Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Några konkreta tips har jag väl inte, men det brukar sägas att det kan vara bättre att köpa en begagnad maskin av välkänt märke än en ny av okänt (eller rentav ökänt), priset kan ibland vara detsamma.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Man får en helt ok ny maskin från Janome för ca 2000-2500:-. Dock utan en massa finesser men det man behöver för att göra det mesta.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag skulle inte ge mig på en sådan maskin..... Men å andra sidan kan de ju vara helt ok men frågan är hur mkt de orkar med..... :)
Av Smultronbarn
Tror det finns Singer-maskiner från ca 1500 som är rätt basic. Finns det nån symaskinsaffär i din närhet där du kan gå och klämma och känna lite? :D
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Silverros skrev:sömmar...

Du menar, att den har tio olika sätt att sy tråd på? :hmm: :Hahaa:
märks det att jag är heeelt ny? (:
:lol: Ja, det är vad hon menar! :D
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Den här har jag tittat på en hel del :) Har letat symaskin ett tag nu men varje gång fastnar jag på den här så det kommer nog till slut vara den som kommer hem. Någon som har erfarenhet av den här webshoppen?? Vågar man beställa därifrån?

http://www.symaskinswebshoppen.se/Produ ... roductName
Användarens profilbild
Av Mikaela
Jag köpte en begagnad Husqvarna. Funkar alldeles utmärkt att sy basic-saker med, men inga direkta finesser. Däremot var det så att om man inom ett år ville byta upp sig, kunde man få tillbaka alla pengar om man köpte en dyrare maskin, begagnad eller ny. Ett bra sätt tycker jag att testa om intresset är kvarstående, innan man satsar en massa pengar på en dyr och fin symaskin.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Trulsamin skrev:Den här har jag tittat på en hel del :) Har letat symaskin ett tag nu men varje gång fastnar jag på den här så det kommer nog till slut vara den som kommer hem. Någon som har erfarenhet av den här webshoppen?? Vågar man beställa därifrån?

http://www.symaskinswebshoppen.se/Produ ... roductName

Nu har jag beställt ovanstående maskin, återkommer om hur bra/dålig den är vid ett senare tillfälle ;) Jag ska bara vänta på att den ska komma och att jag ska få maginfluensan som dottern har dragit på sig...
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Ja till slut bestämde jag mig och hoppades på att jag inte skulle bli besviken. Jag beställde maskinen i helgen och idag fick jag den. Jag har läst hela manualen ett par gånger och provsytt lite grann :) Tråden har gått av flera gånger men jag är nästan helt säker på att det är för att jag har billighetstråd som inte riktigt är jämn. Den är mycket annorlunda mot min gamla gamla gamla maskin :D Jag har dessutom haft ett par utklippta grejjer som har legat och väntat på overlocksöm som jag har sytt klart nu och det fungerade rätt bra (förutom brusten tråd ett par gånger som sagt)

Jag vet inte hur tjocka sömmar som maskinen tar ännu, har inte försökt mig på någonting tjockt men utöver det så verkar det som att den ska kunna sy allt man vill med den. Den har massor av nyttosömmar och dessutom en del dekorsömmar som är lite roliga att ha :) Den kom dessutom med alla pressarfötter som man behöver och lite andra extra tillbehör så jag är ganska nöjd hittills men jag ska testa den mera helt klart och kan rapportera hur den funkar allt eftersom...
Användarens profilbild
Av Trulsamin
hmm, någonting gör jag uppenbarligen fel. Jag får varken overlock eller sick sack att fungera ordentligt på t-shirt tyg. Försökte overlocka ihop en bit med en fleecebit men maskinen hoppar bara över massa stygn så det ser helt knas ut. Så fort jag byter till ett lakan så fungerar stygnen alldeles utmärkt igen utan några hopp alls. Är det trådspänningen? nålstorleken? tråden? eller är jag bara allmänt kass :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?