- tor dec 30, 2010 16:20
värst var det en gång när jag höll på att trä om maskinen och inte hade stängt av den (vilket det står i bruksanvisningen att man ska) och H plötsligt ställde sig på pedalen, det var millimeter från klippta fingrar kan jag säga
SCSI skrev:Jag bestämde när jag köpte OLen att sladden alltid skulle vara urdragen när den inte användes, men det har jag inte hållitkvarnvik skrev: Påminner mig om att lägga undan alla saxar när jag städar, vore inte kul att upptäcka att de små änglarna klippt i alla dyra trikåtyger när de har lekt därinne på egen handBra tänkt där. Enda gångerna jag rycker sladden ur maskinerna när de står framme är just när andra barn är på besök. Bonus är en sån liten kyckling att jag bara berättat för honom EN gång att man måste akta sig för nålen på maskinen (har inte ens nämnt kniven på overlocken) - sen dess står han på behörigt avstånd och talar om för MIG att akta fingrarna när jag syr...+ dra ur sladdarna till symaskinerna så ingen overlockar av sig fingrarna
H rör aldrig mina saxar och maskiner om jag inte är där, men när de blir tre barn vet man ju aldrig vad de kan hitta på'...
![]()
Skulle nån känna sig allt för belastad av tyger som ligger och inte vet vad de ska bli kan jag uppoffra mig och ge dem ett hem. *host* När ni ändå är i farten och röjer, menar jag...