Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad stickar ni? Jag har verkligen problem med det där...antingen blir det så många projekt, eller inga alls. Just nu är det en sån där lång lista, försöker liksom beta av så det inte känns så "måste", utan mer "vill".
ganesha skrev:Vad stickar ni? Jag har verkligen problem med det där...antingen blir det så många projekt, eller inga alls. Just nu är det en sån där lång lista, försöker liksom beta av så det inte känns så "måste", utan mer "vill".
Någorlunda aktivt just nu är en tröja som jag börjar se slutet på, och en halsduk i spets som nog också i det närmaste är klar. Efter det hade jag tänkt försöka avsluta åtminstone någon av de sjalar som ligger påbörjade - för att rensa samvetet lite.

Just nu har jag dessutom inget önskeprojekt på kö, så kanske kan jag ta tag i några UFOn och få lite tommare i högen.
Användarens profilbild
Av MuuM
ganesha skrev:Vad stickar ni? Jag har verkligen problem med det där...antingen blir det så många projekt, eller inga alls. Just nu är det en sån där lång lista, försöker liksom beta av så det inte känns så "måste", utan mer "vill".
En tröja till svågern, en tröja till mig själv och ett par tvåändsstickade vantar. Sen ligger en hopsyning av en tröja på tur.
Jag försöker ha ett projekt i taget för att det ska bli klart. Måste göra färdigt innan jag får börja på nästa roliga. :D

Men jag funderar på att sträcka mej till ett svårt och ett lätt projekt i taget. så man kan ha ett slöstickningsprojekt då man inte kan tokkoncentrera sig
Användarens profilbild
Av melon
Jag försöker verkligen träna på det där, att bara göra det som är "skoj". Det går bättre och bättre, men ibland halkar jag dit igen och sitter och stickar för någon annans skull.

Just nu stickar jag en sjal, en beställning och sen virkar jag ett överdrag till en pall. Jag gillar att ha olika typer av projekt igång, och alltid ett som är litet och lätt att sticka på i buss och på föreläsningar. :tumup:
Jag brukar ha ett stort och ett litet projekt. Ett lite kan vara sockor, vantar, första halvan av en sjal tex. Något som är lagom stort att ha med sig. Ett stort projekt är ett där man behöver sitta still och som tar mer plats. Just nu är det tex en tröja.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu är båda tofflorna klara! Ska "bara" fästa trådar och sy på skinn under så de inte blir så hala. H provade och konstaterade att man kunde åka skidor med dem :lol: Men jag har köpt lila skinnspill för att sy på sulor, det var planen redan från början :D
Av Ponyo
Jag stickar en svart/vit polotröja till mig själv. Varannan maska vit, varannan svart, så jag byter färg hela tiden.
Har snart stickat klart ärmarna, och har bara magen kvar. :vågen:

Efter det ska jag nog sticka en kofta till min man. En djupt V-ringad grå kofta, med fickor. Det blir helt klart en upp-och-ned kofta :D
Jo, men alltså...alla mina "måsten" är roliga, fast vissa har en deadline som gör att de blir måsten. Som att min brors flickvän ska få ett par muddar i födelsedagspresent och dagen har redan varit, men jag har inte hunnit och snart kommer hon hem ett par dagar och då vore det kul om hon fick dem - sen ska hon fortsätta med sin halvårsbortresa och kommer tillbaka mitt i sommaren. Å andra sidan, dit hon åker har hon inte nytta av dem haha.

Men så är det det där med att ha ett ta-med-projekt och ha något svårt och något lätt och gubevars, något stickat och något virkat! Försöker ha ett stickat och ett virkat och något lätt och litet ta-med. Och inte lämna något nästan-klart. Fast det sista är svårast, speciellt om det inte blev så bra det var tänkt...
Ååååhhhh.... Nån har hoppat i soffan, på min stickning så stickan har gått av. 3,5an som jag behöver både till blöjbyxorna och halvvantarna jag håller på med. Nu då? :gaah:

Nåja, det är väl bara att lägga upp nästa projekt... Disktrasa? Tröja till Knut? Väst till mig? Tofflor till mamma? :hmm:
zandrama skrev:Ååååhhhh.... Nån har hoppat i soffan, på min stickning så stickan har gått av. 3,5an som jag behöver både till blöjbyxorna och halvvantarna jag håller på med. Nu då? :gaah:

Nåja, det är väl bara att lägga upp nästa projekt... Disktrasa? Tröja till Knut? Väst till mig? Tofflor till mamma? :hmm:
:klappar: Hade ett halvt par 3,5or, men jag hittade den inte, annars hade jag kunnat skicka den.

Och så röstar jag för att du stickar nåt fint till dig själv, som tröst för att stickan gick av!
solängel skrev:
zandrama skrev:Ååååhhhh.... Nån har hoppat i soffan, på min stickning så stickan har gått av. 3,5an som jag behöver både till blöjbyxorna och halvvantarna jag håller på med. Nu då? :gaah:

:klappar: Hade ett halvt par 3,5or, men jag hittade den inte, annars hade jag kunnat skicka den.

Och så röstar jag för att du stickar nåt fint till dig själv, som tröst för att stickan gick av!
Undrar om det är 3,5 som jag har en extra av? Jag kan kolla om du vill.

Kan ingen tala om för mig vad jag ska sticka för sjal och vad jag ska ha för garn till den?
Jag vill sticka en sjal till min syster men jag kan inte bestämma mig för varken sjal eller garn.
Hon är ganska blå av sig, hennes nuvarande favoritsjal är turkos så jag har varit inne på något blåaktigt. Jag har ett blått mohairgarn hemma, jag kanske borde använda bort det. Men jag tyckte det var så hemskt att sticka i. Då stickade jag visserligen bara slät eller rätstickning. Det kanske blir bättre om jag stickar spets :roll: Eller ska jag sticka någon slags polo, eller en möbius? Något stort som man virar om halsen och som blir lite hängigt?

Och så vill jag veta var man kan köpa Zauberball? Jag blev så kär i färgen på elllas gröna pulsvärmare att jag måste köpa mig ett nystan. Räcker ett nystan till en sjal? Eller bör jag ha två?
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?