Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
ne det har jag inte gjort, men det låter ju intressant :)
Användarens profilbild
Av Elina
Jag har stickat benvärmare, men de måste man ha typ strumpbyxor under.

Om man väljer ett bomullstyg behöver man inte ha det, men det går inte att få de så tunna som de köpta...

Jag tog ett raggsocksmönster från garnstudio och ändrade om :D
Användarens profilbild
Av zandrama
I den här tråden skrev jag en beskrivning:
Det är suuuperenkelt. Ta strumpstickor i lagom storlek för garnet, lägg upp så de blir lagoma att få på barnets ben och sticka resårstickning (2 rm 2 am) tills de är lagom långa.

Vill man göra det roligare kan man vrida resåren och sticka "muddar". Muddarna bår vara kanske 2-3 cm i "vanlig" resårstickning och efter mudden vrider man stickningen 1 maska åt gången var tredje varv så det blir så här:
varv 1-3: 2 rm, 2 am osv
varv 4-6: 1 am, 2 rm, 2 am, 2 rm osv
varv 7-9: 2 am, 2 rm, 2 am osv
varv 10-12: 1 rm, 2 am, 2 rm, 2 am osv
varv 13-15: 2 rm, 2 am osv

och så fortsätter man likadant så får man en snygg vridning. När den är lagom lång så gör man en likadan mudd nedtill som man gjorde upptill
Till de jag gjorde använde jag ett akrylgarn och stickor nr 3 tror jag att det var. Men de går att variera i det oändliga. Tyvärr går det itne att göra liak tunna som de man köper, men med bomullsgarn kan man få de hyfsat svala iaf. Använd garn efter hur du vill använda benvärmarna är min rekommendation.
Av Tigerlilja
tass
Av Nelly06
Tassar in!!!
Av Magda84
Nelly06 skrev:Tassar in!!!
ska du ta dig ann ett stickprojekt?? :)
Av Nelly06
Magda84 skrev:
Nelly06 skrev:Tassar in!!!
ska du ta dig ann ett stickprojekt?? :)
Pröva kan man ju alltid!!!
Av Marine78
Det blev ju total trådkapning ;-) tar bort det jag skrev för det hade ju inte minsta med stickning att göra. Stickning är jag usel på.
Senast redigerad av Marine78 den tis maj 06, 2008 19:12, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Kaja
1 1/2 har jag stickat av ullgarn och typ stickor 2 1/2 eller något i den stilen. Tänkte ha dem som benvämare. Men, det blev 10-12 maskor på varje strumpticka, så det var hopplöst pyssligt att få ihop. Orkade inte göra färdigt dem...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Hello
Kaja skrev:1 1/2 har jag stickat av ullgarn och typ stickor 2 1/2 eller något i den stilen. Tänkte ha dem som benvämare. Men, det blev 10-12 maskor på varje strumpticka, så det var hopplöst pyssligt att få ihop. Orkade inte göra färdigt dem...

//Kaja
Det är då man ska googla på Magic Loop och lära sig en ny teknik för att sticka smått ;)
Användarens profilbild
Av Kaja
Hello skrev:
Kaja skrev:1 1/2 har jag stickat av ullgarn och typ stickor 2 1/2 eller något i den stilen. Tänkte ha dem som benvämare. Men, det blev 10-12 maskor på varje strumpticka, så det var hopplöst pyssligt att få ihop. Orkade inte göra färdigt dem...

//Kaja
Det är då man ska googla på Magic Loop och lära sig en ny teknik för att sticka smått ;)
Jo. När jag upptäckte den tekniken så funderade jag på att ta upp det igen, men dottern är 2 nu, så jag vet inte om de passar henne längre...

//Kaja
Av Magda84
Hello skrev:

//Kaja
googlade men hittade ingen bra förklaring på svenska. kan du förklara?
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?