- lör maj 12, 2007 20:50
Har sytt två ringsjalar idag och har ingen bild!
Kommer, även om det kanske inte är så mycket att se... En vattensjal med mimmis tyg i rött som ska testas imorrn och en ringsjal av en Amazonas Carry Sling natura som en kompis med BF 14/5
ska få (den andra halvan ska jag självklart sy en egen ringsjal av
).
Tror vikningen passar mig ypperligt - vek den mot mitten två gånger, dvs fyra vikningar totalt från vardera sida (inåt, utåt, inåt och utåt), och sydde i ringarna ca 10 cm från vikningen. Sjalen kupar sig bekvämt kring axeln och behöver inte justeras särskilt mycket eftersom vikningarna är många. Ska testa på riktigt imorrn, för än har jag inte testat med barn i. Spännande!
Undrar bara hur man ska få till det med en enfärgad sjal när man är van en Hoppediz med olikfärgade kanter... Får brodera nåt i kanten på ena sidan kanske!? Eller sy på ett band. Något annar förslag?
Ringsjal av Amazonas Carry Sling Natura med nylonringar
Obs! Extra trött bärare efter migrändag, men hade ju lovat foto så här kommer de:

Här kan ni se hur den är vikt på baksidan. Önskar fler kunde lägga ut vikbilder på sina ringisar!!!!!

Vattensjal med tyg & ringar från Mimmis.
Samma vikning som ovanstående sjal.
Har ingen bärarbild här tyvärr.
Bikinibilden kommer kanske heller aldrig... men sjalen har provats i duschen på badhuset imorse och den fungerade utmärkt!

Tror vikningen passar mig ypperligt - vek den mot mitten två gånger, dvs fyra vikningar totalt från vardera sida (inåt, utåt, inåt och utåt), och sydde i ringarna ca 10 cm från vikningen. Sjalen kupar sig bekvämt kring axeln och behöver inte justeras särskilt mycket eftersom vikningarna är många. Ska testa på riktigt imorrn, för än har jag inte testat med barn i. Spännande!

Undrar bara hur man ska få till det med en enfärgad sjal när man är van en Hoppediz med olikfärgade kanter... Får brodera nåt i kanten på ena sidan kanske!? Eller sy på ett band. Något annar förslag?

Ringsjal av Amazonas Carry Sling Natura med nylonringar
Obs! Extra trött bärare efter migrändag, men hade ju lovat foto så här kommer de:

Här kan ni se hur den är vikt på baksidan. Önskar fler kunde lägga ut vikbilder på sina ringisar!!!!!

Vattensjal med tyg & ringar från Mimmis.
Samma vikning som ovanstående sjal.
Har ingen bärarbild här tyvärr.

Senast redigerad av Mamma Eli den sön maj 13, 2007 20:06, redigerad totalt 1 gånger.