Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av persilja
Nu har jag sytt min alldeles sprillans nya och första ringsjal någonsin. Jag hade fållat alla kanter, vikt och sytt i ringarna..... och så provar jag med sonen i och inser att de fållade kanterna på avigsidan från ringarna skaver grymt mycket mot nyckelbenet....... Jag klippte helt sonika bort dom och sicksackade bara rakt över.
Då fick jag iallafall godkänt av Benjamin - han somnade i sjalen. :)

Så jag började fundera. Finns det ett ultimat avstånd vad gäller sömmen man syr fast vikningen från ringarna? Och hur mycket behöver man sy för att det ska hålla? Antagligen inte så mycket som jag har gjort..... (Notera den enorma fyrkanten med vit söm.)

Här kommer bilder på "underverket" så ni förstår vad jag menar..... (förhoppningsvis)

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Så snygg! Är det åhlenstyg?

Jag tycker om att ha sömmen nära ringarna så att ringarna inte hamnar så långt ner mot mina bröst.
Användarens profilbild
Av Totte
Inget svar på din fråga, jag brukar sy en annan vikning (sleepingbaby.net, där rekommenderas ett avstånd på 8-9cm iof).

Däremot blev jag jättenyfiken på ditt snygga tyg, vad är det för något läckert olikrandigt? Berätta!! :D
/Totte
Användarens profilbild
Av Anso
Ca 10 cm tycker jag är bra, ev lite mindre.
Det är nog bra att zickzacka ihop änden när man har vikt klart den för att den inte ska bli så tjock (precis som du har gjort). Jag brukar även sätta en snedslå äver kortändan för att snygga till det lite men är det ett för tjoct tyg så kan det bli lite knöligt beroende på hur man viker sjalen.
Användarens profilbild
Av persilja
Jajjemen, visst är det tyg från Åhléns! Kommer inte ihåg vad det hette bara. :)
Ja, det verkar ju räcka med att bara sy rakt över med några sömmar? Och då hamnar ju sömmen inte så långt från ringarna heller. Tack för svaren. Tror jag börjar förstå det här snart.

Ska nog ta och sy om den på det sättet istället.
Och dessutom köpte jag ringar i storleken Medium, vilket känns lite litet. Tror jag behöver Large iallafall.
Aha! Då måste jag beställa nya Large och kan använda de här till en ny sjal!!!! Sjal- :twisted: slår till igen! ;)
Användarens profilbild
Av persilja
Anso skrev:Ca 10 cm tycker jag är bra, ev lite mindre.
Det är nog bra att zickzacka ihop änden när man har vikt klart den för att den inte ska bli så tjock (precis som du har gjort). Jag brukar även sätta en snedslå äver kortändan för att snygga till det lite men är det ett för tjoct tyg så kan det bli lite knöligt beroende på hur man viker sjalen.
Vilket bra tips! Jag gillar när det ser bra ut på avigsidan också. :)
Av belinda
Har inget bra svar på din fråga, vill barar säga grymmesnygg sjal! och så söt sovande plutt sen då :D
Användarens profilbild
Av April
Verkligen fin sjal! Du är ju jätteduktig!

Kram
Användarens profilbild
Av persilja
Tack så jättemycket! Och det var ju så kul. Det kliar verkligen efter att sy fler. :) Med sömmen närmre ringarna den här gången. ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?