Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag håller på att fixa till en MT som jag sydde till min syster innan H föddes. Den har aldrig blivit använd, men det ska det bli ändring på nu hade jag tänkt. Har sprättat bort axelbanden som satt i helt fel vinkel. det var inte lätt, för jag hade varit ambitiös och sytt med tredubbel raksöm, det ska jag aldrig göra om :notes: Jag tycker att den känns väldigt hög och bred och funderar på om jag ska ändra lite på den, vad tycker ni? Den är 43cm bred och 64cm hög inkl midjebandet. Misstänker att det är mitt vanliga problem att jag safear med sömsmånen och då får flera cm för stora grejor :roll: som gjort att den har blivit så stor.

Bild

Ska jag göra något åt formen upptill, hur tycker ni att det funkar bäst på era MT:s? Jag har aldrig haft någon annan än bebismt:n som jag gjorde till H, men den är ju lite annorlunda eftersom den är så liten.
Senast redigerad av tweed den mån aug 18, 2008 18:03, redigerad totalt 2 gång.
Av Ponyo
Här är en till som alltid kör för mycket sömsmån när jag klipper till, men aldrig när jag syr. :?
Jag tycker att du kan göra panelen ca 38-40 hög. Gjorde om en för hög MT, som ska till Emellen, nu i helgen. Och den fick bli 38 hög. Ett mellanting mellan beco och manduca.

Vinkeln på axelbanden. Mina är hyfsat vinklade uppåt. Och jag tycker det blir superbra. Kan du utskilja något från dessa bilder?
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av tweed
38-40 cm ovanför midjebältet, eller inkl? Har ju en tremånaders som inte är helt stadig i huvudet än. Vad ska man tro om bredden? det är ganska mjukt tyg så det formar sig nog mellan benen, annars är den på tok för bred.
Av Ponyo
Ja, sorry. Ovanför midjebältet.

Jag har aldrig burit en så liten. Men nog tror jag att H inte kommer nå upp än. Måtten på bredden minns jag inte. Men du ska kanske smalna av den lite ändå?
Användarens profilbild
Av millla
Min Mt har jag gjort 60cm hög, totalt med midjebältet och huvudstöd som kan vikas ned. Utan huvudstöd är den 50cm. Låter högt om man jämför med era funderingar men jag tycker den funkar jättebra till dottern som nu är 4 månader.
Användarens profilbild
Av tweed
Hur bred är din?
Användarens profilbild
Av millla
Den är 33 cm bred.

Snygg MT du hade där förresten!
Användarens profilbild
Av tweed
Nu är den klar. Jag tog inte av den varken på höjden eller bredden, men tog av hörnen upptill och lossade midjebältet och sydde fast det lite längre in, så att man kan vika in lite på bredden. Då kan man ju sy fast panelen längre ut sen när hon blir större. Jag sydde några stickningar på huvudstödet också för att stadga upp det lite.
Bild
Bild

Livebild kommer senare, sjalbarnet sover...
Användarens profilbild
Av tweed
Bild

Jag har svårt att få till knytningen med MT, tycker att hon liksom glider ner och blir hängande alldeles för långt ner.
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Tjusigt!
Av Ponyo
Tjusigt!

Det du kan göra är att testa lite olika knytningar.
Har du provat att dra banden bakom hennes rygg, och tvinna ihop dem, och sedan under rumpan bakom ryggen?
Användarens profilbild
Av bergjonna
Vilken fin!
Användarens profilbild
Av JBC
Bubbi skrev:Här är en till som alltid kör för mycket sömsmån när jag klipper till, men aldrig när jag syr. :?
Jag tycker att du kan göra panelen ca 38-40 hög. Gjorde om en för hög MT, som ska till Emellen, nu i helgen. Och den fick bli 38 hög. Ett mellanting mellan beco och manduca.

Vinkeln på axelbanden. Mina är hyfsat vinklade uppåt. Och jag tycker det blir superbra. Kan du utskilja något från dessa bilder?
Bild

Bild

Bild

Bild

:shock: åhhh så snygg :)
Användarens profilbild
Av Kusmi
Den blev jättebra.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?