- fre aug 26, 2011 14:10
lottaarconge skrev:Jag vill ha ett torrskickt eftersom blöder som en gris, men det är en smaksakmimpen skrev:tänkte att det kanske inte blev så fläckigt om man hade coolmaxen innerst?emmy_ackevik skrev:Inte microfiber mot huden. Flanell och bambu funkar fint. Coolmax funkar också, men det är ett syntetmaterial. Själv föredrar jag naturmaterial till det syftet faktiskt.lottaarconge skrev:Flanell mot huden funkar bra, har inte testat coolmax för jag har ingen, men jag tror inte att man vill ha microfiber mot huden, känns inte som om det skulle vara skönt. Men alvehman har bambuvelour ytterst i sina så bambutyg är kanske inte fel heller (har inte testat).annbom skrev:hmm, ja, jag har nog lite sådana som jag använt till inlägg som jag kan slaktalottaarconge skrev:åh, detta måste jag prova att sy!Du kan ju lägga in en bit med microfiber så ska det nog bli braJag som har fullt med spillbitar kvar från tygblöjor som jag sytt.
vad tror ni, räcker det om man kör PUL, 2 lager bambustretchfrotte från myllymuksut och ev coolmax/flanell mot kroppen (kanske inte behöver ha det?)
eller kanske det behövs 3-4 lager bambu? det känns väldigt tunnt med bara 2 lager, det är ju ett så tunnt tyg...men microfiber kan jag inte ha mot huden,eller hur? då måste jag ha något emellan?