Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Bäst jag håller mig från sticktråden då :fnissa: Fint fodral btw tk81, det fick jag visst inte sagt. :oops:

Nu ska jag sy ihop min LG-trosa, eller, nej, efter middagen får det bli. Men jag har ett problem. Jag har fått låna lite FOE av humleblomstern (tack!). Men hur gör jag med den?! Aldrig använt det förut liksom. Ska jag tänka som med vanligt kantband i fastsömnaden?! Jag antar att den glansiga sidan är "rätsida" på resåren, om det då spelar någon roll :hmm:
Användarens profilbild
Av pulibus
Humleblomstern skrev:Och av egen erfarenhet kan jag ju berätta att om vill det sig illa kan det kosta 1700:- om man kör över en nål. Har man otur är det inte bara knivarna som far illa! Själv kommer jag aldrig i hela mitt liv låna ut min OL fler gånger. Inte för att det var någon annan som körde över nålen som sabbade min OL, men om det skall köras över nålar skall det i alla fall vara jag.
Åh nej! Jag lyckades köra över en nål som gömt sig för ett bra tag sen och misstänker att jag behöver en ny kniv, :duh: sambon har slipat den men maskinen vill ändå inte riktigt.. Några 1700:- vill jag inte lägga ut.. Dumma dumma nålar!
Användarens profilbild
Av mimpen
MammaTess skrev:behöver inspiration, vet inte vad jag ska sy nu...

Vad syr ni andra för nåt? :D
Idag har jag sytt... tadaaaaaaaaa...
Bild

Det blev väl sådär med resåren, men jag fick lov att chansa hur man gjorde. Jag tog så lång bit som rekommenderades i mönstret. Men det bubblade sig lite och tja, jag vet inte om det blev för lång eller för kort :hmm: Det är LG-trosan i varje fall från LG sömnad. Rosasvart stjärntrikå från JNY och vit FOE från humleblomstern :lol:

Den passar bra vid en snabbprovning i alla fall, får prova i morgon och se om de sitter uppe dagen lång eller om de hasar av mig :fnissa:
pulibus skrev:
Humleblomstern skrev:Och av egen erfarenhet kan jag ju berätta att om vill det sig illa kan det kosta 1700:- om man kör över en nål. Har man otur är det inte bara knivarna som far illa! Själv kommer jag aldrig i hela mitt liv låna ut min OL fler gånger. Inte för att det var någon annan som körde över nålen som sabbade min OL, men om det skall köras över nålar skall det i alla fall vara jag.
Åh nej! Jag lyckades köra över en nål som gömt sig för ett bra tag sen och misstänker att jag behöver en ny kniv, :duh: sambon har slipat den men maskinen vill ändå inte riktigt.. Några 1700:- vill jag inte lägga ut.. Dumma dumma nålar!
Knivsystemet gick "bara" på 600:-, men min nål hade tydligen sabbat stygnplåten också, den kostade 1100:-. Symaskinsgubben tog inte betalt för jobbet... Han tyckte nog synd om mig :heart: .
mimpen skrev:

Bild

Det blev väl sådär med resåren, men jag fick lov att chansa hur man gjorde. Jag tog så lång bit som rekommenderades i mönstret. Men det bubblade sig lite och tja, jag vet inte om det blev för lång eller för kort :hmm: Det är LG-trosan i varje fall från LG sömnad. Rosasvart stjärntrikå från JNY och vit FOE från humleblomstern :lol:

Den passar bra vid en snabbprovning i alla fall, får prova i morgon och se om de sitter uppe dagen lång eller om de hasar av mig :fnissa:
Najs :tumup: !
Jag skulle ha sträckt bandet lite till. Det går som inte att lita på angivna mått på resårer, det skiljer ju så mycket emellan olika typer.
Användarens profilbild
Av mimpen
Humleblomstern skrev:
mimpen skrev:

Bild

Najs :tumup: !
Jag skulle ha sträckt bandet lite till. Det går som inte att lita på angivna mått på resårer, det skiljer ju så mycket emellan olika typer.
Ja. Fast hur vet man det före man har sytt ihop det? :hmm: Det fattar inte jag. Tycker det ärs vårt att se när det bara är ihopnålat. Och sen ids jag inte sprätta. Typ...
Användarens profilbild
Av Fryle

Klänningar till mig. Jag har så lite sytid att jag prioriterar mig själv när det väl blir någon stund. 8) Och så har jag kommit på att jag behöver en ny symaskin, funderar på Janome EJ.
Användarens profilbild
Av Stark
Jag måste lära mig att avsluta... Har på g ett par velourbyxor till mig. Ska läggas upp så är de klara:
Bild

En klänning till C - lila velour och lilafärgade ugglor. Allt utom ärmavslutet är gjort. Vet inte om jag ska ha mudd eller bara avsluta. Ärmarna är i vart fall jättelånga just nu: Bild

Sen kommer lite bilder på C och F när C syr på sin nya fina julklappssymaskin, Janome mini sew:
Bild
Bild

Och så sist en bild på C:s alster - som det såg ut för ett tag sedan. Bild
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?