på magen. Känner mig otymplig, ser inte var jag går, fastän hon är kort. Det är mer känslan tycker jag att jag känner mig ofri.

När jag sitter ner, är det dock rätt bekvämt att ha henne på magen i sjal.
Av anna m
Helena skrev:Nä, usch för magbärning, även för ett-åringar, bar Saga till affären idag, hon är nog bara 71-72 centimeter lång och väger strax över 8,5 kilo, men jag tycker inte om att bära på magen. Känner mig otymplig, ser inte var jag går, fastän hon är kort. Det är mer känslan tycker jag att jag känner mig ofri.

När jag sitter ner, är det dock rätt bekvämt att ha henne på magen i sjal.
Problemet med magbärning i affären är att man inte kommer åt frysdisken :(
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?