Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av idun83
Jag var hemma hos kompisen för nån dag sen och hon har en dotter som är 6veckor äldre än F.
Hon har aldrig burit på tösen så som jag gjort men F.
Hennes tös har liksom varit nöjd med att ligga i vagnen och på golvet.
När jag skulle hålla hennes tjej så var hon typ jätte stel och änna hård i kroppen. Detta kan ju bero på att jag inte är mamma men när jag håller F så liksom följer hon min kropp på nått sätt och är liksom mjuk o följsam i kroppen.
Beror detta på att F liksom är tränad på att bli buren?
Är det nån som förstår vad jag menar? :blahblah:
Användarens profilbild
Av naimiez
Absolut och sen efter ett tag så kniper "bärbarn" benenn runt midja och klänger sig fast :heart:
Av anna m
Nej det är bara så att barn är olika i kroppen :)
Användarens profilbild
Av bani
Vi hade en tråd om det här i höstas, med tvetydiga resultat. :lol: Min son håller sig inte fast för fem öre. Han är ett servicebarn, som räknar med att jag fixar. :roll:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Linus har heller aldrig hållit sig fast fast jag burit honom jämt..knappt ens nu, han håller alltid benen rakt ner när man bär honom om man inte böjer dom själv.
Användarens profilbild
Av smulan
Min dotter har jag burit sen ungefär 4 mån ålder. Hon kniper alltid med benen runt midjan.. Klamrar sig fast som en liten apa :wink:
Sitter gärna i knät mage mot mage precis som i sjalen
Användarens profilbild
Av ernamalin
Här hade jag sagt att det hängde på sjalandet.
Sonen som jag inte sjalade hängde alltid som en hösäck och det var jättesvårt att bära honom medans lillflickan som jag burit från start, klänger sig fast med armar och ben.
Användarens profilbild
Av Helene
Jo, jag tror det till stor del beror på sjalandet!

Alla har alltid tyckt att mina barn är så lätta att bära, de liksom hänger med och håller i.
(testade att bära en tjej med exakt samma vikt och längd som Olivia och hon kändes mycket tyngre och även hennes mamma tyckte att Olivia kändes lättare)

Sigrid kan sitta och SOMNA på min RYGG utan sjal, det räcker med att jag håller en hand under rumpan! Hon sitter på helt rätt sätt samtidigt som hon har fullständig tillit till mig.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Beror nog både på att man bär och på hur barnet är.

Mina två älsta barn har alltid gått under extra tilltals namn klätterapor och var duktiga på att hålla i sig samt lätta att bära. Och då hade jag ingen sjal med dem (hade inte hittat det alternativet än). J är bra på att hålla i sig och lätt att bära, men samtidigt känner hon sig väl trygg i att jag inte låter henne falla så hon slänger sig bakåt emellanåt :roll: :) .
Min systers barn har varit värre än potatissäckar att bära (och är fortfarande :? ) Höll på att tappa hennes älsta eftersom jag var van vid min lilla "apa" som var ett ½ år yngre och höll i sig när man bar henne på höften och det gjorde inte hennes kille som var närmare året.
:blahblah:
Användarens profilbild
Av Alven
Lite så är det ju. Mina har varit mycket burna båda två, och framför allt sonen har alla sagt att han är lätt att bära. Dottern har ingen sagt nåt om, men det beror nog mest på att hon varit så mammig att ingen har fått prova att bära henne... :lol:

Men den apigaste unge jag träffat är en pojke vars mamma verkligen inte var någon bärande mamma egentligen, men ungen vägrade vara någon annanstans än i famnen så hon skaffade en Moby Wrap på min inrådan. Där bodde ungen det första halvåret iaf. Han formar sig precis efter kroppen när man bär honom, håller sig fast med både armar och ben! Jättehäftigt att se...
Användarens profilbild
Av emelie
Tjaaa... jag tycker ju att det är lättare att bära O. som håller fast sig själv med ben o armar o liksom sätter sig själv i "bärposition" när man lyfter upp honom, än vad det någonsin var att bära V. som blev sjalad första gången när han var nästan 3,5år.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Tycker mig också se att det finns ett samband, men det är klart, det finns väl alltid individuella skillnader med.
Av Sia
Om W. vill bli buren så drar han upp knäna som i grodställning, om han inte vill bli buren så hänger benen rakt ner.
Han kniper inte så mycket med benen men det behövs ju inte om man sitter bekvämt i en sjal :wink:
Användarens profilbild
Av lotti
Har oxå upplevt andras bebisar som varit så konstigt stela i kropppen, eller böjt ryggen bakåt precis som om de blivit burna mycket med magen utåt!! :roll:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Tja, Dante har blivit buren i sjal sedan han var ett par-tre veckor (och är nu sex månader), men lik förbannat får man lirka för att få honom att böja på benen. Härom veckan lade jag märke till hur en kompis son i samma ålder klängde sig fast vid henne som en apunge. Jag vet att hon hade en trikåsjal i början, men jag vet också att hon inte använde den så mycket och att hon ett tag bar ganska mycket i babybjörn - så lite beror på det nog på barnet, helt enkelt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?