Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Kosmos skrev:Har du provat en sån? Enligt min Husqvarna-försäljare så fungerar de inte särskillt bra... Speciellt inte med färdigvikt snedslå eller i svänga... Jag har tänkt gå till butiken länge och prova med lite olika snedslåer, hon har sagt att vi kan prova tillsammans innan jag köperMonia skrev:Jag tror att du menar en sådan härexakt en sån:
vet inte var de säljs till huskvarna då detta är till Janome (jag har nyss köpt den till min maskin)![]()
Vet någon om man kan köpa en till huskvarna på nätet, vet hur jag får tag på den genom att gå till en symaskins affär, men bor långt ut i skogen och är lite lat
florin skrev:Jag har en sådan till min Husqvarna. Jag tycker inte om den....Den är liksom trång och jag tycker inte att det löper på bra. Så min ligger och skäms i en låda!Kosmos skrev:Har du provat en sån? Enligt min Husqvarna-försäljare så fungerar de inte särskillt bra... Speciellt inte med färdigvikt snedslå eller i svänga... Jag har tänkt gå till butiken länge och prova med lite olika snedslåer, hon har sagt att vi kan prova tillsammans innan jag köperMonia skrev:Jag tror att du menar en sådan härexakt en sån:
vet inte var de säljs till huskvarna då detta är till Janome (jag har nyss köpt den till min maskin)![]()
Vet någon om man kan köpa en till huskvarna på nätet, vet hur jag får tag på den genom att gå till en symaskins affär, men bor långt ut i skogen och är lite lat
Kosmos skrev:Men hur syr ni på kantband snyggt??Ja det är inte lätt.
Alltså jag får på dem helt ok, men skulle vilja ha lika snyggt på båda sidorna.
Kaja: Har du testat kantband av trikå (eller klippta remsor av mudd???)?
McMorrigan: Du kanske vill sälja den till mig?
Kosmos skrev: McMorrigan: Du kanske vill sälja den till migJag ska fundera om den ska få fortsätta skämmas eller om den ska få bo hos dig istället! Återkommer.?
Kosmos skrev:Jag har inte testat trikå, men eftersom det nästan alltid är halsringningar och kring handleder som man syr på med trikåband, så tror jag inte att det skulle funka särskilt bra. Jag brukar ha för tjock trikå för det dessutom...Annika80 skrev:Gjorde så förut, men tycker nu det blir bättre om jag först styrker det på mitten och sen nålar noooga fast hela bandet och sen syr sakta genom alla lager, men jag har inte så bra tålamod heller. Tänkte det skulle gå snabbare med en sån härKosmos skrev:Men hur syr ni på kantband snyggt??Ja det är inte lätt.
Kaja: Har du testat kantband av trikå (eller klippta remsor av mudd???)?
McMorrigan: Du kanske vill sälja den till mig?
Men jag har kommit på att det blir snyggast om man först syr fast bandet på avigsidan och sen viker fram det och syr fast på rätsidan.
Men helst ska man ju sy saaaaaaakta, och jag har inte tålamod för det,
så det blir inte alltid så himla raka sömmar, men det brukar inte synas så mycket.
Kosmos skrev:Men hur syr ni på kantband snyggt??Endera så syr jag "på riktigt", dvs *sy fast räta mot räta; *klipp ner sömsmånen lite; * vik över och sy från rätan, precis exakt i skarven mellan remsa och tyg. Det brukar bli snyggt från avigsidan också tycker jag. Men det tar ju en evig tid, eftersom man måste nåla och sy två varv.
If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]
Vi fick fåren klippta i början av somma[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?