Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Idag på eftermiddagen har jag sytt massor.

Igår kväll rensade både maken och jag ut tröjor som var trasiga, fläckiga och såna som öht inte blev använda men var i fint skick. De trasiga och fläckiga blev stoppade i pannan och värmde gott inatt.

De som inte blev så flitigt använda däremot fick jag för mig att jag skulle sy tygpåsar av. Måste ju testa hur det funkar eftersom jag såg en länk nånstans.

Så idag har jag sytt 6 tygpåsar av gamla linnen jag aldrig använder.
Jag tog ett linne och en t-shirt och petade ihop tunikor till Linnea.

Jag tog fram mitt IKEA-tyg med flodhästar och sydde ett förklä till påskkärringdiscot som ska vara på torsdag.
Tänkte att Linnea kunde ha en av klänningarna, förklät och sen ska jag sy ett huckle med.
Till Oscar ska det bli ett orange förklä och sen ett huckle med.
Kanske inte är så lämpligt med nån påskklänning på honom?

Bilder kommer. Jag håller som bäst på att dra in dem i datorn. Sen ska de upp på min blogg och sen länkas hit.
Senast redigerad av zmurfan den tor mar 20, 2008 08:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av jag71
SKa bli kul att se!
Av tumbler
Ser fram till bilder! :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
mejamy skrev:Bilder kvinna! :this:
Kommer!
Jag ville sy Oscars förkläde med när jag ändå hade ångan uppe. Bilder är nu på gång.
Användarens profilbild
Av jag71
Vi väntar!!!! :lol:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Först ut är tygpåsarna. Hopvikta. 5 på första bilden och 1 på nästföljande bild.
Bild
Bild
Svart brottarlinne blev en tunika till Linnea. Lite stor i halsen så jag tog turkost tyg och sydde fast i halsen. Fast färgerna återges inte så bra.
Bild
En natt-tröja som jag köpte men aldrig använde blev också en tunika till Linnea. Klippte av ärmarna och sydde ihop den lite extra i sidorna.
Bild
Linneas förkläde. Det har kardborrestängning så hon kan ta på det själv.
Bild
Oscars förkläde. Han ville inte ha flodhästar men jag tror det blir ganska okej med en ficka med en flodhäst på. Samma typ av kardborrestängning här.
Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
jag71 skrev:Vi väntar!!!! :lol:
Nu behöver du inte vänta längre. :)
Användarens profilbild
Av jag71
zmurfan skrev:
Tack!

Nu ska jag också bara få tid! Första ut här är tygservetter för jag är så less på vanligt papper!
Användarens profilbild
Av zmurfan
jag71 skrev:
zmurfan skrev:
Tack!

Nu ska jag också bara få tid! Första ut här är tygservetter för jag är så less på vanligt papper!
Om du inte har tid så har jag ett alternativ att erbjuda. Jag har färdigsydda servetter från vårat bröllop. Finns vita, blå eller lila. Är det något som passar så skulle du kunna få köpa för väldigt billig penning.
Av Nettan
Oj vad du legat i med maskinen.

Kanske man kan få lite bättre bild på tygpåsarna.
Skall sy egna men får inte till det riktigt.

Här blir ungefär 2 sömmar sydda om dagen.
Av tumbler
Vad produktiv du har varit! :rock: Jag är också nyfiken på att se en påse som inte är ihopvikt.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Oj vad du har sytt!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Här är en actionbild på en av dem. Det ligger 3 tygpåsar i denna som jag hängde på stolen. 2 tygpåsar har fått åka med till förskolan med en overall, ett par skor och ett par handskar i vardera.
Bild

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?