Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tänkte sy en heldräkt/overall i ullfrotté att ha som underställ till lilleman, men jag hittar inga mönster. Storlek 98/104 tror jag blir lagom. Nån som vet var det kan finnas? Nån bra bok/tidning eller om du har nåt toppenmönster jaf kan få köpa en kopia av. :tumup:

Försökte titta efter "bäbismönster" att förstora men det var dåligt med det med (och dessutom är jag inte så bra på att frihandsrita mönster).

Rekomenderar ni blixtlås eller knappar? Såg idag att Ruskovillas har blixtlås, men har bara sett den på bild och inte i verkligheten. Är det nåt skydd bakom blixtlåset i så fall (alltså närmast kroppen)?
Användarens profilbild
Av glis
Jag har förlängt ett mönster från Ottobre 4 2008. http://www.ottobredesign.com/ På mönstret är det öppningsbar gren och sprund för huvudet, men jag har gjort halsöppningen ner till grensömen istället och struntat i öppning i grenen. Kisen använder den just nu, den är precis lagom att växa i. Jag syr 98 cl till honom, det är fortfarande rymligt. Vill du ha mönstret avritat får du PM:a.

Här är föresten mästerverket:
http://glisjox.wordpress.com/2010/02/11 ... ill-kisen/
Det var precis nåt sånt jag tänkte mig! Tack! :D Och vilken fin pjamas och söt modellkille också!

Jag ska kolla upp mönstret på Ottobre. Jag är inte jättehaj på att alternera mönster men nu kan jag ju smygkika på din bild. :tumup: Är det bara att lägga till en bit i midja, ben och armar?
Användarens profilbild
Av glis
Smultronbarn skrev:Det var precis nåt sånt jag tänkte mig! Tack! :D Och vilken fin pjamas och söt modellkille också!

Jag ska kolla upp mönstret på Ottobre. Jag är inte jättehaj på att alternera mönster men nu kan jag ju smygkika på din bild. :tumup: Är det bara att lägga till en bit i midja, ben och armar?
Precis, jag jämförde med hur mycket som skiljer de olika storlekarna åt och så förlängde jag motsvarande. Bredden ändrade jag inte och det stämde nog som jag trodde, att när de börjat växa ur bebisstorlekarna har de börjat växa mer på längden istället. Om barnet inte har blöja kan man ju tänka sig att man förlänger mindre i midjan, men det är inte aktuellt här på ett bra tag :roll:
glis skrev:
Smultronbarn skrev:Det var precis nåt sånt jag tänkte mig! Tack! :D Och vilken fin pjamas och söt modellkille också!

Precis, jag jämförde med hur mycket som skiljer de olika storlekarna åt och så förlängde jag motsvarande. Bredden ändrade jag inte och det stämde nog som jag trodde, att när de börjat växa ur bebisstorlekarna har de börjat växa mer på längden istället. Om barnet inte har blöja kan man ju tänka sig att man förlänger mindre i midjan, men det är inte aktuellt här på ett bra tag :roll:
Okej, det låter bra! Då ska jag försöka med det. Här är det väl blöja ibland (mest för att det blir jobbigt med kissig overall på vintern), så får lägga till lite extra då kanske. :D

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?