Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Silverälva
Varför i hela friden får jag inte 4.6 m att räcka? Jag tycker inte att det ger alls samma avlastning att ha knuten bak och dubbelt x avlastar inte heller tillräckligt! Varför? Är jag bakvänd på något vis?
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Jag har en 4,6 och när jag bär på mage så får jag också knuten bak eller rättare sagt i sidan för jag vill kunna sitta ned. Tror att de är så de menar när de säger att 4,6 räcker till si och så storlek på bäraren. Tycker själv att det hade varit bra om jag vetat att jag inte skulle få knuten på magen då...

Fattade jag frågan rätt? :?:
Användarens profilbild
Av Silverälva
Jodå, du förstod! Men avlastar det tillräckligt för dig även om du inte kan knyta fram? Det känns som om jag är rätt ensam om att ha problemet så jag undrar om jag kanske bara är riktigt dålig på att knyta eller om jag har en vek kropp :wink:
Användarens profilbild
Av korell
Jag håller med om att det avlastar absolut bäst om jag kan knyta fram!
På mig räcker 4,7 preeciiis till det.
Det är ju detta som är så trixigt om man bara frågar räcker si och så lång sjal åt mig? Man måste kolla räcker si och så långt med knuten där jag vill ha den, vilket är svårt att svara på :roll: Beror både på ens egen och barnets strl samt, vill jag påstå, vilken teknik man knyter med. Vissa knyter ju lösare och vissa hårdare.
Svårt!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tycker att det avlastar bäst om jag kan knyta fram när jag bär på mage. (men nu börjar en 4,6 att räcka till till det :vågen: )
Användarens profilbild
Av zingo
T.om jag kan ju få knuten fram med LEO:n som ä 4,6m
å jag ä inte smal utan storl XL å det ä inte mycke å knyta med men det går och det är inte alltid man vill ha svans.
Men å andra sidan är ju jag ganska kort oxå.
Kan oxå bero på om den ä 4.6 totalt med snedställning eller 4.6 + snedställning.
Totala längden på min LEO är 4.9m så det är ju rätt mycket som det skiljer.
Användarens profilbild
Av Silverälva
Jag hade en stork inka 4.6 och med den kunde jag ha knuten fram (omslutet) men det blev tajt som tusan och inte ett dugg bekvämt!
Hoppen går ganska bra med knut bak, får den inte att nå fram. Jag är 1.70 och strl s eller xs. Knyter jag för löst kanske?
Användarens profilbild
Av annemi
Hmm du är ju ungefär som jag, och jag kan knyta fram med en 4,6. Nätt o jämnt men det går. Ja, du kanske knyter liiite för löst? Fattas det mycket?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker också att 4,6 är i kortaste laget för att kunna knyta fram. Jag vet inte varför jag drar så mycket sjal. Jag började använda vävd sjal när A var typ tre månader, om ens det och redan då var det på gränsen till kort. Jag var tvungen att vara jättenoga med att börja på mitten av sjalen och knyta hårt för att det skulle räcka. Jag är 160 cm lång, stl 36 på överkroppen och har kort rygg...
Användarens profilbild
Av Mrs Data
mist skrev:Jodå, du förstod! Men avlastar det tillräckligt för dig även om du inte kan knyta fram?
Det duger men kan säkert vara bättre. Han väger bara drygt 7 kilo ännu. Framför allt så är det synd för jag vågar aldrig ta upp knuten och justera med barnet i när jag har den på sidan.

Jag har en Hoppe nu med ficka och då blir det ännu svårare då att få till en miniknut på framsidan, har inte ens testat. Hade hellre haft långa avsmalande ändar så att knuten blir liten och smidig. Ett köpbehov! :lol:
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Eller höfterna? Jag är sån som har timglasfigur även när jag är riktigt smal, andra har ju smala fina modellhöfter.
Användarens profilbild
Av milimani
Jag hade en 4,6 hoppe och den räckte inte att knyta fram, och då är (var...) jag smal och kort. Easyn på 4,2 som var 4,6 irl räckte inte heller.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag föredrar lite längre faktiskt. fast jag har märkt att de flesta har lite svårt för att ha långa ändar som hänger så jag rekommenderar ofta 4,6 ändå :roll: . men jag brukar säga att det kan hända att knuten hamnar på ryggen då.
Av Emmiez
hur kan det vara så att det avlastar olika om man knyter fram eller bak?
jag är inte så insatt ännu :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?