Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har hittat ett tyg jag vill há till panel på en MT, men vet inte vad jag ska ta för tyg till resten? Vill helst ha svart eller vitt. Tänkte följa knyttet & k´s beskrivning, är den enkel? (Har bara raksöm på min dumma symaskin) :hopmad: men det brukar gå att trolla. Hur mycket tyg tror ni går åt, och hur har ni gjort panelen? Tacksam för svar!

Nu håller jag på med den, Spännande!!!
Senast redigerad av Hannah83 den fre sep 12, 2008 18:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag skulle tagit svart, vitt blir så lätt smutsigt. Tror att man klarar sig bra med raksöm när man syr MT, Knyttets beskrivning är enkel att följa.
Användarens profilbild
Av Hannah83
Spelar tygvalet någon roll? Eller är det bara att ta nåt billigt svart tyg? Hur mycket går åt?
Användarens profilbild
Av Hannah83
Dorislina skrev:
Hannah83 skrev:Spelar tygvalet någon roll? Eller är det bara att ta nåt billigt svart tyg? Hur mycket går åt?
Tygvalet spelar stor roll tycker jag. Det får inte vara för tunnt utan ett rejält bomullstyg, canvas, är bäst. Gärna med lite (men inte för mycket) diagonalgiv. Men tänk kraftigt bomullstyg så blir det bra. Lakansväv är inte någon höjdare även om det gå att göra av fast då får man ha dubbla lager. För panelen spelar det inte så stor roll om man gör som jag brukar göra nämligen att sy hela ryggplattan av det svarta (eller vita om du väljer det) tyget och sedan syr på paneltyget aviga mot aviga och vänder ut och in och syr en stickning i kanten. Då slipper du dessutom sicksacka kanterna om du syr stickning.

Tygåtgång är svårt att säga beroende på vilka mått du ska ha på axelbanden men jag brukar använda ungefär 2,5 till 3 meter så jag kan få ut axelbanden i ett stycke. Man får räkna lite på det beroende på bredd på tyget.
Ok, då syr du fast panel + ena delen på ryggen först, sedan ihop med det andra, eller? Stickningen då. syr du den innan du sätter ihop dem, eller efter, när du sytt ihop den med den tredje delen?

Jag trodde man tog panelen som den ena delen lixom. Eller går inte det? Iof så kanske det blir för tunt om panel tyget är tex lakan kvalité? Eller? Hmm, inte helt lätt det här juh...

Förlåt för 1000 frågor, men jag har aldrig gjort någon, sen är jag inte sååå bevandrad i sömmernas värld... :oops:

Inget tips på vart man kan hitta tyg till den? Panelen har jag redan, men till resten! :D
Användarens profilbild
Av zingo
Ikeas Lenda är det många som använt. Det finns ju i många färger!
Av anna m
Jag har haft naturvitt och det har funkat bäst. Svart blir lätt smutsigt när man har bebis och djur.
Användarens profilbild
Av Hannah83
anna m skrev:Jag har haft naturvitt och det har funkat bäst. Svart blir lätt smutsigt när man har bebis och djur.
Ja, Lenda finns väl ändå inte i svart tror jag? :hmm:
Av eamane
Lenda är bra men Ditte från Ikea funkar oxå, lite tunnare oxå :)
Av Jinxan
Hannah83 skrev:
anna m skrev:Jag har haft naturvitt och det har funkat bäst. Svart blir lätt smutsigt när man har bebis och djur.
Men det finns i vitt eller så kan man färga det :)
Användarens profilbild
Av Hannah83
eamane skrev:Lenda är bra men Ditte från Ikea funkar oxå, lite tunnare oxå :)
Ditte har jag änvänt tidigare, tror jag till och med jag har hemma! :D
Användarens profilbild
Av Hannah83
JinxLinda skrev:
Hannah83 skrev:
Fast vitt funkar till det jag har valt till panel :D
Av Jinxan
Hannah83 skrev:
JinxLinda skrev:
Hannah83 skrev:
Fast vitt funkar till det jag har valt till panel :D
Jag har vit lenda i min knyttet meitai och hittils har den inte blivit såå smutsig.. Ett par små fläckar men de hade synts på nästan alla andra färger också :)
Användarens profilbild
Av Hannah83
Men om man stoppar med fleece är det dubbelt då eller? Har ni stoppat ryggdelen också?
Användarens profilbild
Av Hannah83
Måste den vara vadderad till liten bebis? :hmm: Hon är tre månader...

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?