Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Jag skrev de där sakerna i PM:et, men ser nu att alla andra skriver här så:
Jag har 58 cm runt huvudet, har svarta jackor, gillar naturmaterial men inte bruna, beige och gula nyanser. Eller gillar och gillar, jag blir likblek och trivs inte även om jag tycker de är fina. Jag är lite av en mössofil, gillar mössor och bärjar tidigt på sässongen så jag skall hinna använda dem mycket. Även om jag är trist och konservativ i mitt klädval i övrigt brukar jag vara lite vildare i mössvalet.
Användarens profilbild
Av pejgan
Jag vill också! Nu när jag äntligen hittat hit igen (tack zandrama!)

57cm i huvudmått och jag gillar ALLT. :-D Jag kan inte komma på något jag avskyr men jag har ganska "litet" huvud så enkelt är bäst.
Av Smultronbarn
Smultronbarn skrev:Jag vill också vara med!
Jag älskar mössor och hattar! :loving:
Lila i alla möjliga färger, mossgrönt och mörkgrått (och möjligen svart) är det oftast på mina huvudbodnader. Gillar också något "pluffsigare" mössor, istället för supertighta varianter, och helst ska de gå ner över öronen ordentligt.
Återkommer med huvudstorlek och PM:ar sen. :D
Nu har jag mätt, och fick det till 57+. 8)
Eftersom folk också talat om vad de inte gillar färgmässigt så säger jag så här: passar inte i klarrött, illgult eller blekturkos.

Nu ska jag PM:a! :D
Användarens profilbild
Av aspen
jag är gärna med :-)

min storlek är 57 cm runt huvet.

kolla bloggen länk nere så ser ni på ett av inläggen hur jag ser ut och kanske vad som skulle passa. jag själv tycker inte jag passar i mössa, men måste ju ha en och varför inte en snyggo härifrån då ;-)

pm på väg :D
Användarens profilbild
Av mimme
Jag är med!!

Jag har ca 56 i huvudmått, barnen har ca 50 + 44.
Mössor är välkomna till vem som helst av oss.
Vi gillar nästan allt.
förkärlek för brunt, randigt och regnbågar.

Jag kan absolut inte sticka, så jag får försöka knåpa ihop nåt på nåt annat vis... :roll:
Av corona
mimme skrev:
Jag kan absolut inte sticka, så jag får försöka knåpa ihop nåt på nåt annat vis... :roll:
Ja, alla sorters "hemmagjort" är väl tillåtet?
Papier Macher, smide, keramik, trolldeg, gips...??

:wink:
Användarens profilbild
Av Maerion
Jag är med!

Jag har 58-59 cm runt huvudet. Jag gillar lite murriga färger, brunt, grönt, orange, lejongult, varmt mörklila, vinröd och sådär. Vill inte ha syntetmaterial och inget kliigt. Gärna lite lagom pösigt. :D

Min N har ca 51-52 cm runt huvudet, och på henne har jag gärna glada färger. Kanske något i turkost, för hennes overall är mörkblå.

(Men helst vill jag nog ha en mössa själv)
Användarens profilbild
Av sofiutane
Nu när jag äntligen blivit klar med smyckesbytet (men det måste ju skickas också) så vågar jag gå med här.
Jag har ca 55 cm runt huvudet och älskar att ha mössa. Gillar alla färger och har just köpt en svart suzes som jag kommer att gå runt i i vinter.
Användarens profilbild
Av Humle
Nu kliar det i fingrarna och jag vill börja skapa en mössa. Nyfiken på vad min byteskompis vill ha. Har jag material hemma eller behöver jag handla???
Får man underkännt om det blir en hatt eller kepsmodell i stället det är ju mössaoch inte huvudbonad som är temat?
Användarens profilbild
Av zmurfan
Humle skrev:Nu kliar det i fingrarna och jag vill börja skapa en mössa. Nyfiken på vad min byteskompis vill ha. Har jag material hemma eller behöver jag handla???
Får man underkännt om det blir en hatt eller kepsmodell i stället det är ju mössaoch inte huvudbonad som är temat?
Hatt eller keps eller mössa... det är ju nästan samma sak alltihopa. Tycker jag i vilket fall. Jag säger mössa om allting. :)
Användarens profilbild
Av Fryle
Humle skrev:Jag har hattmått 57-58, en brun höst/vinter jacka en svart vinter dito. Så lite färg till skulle inte vara fel alla regnbågens färger är fina men jag vill inte gå ut i enfärgad gul mössa eller en neon mössa...
älskar min väskbytes väska http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... &start=210 Mössan får gärna passa till den på nåt sätt men lås dig inte vid det.
Jag föredrar naturmaterial.
Äh! Gör något som du själv tycker om att göra i material du tycker om att jobba med. Är inte så trend känslig.
Kul att du gillar den! Det är ju alltid lite svårt att veta hur ens byte ska landa. (Jag har nog garn kvar så det skulle kunna räcka till en mössa...)
Användarens profilbild
Av 4ungar
jahapp jag har huvudmått 52 töserna 47 o 48 fast det hade varit roligt att få något själv :wink:

jag gillar de flesta färger o vinter jackan är svart så låt fantasin flöda :lol:
Av Emmiez
corona skrev:
mimme skrev:
Ja, alla sorters "hemmagjort" är väl tillåtet?
Papier Macher, smide, keramik, trolldeg, gips...??

:wink:
bara den går att använda ute så tycker jag det är okej, annars känns den ju inte så bra, men man kan ju sy en om man inte vill sticka, men att göra en i papper tex känns väl inte så bra :roll:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 33
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?