Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nalimea
Jag har precis börjat sticka lite smått, det är åratal sen sist. När jag stickade ett par blöjbyxor lärde jag mig det eminenta sticksättet med hålvarv.
Det slog mig då att om man använder tjocka stickor så måste man kunna göra en typ gallerfilt med hålslag. Någon som testat?
Finns det kanske någon annan metod som lämpar sig bättre? Virka är säkert ännu bättre, men det tänkte jag lära mig i jul och gallerfilten vill jag göra nu!

Hittade ett tjusigt tjockt ullgarn som med 12stickor borde bli asläckert. Är det för varmt att ha ull även om det är hål? Vore det bättre med ett tunnare garn och tjocka stickor, det borde ju bli mycket lösare då... :hmm:

Överlag så har jag mycket mycket kvar att lära, så alla tips mottages tacksamt!
Användarens profilbild
Av myralea
jag skulle rekommendera tunt och mjukt tvåtrådigt eller entrådigt garn och stickor nr 4-5.

Jag stickade en jättefin filt förra året som var superenkel och snabbstickad. Typ 12 varv rätstickning, 12 varv i mönsterrapport *1 r, 2 tillsammans rätt, 1 omslag*. En söt uddkant i avvikande färg virkades runt hela filten (ca 70x70 cm). Den fungerar lika bra som babyfilt i barnvagnen, som sjal runt mammans axlar när det är kallt och hon fryser eller vikt till trekant och instoppad i sjalen runt barnets rygg när man bär på vintern. Mönstret kom från en väldig trevlig liten norsk stickbok med enkla babykläder i rätstickning (där fanns till exempel det allra bästa mönstret på blöjbyxor.)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?