Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amiechan
emmy_ackevik skrev:Bra tips med smyckena. Blir ju lätt att man vill ge bort i favorit färgen.
Jo, det är ju det logiska att man vill ge bort något personligt. :lol:
Är det nån här som har gjort pärldjur? De kan ju faktiskt bli riktigt fina att hänga på en väska el. dyl och dessutom kan lite äldre barn vara med och pyssla dem.
Av tumbler
Trulsamin skrev:
emmy_ackevik skrev:Jag fick precis en idé. Mormor och farmor ska få tygkassar, som man kan ha när man åker och handlar. Tänkte att jag skulle brodera världens bästa mormor/farmor på dem. Men nu behöver jag hjälp, mått på en bra tygkasse. Det ska vara så att det är lönt att ta med sig den när man handlar. Själv gillar jag nettos påsar, ska jag försöka gå efter dem eller är det någon som har några bra tips?

Puppan: Jag kör stenhårt på att alla barn behöver raggsockar, men det är kanske inte så roligt... :(
Jag tar en ICA kasse, klipper itu, använder som mönster, klipper ut ett innertyg och ett yttertyg, syr ihop i handtagens sidor samt ovansidan på foder och yttertyg, sen lägger jag räta mot räta, syr ihop sidorna och syr sist ihop toppen på handtagen och botten på påsen, jättesmidigt och bra. Toppen storlek, bra modell och bra att bära
Menar du en papperskassa från ICA?
Användarens profilbild
Av Smilla103
Hej Och tass!!

Jag har fått en otrolig lust med att sätta igång med egengjorda julklappar...går hemma på vårdnadsbidrag så jag tänklte att om man faktiskt gör sakerna själv...fint, så borde det ju vara värt flera gånger mer, eller hur?!

Jag ska sticka ett gäng Lovikka vantar...det är görskoj och går ganska snabbt.

Och så ska jag sy förkläden till min Mor, svärmor och gubbens syster (blir det svägerska?!) Jag fick nämligen min mormors gamla förkläde, mamma sade att hon har sparat den för att hon tänkt göra en efter det möstret...så då tänkte jag att jag ska göra det åt henne...och några andra. Jag var och kollade ut ett fint tyg idag, men visste inte hur långt kantband jag skulle ha...så jag får köpa det i veckan!!

Sedan tänkte jag sy de där fina trikååmössorna...från andra tråden

och så ska jag gör egna ljus...vaxljus (eftersom jag är biodlare så har jag fullt med vax i källaren) Jag hittade en gammal bitidning där de hade flera olika vaxljus på sidan 14 finns beskrivningarna...

http://www.biodlarna.se/website1/1.0.1. ... 011-09.pdf

tänkte faktiskt att jag kan åka på loppis och köpa gamla fina snappsglas och jag har säker mindra gamla terrakottakrukor i källaren :D

Men nu blev jag väldigt sugen på att göra kassar....blir lite orolig hur jag ska hinna med allt?! :D
Av mly
Smilla103 skrev:Hej Och tass!!

Jag har fått en otrolig lust med att sätta igång med egengjorda julklappar...går hemma på vårdnadsbidrag så jag tänklte att om man faktiskt gör sakerna själv...fint, så borde det ju vara värt flera gånger mer, eller hur?!

Och så ska jag sy förkläden till min Mor, svärmor och gubbens syster (blir det svägerska?!) Jag fick nämligen min mormors gamla förkläde, mamma sade att hon har sparat den för att hon tänkt göra en efter det möstret...så då tänkte jag att jag ska göra det åt henne...och några andra. Jag var och kollade ut ett fint tyg idag, men visste inte hur långt kantband jag skulle ha...så jag får köpa det i veckan!!

och så ska jag gör egna ljus...vaxljus (eftersom jag är biodlare så har jag fullt med vax i källaren) Jag hittade en gammal bitidning där de hade flera olika vaxljus på sidan 14 finns beskrivningarna...

tänkte faktiskt att jag kan åka på loppis och köpa gamla fina snappsglas och jag har säker mindra gamla terrakottakrukor i källaren :D

Men nu blev jag väldigt sugen på att göra kassar....blir lite orolig hur jag ska hinna med allt?! :D
Vilka roliga ideé du hade. Lovikka vantar är ju superkul att sticka, färdiga på en kväll! Å ljusen tyckte jag va en väldigt bra grej, undra om man känner någon biodlare?
Användarens profilbild
Av Nemone
Ketronya skrev:Tänkte kanske jag kunde inspirera lite med några av de saker jag gjorde förra julen :D

Sjal till syrran. Swallowtail - gratismönster från Ravelry.
Bild
MFF strumpor till svågern.
Bild
Pulsvärmare med pärlor till mamma. Estonian Lace Wrist Warmers - gratismönster från Ravelry.
Bild
Flasktröja med hatt till svärmors sambo, den värmer en flaska finglögg :D
Bild
Och ett par pulsvärmare till utan spetspartiet till svärmor. Samma mönster som ovan men jag sticka ribb istället för spetsen.
Bild

Åh den sjalen var ju :heart: :love:
Användarens profilbild
Av Smilla103
emmy_ackevik skrev:
Smilla103 skrev:Hej Och tass!!

Vilka roliga ideé du hade. Lovikka vantar är ju superkul att sticka, färdiga på en kväll! Å ljusen tyckte jag va en väldigt bra grej, undra om man känner någon biodlare?

Kul!! ...så snabb på att sticka Lovikka vantar är inte jag ...men jag tycker det går fort ändå :D

Jag såg att de säljer "vaxmellanväggar" alltså typ smått rutat vax i A4 storlek...de man brukar rulla till ljus...på Staples men annrs borde du kunna ringa en biodlare nära dig...det blir nog bra mycket billigare så...

Kontakt och tips på biodlare nära dig hittar du här...

http://biodlarna.se/website1/1.0.1.0/4/1/

:D
Av LillMysan
I år önskar jag mig små börsar eller fodral att lägga alla småsaker i, har en sån oreda i väskan.. Kan stå och leta efter mobil och nycklar i en evighet, allra helst i regnet med hungriga barn och trött mamma.. :roll:
Näsduksfodral, börs för alla småpryttlar (ett hårspänne, den där fina stenen som minstingen la i väskan, det trasiga pärlhalsbandet som ska lagas.. :wink: ), fodral till tygbindorna och menskoppen, en liten necessär för allt det där nödvändiga man vill ha med sig.. :D
Allra helst i fina retrotyger. :vågen:
Användarens profilbild
Av Smilla103
LillMysan skrev:I år önskar jag mig små börsar eller fodral att lägga alla småsaker i, har en sån oreda i väskan.. Kan stå och leta efter mobil och nycklar i en evighet, allra helst i regnet med hungriga barn och trött mamma.. :roll:
Näsduksfodral, börs för alla småpryttlar (ett hårspänne, den där fina stenen som minstingen la i väskan, det trasiga pärlhalsbandet som ska lagas.. :wink: ), fodral till tygbindorna och menskoppen, en liten necessär för allt det där nödvändiga man vill ha med sig.. :D
Allra helst i fina retrotyger. :vågen:
Ja det hade jag oxå behövt!!
Har du sytt några?! Tänker du dig en liten påse typ med ett snöre längst upp och med dragsko?!...eller har du någon annan variant?!

Kom på att jag ska nog sy några ärtpåsar till lilleman!!
Av mly
Felet med sådana små börsar är ju att man ska veta vart man har dom, och vad man har i dom!!! Det lyckas jag aldrig riktigt med.

Tack för tipset om biodlare. Ska kolla upp det. Kanske inte för att ge bort men för att ha själv. (Min mamma va här och hjälpte mig att städa igår, gav mig ljusköpar förbud, räknas vaxplattor då?) :D
Av LillMysan
Legomatta/påse till sonen skulle jag vilja hinna fixa.. En tygstycke med snöre i ändarna som man drar ihop och hänger upp på en krok när det är dags att gå o sova. Återstår bara att se om han vill leka på mattan eller om han som nu föredrar att ha alla små legobitar i sängen.. :roll:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?