- sön jun 18, 2006 14:33
Fanns det inte någon tråd där man kunde få beskrivningen/mått av Diddelis thaiväska?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
naimiez skrev:Hur mycket tyg behöver man köpa?Beror på hur långt axelband du ska ha och om den ska vara fodrad. För mina ofodrade väskor med fast axleband behöver jag en meter ungefär, alltså höjden på väskan från botten och upp till mittsömmen på axelbandet. (fast hur man ska tänka riktigt när man syr en reglerbar har jag inte hunnit klura så mycket på ännu

diddeldi skrev:jag hade inte velat ha söm på axeln, så jag hade nog satsat på två meter. här kommer skissen igen så att ni slipper bläddraTack! Funderar på att göra med ringar i ena änden så man kan justera.....har kommer ju inte bli mindre.....![]()
och så här ser den ut på![]()
NeaVida skrev:Fållar ni kanterna, eller syr ni i foder?Brukar sy ofodrat och fållar istället kanterna iom att det jag gillar med den här typen av väskor är att de är tunna, smidiga och inte tar någon palts alls när de är tomma - och lite av det känns som det skulle gå förlorat om jag skulle fodra dem, men det är väl som allt annat en smaksak!
printzezzan skrev:Jag vill också göra en sån! Är det inte nåt blixtlås eller så i öppningen? hur funkar det?inga blixtlås, bara en öppen väska
Dafe skrev:Jättedum fråga säkert, men är dessa mått det man klipper ut, inkl det man viker in när man syr väskan...?jag har inte lagt till nån sömsmån i måtten, så det får du lägga till själv.
Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?