Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tror inte jag har länkat i den här tråden men på mönsterarkivet finns mängder av länkar till diverse pyssel.
Kolla för massor med inspiration ;)

http://monsterarkivet.blogspot.com/
Jag hittade en barnvävstol på loppis för 50kr idag! M ska få väva glasögonfodral tänkte jag! ( tack för tipset alecsandra)
han är jätteduktig och tycker att det är roligt! :)
ÅsaM skrev:I år ska maken få göra fågelholkar och sedan ska jag och barnen måla dessa. Fast just nu har jag ett bröllop och ett barnkalas tänka på innan vi kan sätta igång.
kul! de går ju att göra för inomhusbruk också om man ska ge till några som bor i lägenhet. kolla här tex: http://rosahemmet.blogspot.com/2009/03/ ... garna.html (på vänstersidan finns även en liiiiiten bild där man ser holken på längre håll.

vi har tänkt göra så i vårt sovrum och gömma högtalare i holken. så kan man lyssna på musik, eller varför inte fågelsång :D när man ska sova
Sempers torrmjölk finns nästan överallt.
En kopp är om jag inte missminner mig 2,5 dl ung.
Jag gjorde en betydligt mindre sats när jag gjorde. Nåt i stil med 2 msk där det är 1 kopp och 1 msk där det är ½. Tror det blir något mindre än 2 portioner....1,75 blir det ung.

Moson skrev:
annelithor skrev:Kan någon som är bättre på engelska översätta receptet på chokladdryckspulvret till mig? Såg ju super fint ut. Och vart tusan får man tag på mjölkpulver? Eller kan man hoppa över det och köra med mjölk istället för vatten? Det borde ju fungera sen.
Jag brukar köpa Sempers torrmjölk, tror den brukar finnas bland bakingredienserna.

Receptet på classic cocoa (om det var den som Tussilago länkade till du menade)

12 portioner varm kakao
Ingredienser
1 kopp strösocker
1 kopp Osötat kakaopulver
1 kopp mjölkpulver
1 / 2 tsk salt
1 / 2 kopp hckad choklad
1 / 2 kopp minimarshmallows

Varva socker, kakaopulver, mjölkpulver, salt, chokladhack och marshmallows.
Sockertopp skrev: En kopp är om jag inte missminner mig 2,5 dl ung.
Det gamla svenska måttet kopp är 1,5 dl, men det amerikanska cup är kanske som allt annat i Amerika större än här?
Fryle skrev:
Sockertopp skrev: En kopp är om jag inte missminner mig 2,5 dl ung.
Det gamla svenska måttet kopp är 1,5 dl, men det amerikanska cup är kanske som allt annat i Amerika större än här?
Ja. 2,4-2,5 deciliter ungefär. 2,5 är ju enklare att räkna på!!
tussilago skrev:
ellla skrev: På tal om glasunderlägg är det häftigt att göra av gamla crème fraise' burkar! Om man ställer in dem i ugnen och värmer dem återgår de till sin ursprunglig form, innan de pressades till burkar!!!
oj, hur då? menar du själva burken eller bara locket? vad kör du på för temperatur?
Själva burken, går säkert med locket med. Plast har form-minne!
150 graden har jag för mig och titta medan den rasar ihop!!!

Smultonbarn: nej, det luktar inte mer än att värna LP-skivor :)

Ska slicka i mig sista crème fraisen så kan jag försöka få till det och fota.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?